پذیرش زائران در کربلا تا خاتمه کرونا ممنوع شد

به گزارش لیتن، پس از مخالفت استاندار نجف برای برقراری سفر به عتبات در دوران کرونا، استاندار کربلا نیز در بیانیه ای از عدم پذیرش زائران داخلی و خارجی تا خاتمه این بیماری به کربلا اطلاع داد.

پذیرش زائران در کربلا تا خاتمه کرونا ممنوع شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت چندروز گذشته از آماده سازی پروتکل بهداشتی برای از سرگیری اعزام زائران به عتبات و ارسال آن به طرف عراقی اطلاع داد تا در دوران فروکش کردن کرونا اعزام زائران به عتبات برقرار گردد.

پس از آن در اولین واکنش مسؤولان عراقی، استاندار نجف پذیرش زائران به این شهر را در دوران کرونا ممنوع دانست و در بیانیه ای اظهار داشت که برقراری سفر به عتبات نه تنها برای زائران سایر کشور ها بلکه برای عراقی ها هم تا انتها کرونا امکان پذیر نیست.

همچنین استاندار کربلا نیز پس از این ادعا، در بیانیه ای بیان کرد که از پذیرش زائران داخلی و خارجی به کربلا برای زیارت امام حسین (ع) معذور است و قوانین سازمان جهانی بهداشت در این شهر اعمال می گردد و تا انتها کرونا امکان تشرف به کربلا وجود ندارد.

به گزارش فارس، سفر به عتبات از اوایل اسفندماه متوقف شد و دولت عراق هم محدودیت هایی برای مبارزه با کرونا در شهر های مختلف به ویژه شهر های زیارتی اعمال کرد، به طوری که در شهر هایی همچون نجف و کربلا امکان پذیرش زائران وجود ندارد و ممنوعیت تردد بین شهری توسط پلیس اعمال می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1021

به "پذیرش زائران در کربلا تا خاتمه کرونا ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش زائران در کربلا تا خاتمه کرونا ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید