واکنش های عربی به انفجارها در بندر الفجیره

به گزارش لیتن، شورای همکاری خلیج فارس و بعضی کشورهای عربی، عملیات خرابکارانه در آب های منطقه ای امارات را محکوم کردند.

واکنش های عربی به انفجارها در بندر الفجیره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای بیان کرد که این شورا، عملیات خرابکارانه در آب های منطقه ای امارات، که طی آن تعدادی نفتکش غول پیکر هدف قرار گرفتند، محکوم می نماید.

الزیانی گفت: چنین اقدامات غیرمسئولانه می تواند به تنش و درگیری ها در منطقه دامن بزند و منافع ملت ها را در معرض خطری بزرگ قرار دهد.

پیش از این نیز، فالح الفیاض با اذعان به این که روز یکشنبه برابر با 12 مه 2019 دو نفتکش سعودی نیز هدف عملیات خرابکارانه در بندر الفجیره قرار گرفتند، گفت این حمله تهدیدی علیه آزادی دریانوردی و امنیت انتقال نفت برای مصرف کنندگان در سراسر دنیا است.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه ای، با شدیدترین عبارات عملیات خرابکارانه علیه چهار کشتی امارات را محکوم کرد و گفت، هر گونه اقدامی علیه امنیت ملی امارات چه در مرزهای دریایی و زمینی محکوم است.

بحرین نیز عملیات خرابکارانه علیه کشتی های تجاری در نزدیکی آب های منطقه ای امارات در خلیج عمان را محکوم کرد و آن را اقدامی مجرمانه و خطرناک خواند. وزارت خارجه بحرین در بیانیه خود تأکید کرد جامعه دنیای باید برای تضمین امنیت دریانوردی و مقابله با این دست تهدیدات علیه صلح دنیای وارد عمل گردد.

وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه ای، ضمن محکوم کردن انفجارها در بندر الفجیره، همبستگی خود را با امارات اعلام نموده است.

طبق این گزارش، روز گذشته وزارت خارجه امارات متحده عربی در بیانیه ای، از عملیات خرابکاری علیه 4 کشتی این کشور در بندر الفجیره اطلاع داد و بیان کرد، این حادثه در منطقه سوخت گیری تانکرهای نفتکش در نزدیکی قلمروی امارات در دریای عمان و در نزدیکی تنگه هرمز اتفاق افتاده است، منطقه ای که یک گذرگاه اصلی برای صادرات این کشورهای سرشار از نفت است.

وزارت خارجه امارات اضافه نمود، انجام این خرابکاری علیه کشتیهای تجاری و غیرنظامی و تهدید امنیت و جان خدمه و کارکنان این کشتی ها یک روند جدی بوده است.

امارات تا کنون کسی را به خاطر این عملیات متهم ننموده است و جزئیاتی درباره خسارات به کشتی ها و ملیت این کشتی ها ارائه ننموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 240

به "واکنش های عربی به انفجارها در بندر الفجیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش های عربی به انفجارها در بندر الفجیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید