پرداخت 48 میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق رفاه دانشگاه رازی به دانشجویان

به گزارش لیتن، معاون دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: به طور کلی در نیمسال اول تحصیلی 400-1399، 48 میلیارد ریال تسهیلات جهت پرداخت انواع وام های دانشجویی در این دانشگاه هزینه شد که نسبت به سال تحصیلی مشابه 156 درصد رشد داشت.

پرداخت 48 میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق رفاه دانشگاه رازی به دانشجویان

محسن سعیدی، معاون دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بیش از 300 مورد وام کمک هزینه خرید لوازم آموزشی به دانشجویان پرداخت شده است، گفت: با توجه به تعدد انواع وام های دانشجویی (21 نوع وام)، در سال جاری صندوق رفاه دانشجویان اقدام به ساماندهی انواع وام های دانشجویی کرده است.

سعیدی افزود: انواع وام های دانشجویی در این طرح ساماندهی به پنج نوع کلی تغییر پیدا کردند و در این شرایط هیچکدام از وام ها حذف نشدند، بلکه وام ها در پنج بخش تحصیلی، ضروری، ویژه دکتری، مسکن و شهریه دسته بندی شده اند.

معاون دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: وام ضروری دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات، دانشجویان مبتلا به بیماری های خاص و پر هزینه، بیماری خاص و پر هزینه یکی از اعضای تحت تکفل دانشجو، فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو و تولد فرزند دانشجوی متأهل و سایر موارد مشابه به تشخیص رئیس صندوق تحت یک عنوان قرار گرفتند در حالی که قبلا هر کدام عنوانی جداگانه داشتند. وام کمک هزینه خرید وسایل کمک آموزشی جزو این وام و به تشخیص معاون دانشجویی دانشگاه قرار گرفت.

وی اظهار داشت: مبلغ وام ها در سال تحصیلی جاری افزایش یافتند. به طور مثال وام تحصیلی که 500 تا 600 هزار تومان بود، به 1.5 تا 2 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. وام شهریه در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته از 3 میلیون و 500 هزار تومان بود به 5 میلیون تومان افزایش یافت و وام ضروری نیز در سال تحصیلی قبل یک میلیون تومان بود و در سال تحصیلی 400-1399 به 3 تا 5 میلیون تومان افزایش یافت.

سعیدی از افزایش وام مسکن دانشجویان متأهل در کلان شهر ها از جمله کرمانشاه به 20 میلیون تومان خبر داد و اظهار داشت: دریافت وام دانشجویی تا سطح 15 میلیون تومان در طول دوره تحصیلی با یک ضامن و بیش از آن باید با دو نفر ضامن انجام شود. در سال های گذشته فقط کارمندان رسمی و پیمانی دولتی می توانستند ضامن وام دانشجویی شوند، ولی از سال جاری کارمندان پیمانی و قراردادی های دستگاه های اجرایی هم اضافه شدند. در مورد دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد، کمیته امداد می تواند ضامن این دانشجویان شود.

وی از موافقت با تمامی تقاضاهای دانشجویی جهت دریافت انواع وام های دانشجویی در صورت داشتن شرایط خبر داد و اظهار کرد: با توجه به مجازی بودن تشکیل کلاس های درس و تقاضای دانشجویان جهت وام کمک هزینه خرید وسایل کمک آموزشی، با پیگیری حوزه معاونت دانشجویی و مساعدت صندوق رفاه دانشجویان پرداخت این وام به دانشجویان در دستور کار قرار گرفت. اعتبار این وام برای دانشگاه رازی 9.000.000.000 ریال (نهصد میلیون تومان) بود. این مبلغ جوابگوی پرداخت 180 مورد وام 50.000.000 ریالی (5 میلیون تومانی) کمک هزینه خرید وسایل کمک آموزشی بود.

سعیدی یادآور شد: با افزایش تعداد کل درخواست های دانشجویی جهت دریافت این وام تا آخرین روز ثبت نام وام ها به 302 نفر، پیگیری لازم جهت افزایش اعتبار صورت گرفت و با موافقت صندوق رفاه دانشجویان، اعتبار وام ضروری دانشگاه رازی به 16.000.000.000 ریال (1/6 میلیارد تومان) افزایش یافت و سایر درخواست ها مورد تایید قرار گرفتند. به طور کلی در نیمسال اول تحصیلی 400-1399، 48.000.000.000 ریال جهت پرداخت انواع وام های دانشجویی هزینه شد که نسبت به سال تحصیلی مشابه 156 درصد رشد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1531

به "پرداخت 48 میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق رفاه دانشگاه رازی به دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 48 میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق رفاه دانشگاه رازی به دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید