پتروشیمی ایران تحریم شدنی نیست

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، رضا نوروز زاده اضافه نمود: اینکه بگوییم تحریم ها هیچ اثری در صنعت پتروشیمی ندارد حرف درستی نیست اما ما هم آمادگی داریم با تجهیز خود به وی ژه در زمینه امکانات و دانش فنی آسیب پذیری خود از تحریم ها را به حداقل برسانیم.

پتروشیمی ایران تحریم شدنی نیست

وی با تاکید براینکه با شروع تحریم های یکجانبه آمریکا تغییری در صادرات پتروشیمی ایران رخ نخواهد داد، اضافه کرد: درسال گذشته 12 میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی ایران بوده که آمارهای چهارماه نخست امسال نشان می دهد صادرات محصولات پتروشیمی ایران 15 درصد افزایش می یابد و هم اکنون نگران محدود گشتن صادرات محصولات پتروشیمی نیستیم زیرا عمده مشتریان ما اروپایی ها هستند و ما با اورپایی ها مشکلی نداریم .

معاون وزیر نفت بابیان اینکه حجم عرضه و تقاضا در بازار جهانی پتروشیمی تعیین است گفت: میزان فراوری ومصرف محصولات پتروشیمی در جهان تعیین است و مصرف به اندازه فراوری است. بنابراین نمی توان فراوری ایران را از بازار حذف کرد.

نوروز زاده اضافه کرد: جایگزین کردن محصولات پتروشیمی ایران در بازار جهانی به سرمایه گذاری 4 یا پنج ساله احتیاج دارد و صنعت پتروشیمی اینگونه نیست که کسی اراده کند و فورا کمبود محصول ناشی از تحریم ایران را در بازار جبران کند بنابراین حذف ایران از بازار پتروشیمی گشتنی نیست و بسیار هزینه بر است و به قیمت تعطیلی واحدهای پتروشیمی در کشورهای مشتری ما تمام خواهد گشت.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 30 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 22

به "پتروشیمی ایران تحریم شدنی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتروشیمی ایران تحریم شدنی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید