7 گروه خارجی و 5 چهره شاخص سینمای ایران در مریوان حضور می یابند

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، جلال قلعه شاخانی امروز سه شنبه در جلسه هم اندیشی سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان که با حضور فرماندار مرریوان برگزار شد، از ارسال 527 طرح و ایده به دبیرخانه این جشنواره خبرداد و گفت: در مرحله نخست از این تعداد در بخش آزاد 87 طرح وایده و در بخش آیینی هم 15 طرح برگزیده شدند.

7 گروه خارجی و 5 چهره شاخص سینمای ایران در مریوان حضور می یابند

وی عنوان کرد: این جشنواره جایگاه والایی در بین هنرمندان حوزه تئاترخیابانی کشور پیدا کرده و حضور گسترده این هنرمندان گویای این مدعا است.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، آخرین مهلت ارسال لوح فشرده طرح های پذیرفته به دبیرخانه جشنواره 10 مرداد جاری ذکر کرد و افزود: بعد از اتمام مهلت ارسال طرح های پذیرفته شده 95 گروه، برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

قلعه شاخانی از آغاز کار بازبینی طرح ها و اثار رسیده به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده بایستی نتایج بازبینی تا 22 مرداد مشخص و گروه های راه یافته به بخش پایانی جشنواره تا 25 مرداد جاری معرفی شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: بیش از 7 گروه خارجی در این دوره از جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان شرکت خواهند کرد که علاوه براین پنج چهره شاخص سینمایی و تلویزیونی کشورمان هم در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت.

وی کلنگ زنی ساختمان پلاتو مریوان، رونمایی از پوستر جشنواره، راه اندازی کارناوال شادی درآیین افتتاحیه این جشنواره، نورافشانی و آتش بازی در شب افتتاحیه، دعوت خبرنگاران رسانه های خارجی و داخلی و بسیج کردن تمام امکانات شهرستان مریوان برای هر چه بهتر برگزار کردن این جشنواره را از جمله اقدامات در دست اجرای ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ذکر کرد.

گفتنی است، سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از تاریخ 10 لغایت 14 شهریور ماه سال جاری در مریوان برگزار می شود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 25 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 7

به "7 گروه خارجی و 5 چهره شاخص سینمای ایران در مریوان حضور می یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 گروه خارجی و 5 چهره شاخص سینمای ایران در مریوان حضور می یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید