اجرای پروژه های مرتبط با تبریز 2018 تنها به سال جاری منحصر نمی گردد

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، مرتضی آبدار بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: پس از مطرح شدن رویداد تبریز 2018 شاهد پیشرفت هایی در تمامی حوزه های مرتبط با گردشگری در این شهر بودیم که از آن جمله می توان به افزایش بسیار بالای تخت های هتل تبریز اشاره داشت به گونه ای که تعداد این تخت ها تا قبل از رویداد تبریز 2018، هفت هزار و 400 تخت بود که بعد از این رویداد و با در نظر دریافت 52 مجوز زیرساخت های گردشگری و هتل، این تعداد تخت به 13 هزار و 100 مورد رسیده است.

اجرای پروژه های مرتبط با تبریز 2018 تنها به سال جاری منحصر نمی گردد

وی ادامه داد: اما هم اکنون نیز در مقایسه با برخی شهرهای بزرگ و مطرح در حوزه گردشگری باز هم با کمبود هتل روبرو هستیم.

ابدار در خصوص پیگیر شدن پروژه های تبریز 2018 حتی در سال های بعد نیز گفت: پیگیری و انجام این پروژه ها تنها به سال 2018 منحصر نمی گردد بلکه در سال های بعدی نیز پیگیر این طرح ها خواهیم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: در تابستان سال جاری مسائل حوزه گردشگری شهر تبریز از سوی مسافران احصا شد که از جمله آن ها می توان به نارضایتی از وضع اسفالت و همچنین کمبود تابلوهای هدایت و رانندگی اشاره داشت که در این زمینه اقدام به انجام پروژه های اصلاحی گردیده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون عملیات کف سازی و مرمت بازار تبریز شروع گردیده و از سویی کاوش و باستان شناسی دانشگاه ربع رشیدی با مشارکت تیم آلمانی در حال اجرا است.

آبدار همچنین از برگزاری رویداد استارت آپی گردشگری در استان با نام سلام گردشگری و با شعار گردشگری و تحول دیجیتال اطلاع داده و زمان برگزاری آن را 4 الی 6 مهرماه در موسسه بین المللی الف تبریز گفت.

افزایش 17 درصدی ورود گردشگران خارجی به استان

معاون گردشگری استان نیز در این نشست خبری از افزایش 17 درصدی ورود گردشگران خارجی به استان طی تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد و گفت: همچنین میزان ورود گردشگران داخلی نیز 42 درصد افزایش داشته است.

فرشاد رستمی ادامه داد: تعداد گردشگران داخلی ورودی به استان در تابستان سال قبل سه میلیون و 100 هزار بوده که این تعداد تابستان سال جاری به چهار میلیون و 400 هزار نفر رسیده است.

وی همچنین با ارائه آماری از ضریب اشتغال هتل ها نیز گفت: تابستان سال جاری ضریب اشتغال هتل های استان 68 درصد و هتل آپارتمان ها نیز 85 درصد بود که می توان در مجموع ضریب اشتغال میانگین در استان را 76.5 درصد دانست.

رستمی همچنین از رونمایی کتابچه های گردشگری برای هر یک از شهرستان های استان اطلاع داده و اضافه کرد: طی رویداد تبریز 2018 تیم های مستندساز داخلی و خارجی به تهیه مستندهایی در خصوص این رویداد پرداختند، از سوی دیگر حضور تبریز و تبلیغ رویداد تبریز 2018 در نمایشگاه های مختلف همچون صنایع دستی همدان و تهران از جمله این اقدامات بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 88

به "اجرای پروژه های مرتبط با تبریز 2018 تنها به سال جاری منحصر نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه های مرتبط با تبریز 2018 تنها به سال جاری منحصر نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید