برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم و عکس در قم

به گزارش لیتن، رضا ابوذر در گفت وگو با خبرنگاران، از برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم از 22 تا 24 مردادماه در تالار مرکزی شهر اطلاع داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد انگیزه و فراهم کردن بستر مناسب جهت فراوری آثار ارزشمند توسط جوانان قم و استفاده از تجربیات فیلم سازان مجرب و همچنین اکران عمومی فیلم های کوتاه و معرفی آن به مردم قم از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می رود.

برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم و عکس در قم

وی از دیگر اهداف این جشنواره را نقد و بررسی آثار هنرمندان این شهر ذکر و توضیح داد: برگزاری نمایشگاه عکس در راستای دیده گردیدن آثار عکاسان خوش ذوق قمی و نقد آثار در راستای ارتقاء آن ها، توسط اساتید بزرگ عکاسی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر انجمن سینمای جوانان قم با بیان اینکه هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم توسط انجمن سینمای جوانان قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می گردد، گفت: در بخش فیلم نزدیک به 100 فیلم کوتاه، مستند، داستانی و پویانمایی و در بخش عکس نیز تعداد صد و 11 عکس از 30 عکاس قمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال گردیده است.

ابوذر با اشاره به بخش فیلم این جشنواره گفت: بخش فیلم جشنواره نیز در سطح الف و ب برگزار می گردد که سطح ب به کارگردانانی اختصاص دارد که تازه کار هستند و برای نخستین بار یا دومین بار به فراوری آثار سینمایی کوتاه اقدام نموده اند و سطح الف نیز به کارگردان های حرفه ای اختصاص دارد که فراوری چندین فیلم را در کارنامه خود دارند.

معرفی داوران

وی داوران بخش عکس را ابراهیم سلیمانی، محمدرضا بهشتی منفرد و حسین قدیانی ذکر و مطرح نمود: 30 قطعه عکس از مجموعه عکس های ارسالی به دبیرخانه پس از داوری اولیه به نمایشگاه راه پیدا کردند که در نهایت پنج قطعه عکس برگزیده گردید و در اختتامیه معرفی و تجلیل خواهند گردید.

دبیر جشنواره فیلم و عکس استان قم اضافه نمود: داوری سطح ب بخش فیلم توسط روح الله داوری، محمود رحمتی فر و حمیدرضا منتظری صورت گرفت که به سه فیلم برگزیده در اختتامیه جوایزی اهدا و از دو فیلم نیز تقدیر خواهد گردید.

وی زمان بازگشایی نمایشگاه عکس این جشنواره را یکشنبه 21 مردادماه ذکر کرد و گفت: علاقه مندان می توانند در تالار مرکزی شهر از این نمایشگاه بازدید نمایند.

ابوذر اضافه نمود: با بازگشایی نمایشگاه عکس این بخش از جشنواره به صورت رسمی شروع خواهد گردید و اکران فیلم های کوتاه نیز از ساعت 16 تا 22 در تالار مرکزی به دید هنرمندان و سایر مردم شهر گذاشته خواهد گردید.

برگزاری ورکشاپ های تخصصی

دبیر جشنواره فیلم و عکس استان قم ادامه داد: در حاشیه این جشنواره ورکشاپ های تخصصی نیز در نظرگرفته گردیده که هنرمندان می توانند از ساعت 9 صبح تا 15 بعد از ظهر روز 22 و 23 مردادماه شرکت نمایند.

مدیر انجمن سینمای جوانان قم از اکران دو فیلم مستند بافندگان خیال و چرند پرند به کارگردانی سید محمد صادق جعفری از مستند سازان شهر قم اطلاع داد و گفت: اکران این دو مستند روز جمعه 19 مردادماه در دنیای کتاب واقع در مجتمع تجاری صفائیه صورت گرفت و نقد و بررسی هایی نیز در این راستا با حضور هنرمندان این شهر انجام گردید.

دبیر جشنواره فیلم و عکس استان قم یادآور گردید: موضوع آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره به مباحث ارزشی مانند دفاع مقدس، مدافعان حرم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حجاب و عفاف، صنعت گردشگری و در نهایت موضوع آزاد اختصاص دارد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 30 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 33

به "برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم و عکس در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم و عکس در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید