لزوم تبدیل رشته های دریایی به رشته های تقاضامحور

به گزارش لیتن، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه باید رشته های دریایی را به یک رشته تقاضا محور تبدیل کنیم گفت: از تمام پتانسیل های سرمایه های انسانی، مدیریتی، آموزشی و تجهیزکننده در امور فوق استقبال می کنیم.

لزوم تبدیل رشته های دریایی به رشته های تقاضامحور

به گزارش خبرنگاران، زنگنه در اولین نشست کمیته مدیریت راهبردی رشته های دریانوردی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در آموزشکده فنی و حرفه ای بندر انزلی(شهید خدادادی) خواهان کوشش و جدیت بیشتر و ایجاد کمیته اجرایی توسط روسای آموزشکده های مرتبط شدتا در جهت گیری سیستماتیک، زمینه ایجاد استاندارد ملی در رشته های دریایی در آموزشکده های چهار استان مورد نظر به طور پایدار شکل گیرد.

زنگنه، ابراز امیدواری کرد از سال تحصیلی 99-98 با برنامه ریزی و سرفصل های جدید دروس استاندارد شده در رشته های دریایی به صورت تخصصی تر انجام شده و دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در امر مهارت آموزی دانشجویان، وارد عرصه آموزش نوین رشته های دریایی گردد.

وی، برنامه های هم افزایی بیشتر در زمینه تغییر و بروز رسانی سرفصل های دروس دریایی و تشکیل اردوی پیش دانشگاهی برای آشنایی با رشته های دریایی و تدوین استانداردهای شرایط پذیرش دانشجو، با توجه به مولفه های آموزشی – جسمی – روانی و زبان تخصصی و نیز توانمندسازی اساتید و مدرسان در قالب برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی و همچنین تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها را در حوزه دریایی برای دریافت استاندارد مدیریت کیفیت (ISO) ، مشارکت همه جانبه دستگاه های ذیربط و دست اندرکار در این حوزه را برای برطرف کردن موانع و ضعف های موجود خواهان شد.

زنگنه، از کمیته راهبردی رشته های دریایی خواهان ایجاد بستر سازی مضاعف در جهت فراوری سرمایه انسانی ملی برای سازمان های دریانوردی کشور و تقویت نگرش خودکفایی برای آینده کشور و منطقه در این حوزه شد.

رسول شمشادی، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: باید تناسبی بین ورودی های آموزش و پرورش و دانشگاه فنی و حرفه ای در رشته های دریایی لحاظ گردد.

وی با بیان اینکه باید با برنامه های راهبردی کمیته فوق برای رسیدن به استاندارد مورد نظر پیش رفت خواهان بازنگری در آمایش سرزمینی در حوزه های آموزش دریایی شد.

شمشادی گفت: آموزش های دریانوردی را به صورت ویژه تا رسیدن به استانداردهای لازم و تبدیل آموزشکده فنی و حرفه ای بندر انزلی (شهید خدادادی)، به پایلوت بین المللی، با همراهی همه دست اندرکاران این عرصه در منطقه دنبال خواهیم کرد.

همچنین در این جلسه ناخدا شهریار سلیمانی از اساتید برجسته رشته های دریایی آموزشکده فنی و حرفه ای خدادادی بندرانزلی با تبیین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت دوره های آموزشی دریانوردی برای برطرف معظل کارآموزی دانشجویان رشته های دریایی خواهان بازنگری جدی در سطوح ستادی دانشگاه فنی و حرفه ای و وزارت علوم شد.

وی از تجهیز و راه اندازی کارگاه و آزمایشگاه رشته های دریایی در طی سه ماه آینده و تغییر در سرفصل ها و سیلابس های دروس دریایی برای رسیدن به استانداردهای لازم در آموزشکده فنی و حرفه ای بندر انزلی (شهید خدادادی) اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 107

به "لزوم تبدیل رشته های دریایی به رشته های تقاضامحور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تبدیل رشته های دریایی به رشته های تقاضامحور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید