سهم ایران از خزر پیگیری می گردد

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، ولی الله نانوا کناری عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران به تقسیمات دریای خزر اشاره و افزود: تقسیمات دریای خزر طی نشستی که بین پنج کشور همسایه برگزار به آینده موکول گشت و بنا برآن گشت تا سهم کشور را از این دریا پیگیری کنیم.

سهم ایران از خزر پیگیری می گردد

وی با تاکید براینکه بررسی موضوع تقسیمات دریای خزر به آینده موکل گشت بر لزوم دستیابی به سهم کشور در این دریا تاکید نمود.

وی درباره پس گرفتن پرسش از رئیس جمهوری نیز گفت: طرح سئوال از رئیس جمهور سه ماه قبل توسط من پیگیری گشت و سوال اول را حدود 50 نفر امضاء کردیم و زمان مطرح کردن آن، تعدادی از نمایندگان امضاء را پس گرفتند و در زمان طرح سئوال دوم به دلیل آنکه ترامپ موضوع خصمانه ای را نسبت به کشور مطرح نموده بود تصمیم گرفتیم در چنین شرایطی از دولتمردان برای برون رفت از تهدیدات آمریکا حمایت کنیم.

نانواکناری با بیان اینکه به مردم نمره 20 می دهیم زیرا مردم به رغم همه مشکلات پای نظام ایستاده اند در عین حال اذعان کرد: اما به برخی مسئولان نمره خوب، برخی متوسط و برخی نمره مردودی می دهم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار خرید تضمینی برنج را از بهترین راهکارها برای حمایت از کشاورزان و جلوگیری از بازار سیاه و فروش به دلالان و واسطه ها برشمرد و گفت: قیمت تضمینی برنج 9800 تومان مشخص گشته و این مسئله بازار فروش برنج را بهتر نموده است.

وی با عنوان اینکه وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و به عوامل درونی و بیرونی وابسته است توضیح داد: هدف فشارها و تحریم ها، فلج کردن اقتصاد کشور است اما برخی از مشکلات ریشه در ضعف مدیریت دارد و رانت خواری و فساد در بخش دولتی از جمله مشکلات است و از مسئولان و دستگاه قضا تقاضا داریم با رانت خواری، فساد و فحشا در جامعه برخورد جامع و اساسی داشته باگشت.

نانواکناری با بیان اینکه نسبت به فرمایشات مولای متقیان توجه اساسی ننموده ایم ادامه داد: امروز باید سیره این امام همام را در جامعه جاری و ساری کنیم و دستگاه قضا و مسئولان باید برخورد قاطع با مفسدان داشته باشند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار، تحقیق و تفحص را وظیفه نمایندگان و مجلس بیان نمود و گفت: در تحقیق و تفحص به جناح خاصی نگاه نداریم و باید بر وظایف محوطه خود دقت داشته باشیم زیرا نمایندگان ناظر برای عملکرد و وظایف دستگاه های اجرایی هستند.

وی پسماند و شیرابه ها را از مشکلات شهرستان های بابلسر و فریدونکنار برشمرد و گفت: سئوالی نیز از وزیر کشور تهیه گشته است.

نانواکناری به پیگیری های برای تغییر اقلیم گاز و برق در بابلسر و فریدونکنار اشاره نمود و گفت: این مسئله را از وزارت نفت پیگیری کردیم و تذکری نیز به وزیر نفت دادیم و نامه نگاری های مختلفی از سوی فرمانداری و مجمع نمایندگان در این باره انجام شده است و اگر جواب درستی در این زمینه داده نشود، در مجلس طرح سئوال خواهیم کرد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس آلودگی آب شرب را از مشکلات جدی شهرستان های حوزه انتخابیه خاطرنشان کرد و گفت: خوشبختانه امسال وضعیت بهتر گشته و 500 لیتر بر ثانیه بر سهمیه آب بابلسر افزوده گشته است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 30 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 32

به "سهم ایران از خزر پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم ایران از خزر پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید