چین سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش لیتن، بر اساس بیانیه دولت چین، پکن از تری برنستاد سفیر آمریکا در پکن خواسته است از کانادا بخواهد هر چه زودتر منگ وانژو را آزاد کند.

چین سفیر آمریکا را احضار کرد

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

پیش از این نیز معاون وزیر امور خارجه چین از سفیر کانادا در پکن خواسته بود تا اتاوا هر چه سریعتر خانم منگ وانژو مدیرمالی و دختر بنیانگذار شرکت هوآوی که به اتهام آنچه نقض تحریم های آمریکا علیه ایران می خوانند در کانادا در بازداشت است را آزاد کند.

خانم سابرینا منگ وانژو روز یکم دسامبر در کانادا دستگیر شد و روز آدینه در دادگاه تفهیم اتهام شد.

اتهام او بر اساس نظر قاضی دادگاه ونکوور کانادا، نقض تحریم های آمریکا علیه ایران در سال های 2009 تا 2013 به وسیله راه اندازی یک شرکت هنگ کنگی به نام اسکای کام است، چنانچه این اتهام ها ثابت گردد وانژو به اتهام فریب بانک ها و نهادهای آمریکایی به 30 سال حبس محکوم خواهد شد.

آمریکا و کانادا تا کنون شواهد و مستندات قاطعی در خصوص اتهامات خانم وانگژو ارایه ننموده اند و مدیران شرکت هواوی هم هرگونه تخلف از قوانین بین المللی را رد نموده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر از کانادا خواسته بود ضمن آشکار کردن دلیل بازداشت، فورا او را آزاد کند.

گنگ شوانگ گفته بود: تاکنون کانادا یا آمریکا هیچگونه شواهد یا مدارکی دال بر نقض قانون این دو کشور از سوی منگ وانژو به چین ارایه ننموده اند.

شرکت فناوری هواوی روز پنجشنبه در پکن با صدور بیانیه ای هرگونه تخلف توسط این مدیرش را رد و بیان کرد اطلاعات اندکی در خصوص بازداشت خانم وانژو در دست دارد.

در بیانیه شرکت فناوری هواوی آمده است: این شرکت منطبق با قوانین و مقررات بین المللی از جمله قوانین و مقررات صادرات، رعایت تحریم ها و کنترل صادرات سازمان ملل متحد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا فعالیت نموده است.

این شرکت اظهار امیدواری نموده است سیستم های قضایی کانادا و آمریکا در نهایت به یک نتیجه گیری درست برسند

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 546

به "چین سفیر آمریکا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین سفیر آمریکا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید