شرایط تحصیل در کشورهای خارجی در بحران کرونا

به گزارش لیتن، با گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران و سایر کشورهای جهان، این موضوع برای همه اثبات شده که علیرغم میل باطنی، تا زمان کشف واکسن و ریشه کن شدن این بیماری خطرناک، ویروس کووید - 19 با ما همراه بوده و به قول معروف به این زودی ها دست از سر ما بر نمیدارد.

شرایط تحصیل در کشورهای خارجی در بحران کرونا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

اما با تمام این اوصاف، میتوان با انجام توصیه های بهداشتی نظیر دورکاری، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش از شیوع هر چه بیشتر این ویروس جلوگیری کرد.

این روزها، با بسته شدن مرزهای هوایی و زمینی کشورهای مختلف جهان، هرگونه سفر خارجی برای شهروندان ایرانی غیرممکن بوده و با بسته بودن اغلب کارگزاری های خدمات ویزا و سفارت ها، امکان صدور هرگونه ویزا از جمله ویزای تحصیلی ،توریستی و یا تجاری برای متقاضیان ایرانی مقدور نیست.

در کنار مسائل به وجود آمده اجتماعی و مالی ویروس کرونا، یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور و مقاصد محبوبی نظیر دانشگاه های کانادا این است که با وجود بحران کرونا شرایط ادامه تحصیل، دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی به چه صورت خواهد شد و برای رهایی از این بلاتکلیفی چه کاری میتوان انجام داد؟

شرایط دریافت پذیرش تحصیلی در دوره کرونا

بنابر اطلاعات ارائه شده توسط وب سایت topuniversities ، در حال حاضر اغلب دانشگاه های کانادا و معتبر جهان از جمله دانشگاه هاروارد، تورنتو و آکسفورد تا اطلاع ثانوی ترم های تحصیلی حضوری خود را لغو نموده و تنها به صورت مجازی فعالیت خود را ادامه می دهند.

بر همین اساس، در صورتی که قصد ادامه تحصیل در خارج را دارید، بهتر است تا بهبود شرایط سفر و از بین رفتن بحران جهانی کرونا دست نگه دارید.

بنابر نظر کارشناسان Lets go uni، این امکان وجود دارد که هر لحظه روال عادی صدور ویزای تحصیلی و برگزاری دوره های آموزشی دانشگاه ها در خارج از کشور، از سرگرفته گردد.

بدین جهت، شما می توانید تا باز شدن مرزها و صدور دوباره ویزای تحصیلی، از زمان خود نهایت استفاده را برده و به وسیله lets go uni برای دریافت پذیرش دانشگاه های کانادا و یا سایر کشورهای مورد نظر خود در ترم های تحصیلی ژانویه و دسامبر سالهای 2021 و 2022 اقدام کنید.

با آماده سازی، ترجمه و ارسال مدارک تحصیلی نظیر مدارک دانشگاهی، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه و مدرک زبان به دپارتمان پذیرش دانشگاه و دریافت پذیرش تحصیلی، یکی از مراحل مهم فرایند ادامه تحصیل در خارج را از سر گذرانده و تنها باید برای باز شدن سفارت ها و دریافت ویزای تحصیلی لحظه شماری کنید.

همچنین می توانید در خلال دریافت پذیرش تحصیلی از موسسات آموزشی نظیر دانشگاه های کانادا، از دوره های آماده سازی آنلاین زبان آیلتس و تافل استفاده نموده و خود را برای آزمون این مدرک مهم بین المللی و پیش احتیاج ورود به دانشگاه های خارجی آماده سازید.

آیا امکان دریافت ویزای تحصیلی به وسیله کشورهای همسایه وجود دارد؟

خیر، در حال حاضر (تیر 1399) امکان سفر توریستی به وسیله مرزهای هوایی و زمینی و پیگیری شخصی امور ویزای تحصیلی در کشورهایی نظیر ترکیه، دبی و ارمنستان برای شهروندان ایرانی مقدور نبوده و به دلیل بسته بودن اغلب کنسولگری ها و سفارتخانه ها، خدماتی در این زمینه ارائه نمی گردد.

البته به تازگی کارگزاری خدمات ویزای کانادا (VFS global) در ترکیه آغاز به کار نموده و متقاضیان می توانند جهت دریافت ویزای خود از خدمات پیکاپ ویزای یک موسسه گردشگری معتبر استفاده نمایند. این بدین خاطر است که تا اطلاع ثانوی امکان سفر شخصی و توریستی برای شهروندان ایرانی به ترکیه وجود نداشته و کارگزاری ویزای مستقر در ترکیه تنها به صورت غیرحضوری و به وسیله پُست ارائه خدمات می نماید.

به بیانی دیگر، خدمات پیکاپ ویزای تحصیلی کانادا تنها مناسب آن دسته از افرادی است که پیش از شیوع گسترده کرونا، به وسیله سفارت برای آن درخواست داده و مرحله انگشت نگاری بیومتریک را انجام داده اند.

اما در حال حاضر با بسته بودن مرزها و عدم فعالیت کارگزاری های خدمات ویزا، نه می توان برای ارائه درخواست ویزای تحصیلی به صورت آنلاین و یا حضوری اقدام کرد و نه برای احراز هویت و انجام انگشت نگاری بیومتریک به وی اف اس واقع در ترکیه مراجعه نمود.

همچنین در صورتی که قصد دریافت ویزای تحصیلی شینگن را داشته باشید، باز هم بخاطر بسته بودن کارگزاری ها و سفارت های کشورهای اروپایی این حوزه از جمله فرانسه، آلمان و ایتالیا در داخل و خارج از کشور، تا اطلاع ثانوی پیگیری و دریافت ویزای تحصیلی برای شما مقدور نخواهد بود.

از این رو پیشنهاد می کنیم که با در نظر دریافت شرایط فعلی، از مشاوره کارشناسان تحصیلی lets go uni در این زمینه استفاده نموده و تا آغاز ترم های تحصیلی و بازگشایی مجدد دانشگاه های کانادا، زمان خود را به خوبی مدیریت کنید.

بنابر این شما این امکان را دارید که در بحران جهانی کرونا، برای درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا و یا سایر موسسات آموزشی مورد نظر خود اقدام نموده و برای پیشبرد سریع تر اهداف خود مقدمات اولیه و مورد احتیاج ویزای تحصیلی را فراهم کنید.

در صورت احتیاج به اطلاعات بیشتر میتوانید پست شرایط تحصیل در کانادا را در مجله مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی مطالعه نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1170

به "شرایط تحصیل در کشورهای خارجی در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تحصیل در کشورهای خارجی در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید