بندر کنگ به ثبت جهانی نزدیک می گردد

به گزارش لیتن، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: بندرکنگ به ثبت جهانی نزدیک می گردد.

بندر کنگ به ثبت جهانی نزدیک می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، در جلسه ای با حضور رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان، عباس نوروزی معاون میراث فرهنگی، ایوب زارعی شهردار کنگ و شبان میرشکرایی مدیر پایگاه ناملموس سواحل شرقی هرمزگان، مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان با اشاره به اینکه بندرکنگ به عنوان پایگاه مرکزی مناطق جنوبی کشور مد نظر است، اضافه نمود: با برگزاری همایش منطقه ای جنوب و همچنین ایجاد پایشگاه های وابسته در شهرستانهای اطراف باعث گستردگی آثار ناملموس از بندرکنگ به دیگر شهرستانها می گردد.

او استفاده از پتانسیل های شهرداران، دهیاران، خیرین و علاقمندان مردمی در حفاظت از میراث ناملموس را مهم ارزیابی کرد و اضافه نمود: ثبت آثار ناملموس حتی توسط اشخاص علاقمند موجب ثبت و پویایی این آثار می گردد.

برومند با اشاره به کوشش های شهردار کنگ در راستای حفاظت از بافت تاریخی بندرگنگ اضافه نمود: شهردار کنگ را به عنوان مدیر پایگاه بندرتاریخی کنگ به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد نموده ایم که امیدواریم این مهم انجام پذیرد.

ایوب زارعی شهردار بندر کنگ نیز با اعلام آمادگی برای مدیریت پایگاه بندرتاریخی کنگ گفت: از تمام کوشش و امکانات این شهرداری برای ثبت جهانی بندرکنگ استفاده می کنیم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر 320 بادگیر در بندرکنگ احتیاج به مرمت دارد، اضافه نمود: امیدواریم با حمایت سازمان میراث فرهنگی این مهم صورت گیرد.

عباس نوروزی معاون میراث فرهنگی نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت بافت تاریخی کنگ نسبت به گذشته بهتر شده است، اضافه نمود: آگاهی مردم در زمینه حفاظت و ارزشمندی بافت های تارخی بیشتر از قبل می باشد که این از زحمات شهرداری بندرکنگ است.

او تاکید نمود: معاونت میراث فرهنگی اداره کل تمام کوشش خود را برای جذب اعتبار در راستای بهتر شدن وضعیت بافت تاریخی بندرکنگ به کار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 145

به "بندر کنگ به ثبت جهانی نزدیک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندر کنگ به ثبت جهانی نزدیک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید