آزمایش خودروهای خودران فورد در واشنگتن کلید می خورد

به گزارش لیتن، شرکت خودروسازی فورد اعلام نموده است که قصد دارد در سه ماه نخست سال آینده میلادی به آزمایش خودروهای خودران در سطح شهر واشنگتن بپردازد.

آزمایش خودروهای خودران فورد در واشنگتن کلید می خورد

به گزارش خبرنگاران، با توجه به افزایش استقبال از خودروهای خودران و کوشش شرکت های خودروسازی برای توسعه این فناوری، شرکت خودروسازی فورد مستقر در ایالات متحده آمریکا نیز از مدتها پیش به دنبال توسعه و طراحی خودروهای خودران و بدون احتیاج به راننده بوده و در این زمینه کوشش نموده است که با رقیبان قدرتمند خود در دنیا به رقابت تنگاتنگی بپردازد و محصولات خودران خود را زودتر از پیشگامان به بازارهای دنیای خودرو عرضه کند.

بر اساس گزارش وب سایت the verge ، شرکت خودروسازی فورد آمریکا حالا به تازگی از برنامه های خود برای اجرایی و عملی سازی پروژه عرضه خودروهای خودران در سطح شهر سخن گفته است و اعلام نموده که قصد دارد در سه ماهه نخست سال آینده 2019 میلادی از نخستین خودروهای خودران خود رونمایی نموده و آنها را در خیابان های شهر واشنگتن در ایالات متحده آمریکا آزمایش کند.

فورد به منظور حصول اطمینان از فناوری خودران در وسائل نقلیه و جلوگیری از خطرات احتمالی آن، از یک مهندس و راننده برای محض احتیاط در این خودروها استفاده می نماید ولی بعد از آنکه این فناوری اعتماد شرکت فورد را جلب کرد، دیگر این دو نفر نیز از خودروهای آزمایشی مذکور حذف خواهند شد و انتظار می رود به زودی خودروهای کاملا خودران قدم به خیابان های شهرهای دنیا بگذارند. البته واشنگتن چهارمین شهر در ایالات متحده آمریکاست که خیابان های خود را در اختیار آزمایشات خودروهای خودران می گذارد.

این در حالی است که بزرگترین رقیب فورد در زمینه فراوری خودروهای خودران یعنی تسلاموتورز، به تازگی اعلام نموده است که قصد دارد فعلا تحت تاثیر مسائل و خطرات احتمالی قید خودروهای کاملا خودران را بزند.

چندی پیش بسیاری از دانشمندان و تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی و خودروسازی در نامه ای بلندبالا از تمامی شرکت های خودروسازی در دنیا درخواست نموده بودند که توسعه فناوری وسائل نقلیه خودران و بدون احتیاج به راننده بسیار خطرآفرین خواهد بود چراکه فناوری های نوین بکاررفته در این خودروها همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هرچقدر هم که هوشمند باشند، باز به هنگام تصمیم گیری برای توقف و جلوگیری از برخورد با موانع و عابران پیاده بخصوص در مواقع خاص و اضطراری با مسائل متعددی روبرو خواهند شد.

خودروهای خودران با بهره گیری از فناوری های نوین و پیشرفته ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون احتیاج به راننده، در خیابان و جاده ها تردد و سرنشینان خود را جابجا نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 114

به "آزمایش خودروهای خودران فورد در واشنگتن کلید می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش خودروهای خودران فورد در واشنگتن کلید می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید