وام صندوق بین المللی پول به تونس برای مقابله با کرونا

به گزارش لیتن، صندق بین المللی پول برای پرداخت 745 میلیون دلار وام به تونس که با خطر رکود مالی ناشی از ویروس کرونا روبه روست؛ چراغ سبز نشان داد.

وام صندوق بین المللی پول به تونس برای مقابله با کرونا

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، شورای اجرایی صندوق بین المللی پول با پرداخت یک وام اضطراری به تونس به ارزش 745 میلیون دلار با هدف یاری به سیاست های پیشگیرانه این کشور برای مقابله با ویروس کووید 19، موافقت نموده است.

پیامدهای ناشی از شیوع کرونا اقتصاد بسیاری از کشورهای دنیا را دچار بحران نموده و عبور از آن را سخت و سخت ساخته است.

روزنامه فایننشال تایمز چهارشنبه گذشته در گزارشی نوشت: کرونا، کشورهای با درآمد متوسط خاورمیانه را که واردکننده نفت هستند، به قعر بحران بدهی فرو خواهد برد.

در این گزارش آمده است: خاورمیانه، منطقه ای که بالاترین نرخ بیکاری را در دنیا دارد، اینک با بحران همه گیری کرونا، بیشتر از کشورهای دیگر، وابسته به حمایت های بین المللی است.

در این منطقه از دنیا، کشورهای عرب دارای درآمد متوسط اینک گرفتار معضل شیوع کرونا هستند. این کشورها هریک سیاست های متفاوتی را برای مهار ویروس اتخاذ نموده اند.

دو کشور عربستان و امارات بزرگترین صادرکنندگان نفت منطقه، بسته های حمایتی ده ها میلیارد دلاری را معرفی نموده اند. کشورهایی همچون اردن، مراکش، تونس، و مصر فقط اعتبارهایی بخور و نمیر برای نجات کسب و کارهایی که در سایه کرونا در معرض ویرانی قرار دارند اختصاص داده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1005

به "وام صندوق بین المللی پول به تونس برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام صندوق بین المللی پول به تونس برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید