سامان دهی و مرمت رواق های ایوان ضلع شمالی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) در قزوین

به گزارش لیتن، به دنبال اجرای پروژه مرمت و سامان دهی ایوان جنوبی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) در بهمن 96، عملیات اجرایی مرمت رواق های ضلع شمالی این بنای ارزشمند تاریخی و مذهبی با نظارت اداره کل میراث فرهنگی قزوین شروع گشت.

سامان دهی و مرمت رواق های ایوان ضلع شمالی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) در قزوین

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، محمدعلی حضرتی ها مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز شنبه 30 تیر با اعلام این خبر گفت: بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) واقع در ابتدای خیابان کوروش از اماکن ارزشمند تاریخی و مذهبی دوره صفویه به شمار می رود که با توجه به قدمت بنا و جایگاه و اعتبار ویژه آن نزد مردم قزوین و گردشگران، مرحله اول طرح مرمت این بنای تاریخی مذهبی شامل سامان دهی و مرمت ایوان جنوبی از زمستان 96 در دستور کار گرفت که در آن اقدام های مرمتی چون مرمت دیواره، دانه گذاری آجری، نصب پنجره، بندکشی و نصب ناودان سنگی با مشارکت هیات امنای آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) و تحت نظارت احسان نورانی به اجرا درآمد.

او اضافه نمود: مرحله جدید مرمت و سامان دهی آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) شامل مرمت رواق های ایوان ضلع شمالی از اواسط تیرماه سال جاری با مشارکت هیات امنای امامزاده شروع و اقدام های مرمتی اعم از استحکام بخشی و مرمت طاق، کف سازی، گچ کاری، بندکشی و احیای مسیر دسترسی به پشت در حال اجرا است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور گشت: امیدواریم با انجام مرمت و بهسازی به هنگام بناهای ارزشمند تاریخی و مذهبی ضمن حفظ جایگاه مذهبی و عبادی این اماکن، به منظور صیانت و نگهداری از این اماکن گام های مؤثری برداریم.

بقعه امامزاده اسماعیل(ع) در سه راه خیابان انصاری روبروی بنای تاریخی عالی قاپو قرار گرفته است و 20/7/1376 با شماره 1914 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

این آرامگاه در دوره قاجار مورد بازسازی قرار گرفته و با دو حیاط و ایوان در شمال و جنوب، یک ایوانچه در شرق و پنج رواق کوچک در پیرامون حرم از زیارتگاه های معتبر استان قزوین به شمار می رود.

منبع: chtn.ir
انتشار: 30 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 24

به "سامان دهی و مرمت رواق های ایوان ضلع شمالی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی و مرمت رواق های ایوان ضلع شمالی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید