کشته شدن ده ها نفر درپی گرمای بی سابقه در کانادا

به گزارش لیتن، افزایش دمای شدید هوا در کانادا موجب نگرانی مقامات این کشور از افزایش تلفات شده است.

کشته شدن ده ها نفر درپی گرمای بی سابقه در کانادا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، پلیس کانادا می گوید ارتباط مستقیمی بین افزایش درجه هوا در روز های گذشته و فوت ده ها نفر در غرب این کشور وجود دارد.

بر این اساس، گرمای بی سابقه در کانادا موجب شده مدارس در منطقه بریتیش کلمبیا تعطیل گردد و احتمال سیلاب در اثر ذوب شدن یخچال های کوهی در این کشور افزایش یابد. از این رو، مقامات کانادا از مردم خواسته اند در روز های آینده تا حد ممکن از خانه های خود خارج نشوند.

بسیاری از افرادی که در روز های گذشته بر اثر گرمای هوا جان خود را از دست داده اند به گفته پلیس کانادا از سالخوردگان بوده اند.پلیس کانادا هشدار داده است افزایش دما هوا در روز های آینده می تواند برای افراد سالخورده و کسانی که دارای بیماری های مزمن و مسائل جسمانی شدید هستند، خطرناک باشد.

در روز گذشته فقط در منطقه ونکوور 22 مورد مرگ ناگهانی و مشکوک گزارش شده که پزشکان احتمال می دهند در اثر گرمای شدید رخ داده باشد. به گفته مقامات کانادایی کمتر از 40 درصد خانه ها در این کشور مجهز به سیستم تهویه مناسب هستند.

متخصصان محیط زیست معتقدند گرمای شدید در منطقه ها مختلف کانادا به علت تغییرات اقلیمی و دخالت انسان در طبیعت رخ داده است.

در آمریکا نیز گرمای بی سابقه در شمال غرب این کشور باعث جان باختن شماری از شهروندان شده است. در مجموع تا به امروز گرمای هوا در آمریکا و کانادا 69 نفر را به کام مرگ کشانده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1987

به "کشته شدن ده ها نفر درپی گرمای بی سابقه در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن ده ها نفر درپی گرمای بی سابقه در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید