کاخ سفید: در تحقیقات غیر مشروع استیضاح ترامپ مشارکت نمی کنیم

به گزارش لیتن، کاخ سفید روز سه شنبه گفت که دولت آمریکا در تحقیقات غیرمشروع شروع استیضاح ترامپ مشارکت نخواهد کرد.

کاخ سفید: در تحقیقات غیر مشروع استیضاح ترامپ مشارکت نمی کنیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، کاخ سفید روز سه شنبه در نامه ای به دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا گفت که تحقیقات آنها برای شروع استیضاح رئیس جمهور آمریکا فاقد پایه های قانونی و مشروع است.

در میان استدلال های کاخ سفید دراین نامه هشت صفحه ای آمده است که مجلس نمایندگان قادر نیست به فراخوان شاهدان در بخشی از تحقیقات شروع استیضاح رئیس جمهور آمریکا بپردازد.

کاخ سفید در این نامه به صراحت اعلام نموده که با تحقیقات نامشروع شروع استیضاح رئیس جمهور آمریکا که توسط دموکرات ها به پیش می رود همکاری نخواهد کرد.

این نامه خطاب به نانسی پلوسی رئیس مجلس، الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجی، آدام شف رئیس کمیته اطلاعات و الیجه کامینگز رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا نوشته شده است.

بر اساس این گزارش، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سوم مهر به طور رسمی شروع تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح شده در ارتباط با گفت وگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین گفت. رسانه ها نیز گزارش کردند که ترامپ در این مکالمه تلفنی کوشش کرد رئیس جمهور اوکراین را برای تحقیقات از کسب و کار جو بایدن و پسر او هانت تحت فشار قرار دهد.

فرایند استیضاح، از مجلس نمایندگان آمریکا شروع می گردد و در صورتی که اکثریت قانونگذاران در این مجلس (نصف به علاوه یک) موافق استیضاح باشند، روند کار به جریان خواهد افتاد. در ادامه، مجلس نمایندگان در صورت موافقت با استیضاح، از مجلس سنا می خواهد دادگاه تشکیل دهد و متهم را محاکمه کند. محکومیت قطعی رئیس جمهور که عزل او را در پی خواهد داشت مستلزم آن است که دو سوم سناتورها (67 نماینده) به این موضوع رأی مثبت دهند و موافق آن باشند.

این در حالی است که پایگاه خبری آکسیوس گزارش داده ترامپ به دوستان و متحدانش گفته است که او درباره لکه ننگی که استیضاح بر روی میراث ریاست جمهوری او خواهد گذاشت، نگرانی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 561

به "کاخ سفید: در تحقیقات غیر مشروع استیضاح ترامپ مشارکت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: در تحقیقات غیر مشروع استیضاح ترامپ مشارکت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید