ظرفیت های گلستان استفاده نشد

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، علی محمد چوپانی صبح پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: کشور در شرایط ویژه ای واقع شده است و استکبار جهانی این بار جنگ اقتصادی به راه انداخته است.

ظرفیت های گلستان استفاده نشد

وی با اشاره به این که آمریکا کشورهای چند ملیتی را که با ایران کار می نمایند تحریم می نماید از اینرو بسیاری از شرکت های چند ملیتی بزرگ با ایران قطع ارتباط نموده اند، اضافه نمود: دولت سیاست جدیدی را در پیش گرفته و کوشش داریم بتوانیم با کشورهای کوچک اروپا و آسیا مراودات بیشتری داشته باشیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان این که دولت مدیریت تنظیم بازار را از جهادکشاورزی گرفت و به صنعت، معدن و تجارت واگذار نموده است، یادآور گردید: همچنین دولت اختیارات استانداران را در تنظیم بازار افزایش داده تا معضلات این حوزه در استان ها حل گردد.

وی ادامه داد: دولت برای جلوگیری از رانت خواری به 20 قلم کالای اساسی که دارو هم در این لیست واقع شده است ارز دولتی تخصیص می دهد و واردات مابقی کالاها با ارز بازار انجام می گردد تا عده ای از این شرایط سوء استفاده ننمایند.

چوپانی از این تصمیم دولت به عنوان تصمیم مقدس یاد و توضیح داد: انتظار داریم رسانه ها منفی گرایی ننمایند و سیاه و سفید موضوعات را با هم ببینند.

وی افزود: گلستان ظرفیت های خوبی برای توسعه دارد اما از این ظرفیت ها تاکنون به خوبی بهره نبرده ایم؛ گلستان دارای حاشیه ساحلی بزرگی است می توانیم آن را به دهکده توریستی و شبهه و نیز تبدیل نموده و برای مردم آرزو خلق کنیم.

وی به ظرفیت های طبیعی استان اشاره و اعلام کرد: می توانیم پتانسیل های طبیعی استان را به دهکده های توریستی برای کشورهای اسلامی تبدیل کنیم.

اختصاص 1500 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به گلستان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با تاکید بر این که باید به مفاخر استان ببالیم و برای جوانان امید ایجاد کنیم، گفت: یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال جدید خانگی و افزایش فراوری در گلستان درنظر گرفته گردیده و با این تسهیلات می توانیم بسیاری از کارخانه ها و واحدهای فراوریی و اشتغالزا را احیاء کنیم.

وی با تاکید بر این که باید نسبت به گذشته متمایز فکر نموده و امید را به جامعه تزریق کنیم، اضافه نمود: اگر شرایط موجود نگران نماینده است ناشی از سیاست های نادرست گذشته است که باعث گردیده به رکود برسیم.

چوپانی متذکر گردید: در شرایط فعلی در سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی باید احتیاجهای جدید را مدنظر قرار داده و برای آن ها پاسخ جدید پیدا کنیم و احتیاج داریم رسانه ها امیدبخش و انرژی زا باشند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 30 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 27

به "ظرفیت های گلستان استفاده نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های گلستان استفاده نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید