ورود محموله 60 هزار تنی شکر تایلندی به ایران ، ارسال سومین محموله ترانزیت افغانستان به هند از بندر چابهار

به گزارش لیتن، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به ارسال سومین محموله ترانزیتی افغانستان به بندر ناواشیوای هند از بندر چابهار، گفت: یک فروند کشتی حامل حدود 60 هزار تن شکر از مبدا تایلند به بندر چابهار وارد شد.

ورود محموله 60 هزار تنی شکر تایلندی به ایران ، ارسال سومین محموله ترانزیت افغانستان به هند از بندر چابهار

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان به وسیله بندر چابهار، اظهار کرد: این محموله شامل محصولات کشاورزی و میوه خشک است که به بندر ناواشیوای هندوستان ارسال شد.

وی با تأکید بر اهمیت ترانزیت کالا های کشور افغانستان برای بندر چابهار، اضافه نمود: پیش از این نیز اولین محموله کالا های یخچالی شامل انگور تازه از افغانستان به سوی هند روانه شده بود که با رضایت صاحبان کالا و دولت افغانستان روبرو شد. برای صادرات کالا های یخچالی احتیاج به امکانات ویژه ای است تا محصولات با کیفیت مطلوب به دست خریدار برسد و این موضوع برای تجار از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: با راه اندازی زیرساخت های مورد احتیاج برای کانتینر های یخچالی، اولین محموله صادراتی کالا های یخچالی استان کرمان که شامل خرما است نیز به مقصد کشور هندوستان بارگیری و صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین با اشار به صادرات اولین محموله سیمان به وسیله بندر چابهار، گفت: بازاریابی های ما برای افزایش ترانزیت و ترافیک بار و کالا به وسیله بندر چابهار ادامه دارد. در شهریور ماه 3 محموله کشتی ذرت و جو مجموعا معادل حدود 200 هزار تن، در بندر چابهار تخلیه شده است و هم اکنون نیز کشتی جدید حاوی شکر به بندر چابهار وارد شده و فرآیند تخلیه آن درحال انجام است.

آقایی اضافه نمود: این کشتی با ظرفیتی حدود 60 هزار تن شکر از مبدأ کشور تایلند به این بندر وارد شده که تسریع در عملیات و حفظ نرم مطلوب تخلیه در دستور کار تمامی واحد های بندری واقع شده است.

وی با اشاره به عملکرد مثبت بندر چابهار در تخلیه کشتی های غلات، مطرح نمود: پیش از این کشتی های حامل محموله های برنج، گندم و شکر با مدرن ترین تجهیزات در این بندر اقیانوسی پهلودهی و تخلیه شده که با ورود شناور های جدید شاهد رونق جدیدی در استان خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 489

به "ورود محموله 60 هزار تنی شکر تایلندی به ایران ، ارسال سومین محموله ترانزیت افغانستان به هند از بندر چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود محموله 60 هزار تنی شکر تایلندی به ایران ، ارسال سومین محموله ترانزیت افغانستان به هند از بندر چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید