50 درصد کارکنان دستگاه های غیر ضروری باید دورکاری نمایند، شرایط تهران را ناپایدار و بی ثبات می دانیم

به گزارش لیتن، خبرگزاری خبرنگاران- فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونای کلانشهر تهران گفت: استان تهران به لحاظ همه گیری کرونا همچنان نارنجی است و محدودیت دورکاری 50 درصد کارکنان دستگاه های غیر ضروری ادامه دارد.

50 درصد کارکنان دستگاه های غیر ضروری باید دورکاری نمایند، شرایط تهران را ناپایدار و بی ثبات می دانیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی در حاشیه مراسم نکوداشت مقام پرستار که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی برگزار گردید، در جمع خبرنگاران اضافه کرد: همه محدودیت های مربوط به رنگ نارنجی این هفته هم در تهران ادامه پیدا می نماید و احتیاج به مصوبه جدیدی نیست.

وی گفت: بر همین اساس 50 درصد کارکنان دستگاه های غیر ضروری باید دورکاری نمایند و دستگاه هایی که بر اساس دستور استاندار و مسئولان استانی احتیاج به نیروی بیشتری داشته باشند تا سقف یک سوم می توانند نیرو های خود را کاهش دهند.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونای کلانشهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کاهش آمار های مرگ و میر در روز های اخیر را می توان به سبب رعایت محدودیت ها در دو هفته ابتدای آذرماه تحلیل کرد؟ اضافه کرد: دقیقاً کاهش مرگ و میر ها به علت اعمال محدودیت ها به ویژه در دو هفته ابتدایی آذر بود، اما در بیماری های عفونی و به ویژه آن بیماری هایی که حالت همه گیری دارد ما با پدیده ای به نام پدیده بازگشت مواجهیم که به سرعت می تواند شاخص ها به قبل برگردد.

دکتر زالی گفت: موج های دوم و سوم کرونا در تهران نشان داد که رسیدن به قله افزایش آمار کمتر از یک هفته می تواند محقق گردد، بنابراین ما همچنان شرایط تهران را ناپایدار، شنماینده و بی ثبات می دانیم.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونای کلانشهر تهران اضافه کرد: اگر در دی ماه موج جدیدی داشته باشیم الگوی افزایش نرخ بستری ها و مرگ و میر را که قبلاً تکرار شد، خواهیم داشت و قطعاً با افزایش آمار به سبب تقارن آن با فصل سرما و زمستان شاهد موج های سهمگین تری خواهیم بود.

وی گفت: شرایط فعلی تهران ثباتی ندارد و هنوز در تهران سه هزار نفر بستری هستند و دیروز 370 بیمار جدید بستری شدند که 110 مورد از آن ها به بخش های آی سی یو رفتند و با وجود اینکه آمار ها رو به کاهش بوده، اما رقم ها در تهران بسیار عظیم است.

زالی اضافه کرد: تا زمانی که این بیماران ترخیص شوند، زمان زیادی باید صرف گردد و ما امیدواریم این آمار به صورت مستمر و با پایداری بیشتری کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1448

به "50 درصد کارکنان دستگاه های غیر ضروری باید دورکاری نمایند، شرایط تهران را ناپایدار و بی ثبات می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد کارکنان دستگاه های غیر ضروری باید دورکاری نمایند، شرایط تهران را ناپایدار و بی ثبات می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید