واکسیناسیون از مرگ ناشی از کرونا به ویژه در سالمندان پیشگیری می نماید

به گزارش لیتن، مطالعات تازه محققان بار دیگر ثابت کرد واکسن کرونا در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کرونا، به ویژه در سالمندان بسیار موثر است.

واکسیناسیون از مرگ ناشی از کرونا به ویژه در سالمندان پیشگیری می نماید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مطالعه محققان انگلیسی نشان داد افراد دو هفته پس از تزریق دومین دز واکسن در برابر کرونا مصونیت پیدا می نمایند؛ البته این بدان معنا نیست که استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی جدی گرفته نگردد؛ زیرا رعایت این موارد تا زمان واکسینه شدن تمام افراد لازم است.

در این مطالعه اطلاعات حدود 73 درصد از افراد واجد شرایط دریافت واکسن در اسکاتلند مورد آنالیز نهاده شد. از این میان یک میلیون و 205 هزار و 642 نفر دو دز واکسن BNT162b2 (فایزر - بایون تک) و 2 میلیون و 26 هزار و 198 نفر دو دز واکسن ChAdOx1 nCoV-19 (آکسفورد-استرازنکا) را دریافت نموده بودند.

نتایج نشان می دهد مقدار بستری شدن و احتیاج به مراقبت های ویژه و مرگ و میر ناشی از کرونا در افرادی که دو دز واکسن را زده اند، به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. البته مواردی گزارش شد که افرادی حتی با وجود دریافت دو دز واکسن جان خود را از دست داده اند که باید عوامل دخیل دیگر در این مورد آنالیز گردد.

محققان توصیه اکید دارند که حتما خود را در مقابل ویروس کووید 19 واکسینه کنید و به شایعات بی اساس در این زمینه توجه نداشته باشید. ریشه کنی این ویروس بدون واکسیناسیون همگانی غیرممکن خواهد بود.

نتایج این مطالعه در نشریه Lancet منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1960

به "واکسیناسیون از مرگ ناشی از کرونا به ویژه در سالمندان پیشگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون از مرگ ناشی از کرونا به ویژه در سالمندان پیشگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید