پکن مالیات بر واردات را برای شرکای تجاری خود کاهش می دهد

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، گزارشات متعددی حاکی از آن است که با بالا دریافت جنگ تجاری با آمریکا، پکن به دنبال کاهش میانگین تعرفه های وارداتی برای اکثر شرکای تجاری خود از همین ماه اکتبر است تا قیمت های مصرف کننده را پایین بیاورد.

پکن مالیات بر واردات را برای شرکای تجاری خود کاهش می دهد

در هفته های اخیر جنگ تجاری مداوم بین 2 قدرت اقتصادی برتر دنیا در حالی تشدید شد که ترامپ تعرفه های جدیدی را بر 200 میلیارد دلار از واردات چین اعمال کرد و چین هم در تلافی این عمل، 60 میلیارد دلار از واردات آمریکا را مشمول تعرفه کرد.

این قوانین در این هفته اجرایی خواهند شد.

کاهش تعرفه های واردات برای سایر شرکای تجاری چین، با هدف تقویت مصرف داخلی انجام می گردد که انتظار می رود اقتصاد در حال کند شدن چین را شکوفا کند.

چین همچنان یکی از بالاترین نرخ های تعرفه واردات در دنیا را دارا می باشد و میانگین تعرفه واردات آن، در حال حاضر 9.8 درصد است. این درحالیست که میزان همین میانگین تعرفه در سال 2017 برای آمریکا، 3.4 درصد بوده است.

چهارشنبه گذشته، نخست وزیر چین، لی که کیانگ، اعلام نمود که چین در نظر دارد تعرفه های واردات خود را بیش از پیش کاهش دهد، اما جزئیاتی در این مورد ارائه نداد. لی تاکید نمود که چین در جنگ تجاری، ارزش یوآن را برای تقویت صادرات خود کاهش نمی دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 84

به "پکن مالیات بر واردات را برای شرکای تجاری خود کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن مالیات بر واردات را برای شرکای تجاری خود کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید