واکنش چین به تحریم مقامات این کشور از سوی آمریکا

به گزارش لیتن، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به احتمال تحریم مقامات این کشور از سوی آمریکا واکنش نشان داد و گفت: چین قاطعانه مخالف تحریم مقامات حزب کمونیست چین از سوی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا است.

واکنش چین به تحریم مقامات این کشور از سوی آمریکا

از تارنمای وزارت خارجه چین، هوا چون اینگ روز دوشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن اضافه کرد: چین اقدامات لازم و قانونی را برای حمایت از حاکمیت، امنیت و حقوق شهروندان و مقامات خود اتخاذ خواهد نمود.

پمپئو روز آدینه گفته بود محدودیت های ویزا را برای مقامات چینی و سایر افرادی که از خشونت، انتشار اطلاعات خصوصی یا سایر شگردهای اجباری برای ترساندن منتقدان استفاده نموده اند اعمال خواهد نمود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اینکه واشنگتن در حال آماده سازی تحریم های جدید علیه مقامات چینی به دلیل سرکوب مردم در هنگ کنگ است اظهار داشت که پکن قاطعانه با مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور مخالف است و آن را به شدت محکوم می نماید.

او یاداوری کرد اگر آمریکا اصرار ورزد که از راستا غلط عبور کند، چین به اقدامات قاطع خود در حمایت از حاکمیت و امنیت خود ادامه خواهد داد.

گزارش ها حاکی است آمریکا به زودی تحریم هایی را علیه 12 مقام چین از جمله اعضای حزب حاکم این کشور به اتهام رد صلاحیت قانون گذاران مخالف در هنگ کنگ اعمال خواهد نمود. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1417

به "واکنش چین به تحریم مقامات این کشور از سوی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به تحریم مقامات این کشور از سوی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید