آشنایی با نسل جدید رولزرویس گوست

به گزارش لیتن، مدل جدید گوست ممکن است در نگاه اول چندان متفاوت به نظر نرسد یا حتی مشابه نسل قبلی باشد ولی وقتی پشت فرمان بنشینید به وضوح خواهید فهمید که این گوست خودروی خاص و جدیدی است. نکتهٔ اصلی، ساختاری است که زیر پوست آن قرار گرفته است.

آشنایی با نسل جدید رولزرویس گوست

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پدال، گوست در نسل قبلی بر پایهٔ پلت فرم ب ام و ساخته می شد اما اکنون این بچه رولزرویس از همان پلت فرم برادران عظیم تر خود یعنی فانتوم و کولینان استفاده می کند. وقتی این پلت فرم جدید با تکنولوژی های پیشرفته و یک V12 عظیم ترکیب می شود، نتیجهٔ آن گوستی خواهد بود که رانندگی آن متناسب با ظاهر جذابش است.

زیر کاپوت کشیدهٔ گوست مدل 2021، نیروگاه 6.75 لیتری V12 توئین توربوی افسانه ای رولزرویس پنهان شده که 570 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. به لطف این نیرو، وقتی در حالت رانندگی Low (نسخهٔ رولزرویس از حالت اسپرت) پدال گاز تخته می شود، گوست ظرف 4.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می رسد که برای خودرویی با 2.5 تن وزن بسیار سریع است. گشتاور در دور 1600 rpm به اوج خود می رسد و قدرت این V12 عظیم نیز تقریباً تا ردلاین باقی خواهد ماند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می گیرد که هرچند فاقد حالت تعویض دندهٔ دستی است اما در چنین خودرویی نیازی به این ویژگی احساس نمی شود.

برخلاف رولزرویس های گذشته، این گوست به لطف ارتقاءهایی در تعلیق، برای راننده هم خودروی مناسبی است. فنرهای بادی استاندارد به همراه کمک های تطبیقی با نظارت بر راستا پیش رو، برای خنثی کردن بادی رول بسیار خوب عمل می کنند. علاوه بر این، اضافه شدن سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستم فرمان گیری چرخ های عقب برای اولین بار، به گوست کمک می کنند تا در پیچ ها چابک تر شود و در پارکینگ های تنگ مانور دهی با آن آسان تر شود. به همین دلیل، گوست در هنگام رانندگی مطمئناً به اندازه ای که دیده می شود، عظیم احساس نمی شود.

اما بیش از هر چیز، گوست مدل 2021 یک کروزر استثنایی است. سیستم تعلیق جدید نه تنها هندلینگ را بهبود بخشیده بلکه موجب بهبود راحتی روی جاده هم شده است. سواری گوست جدید مثل حرکت روی ابرها است، ناهمواری ها و نواقص جاده را بی کم وکاست جذب می کند و برای درنوردیدن کیلومترها در عظیمراه ها، بهتر از هر خودروی دیگری در این کلاس است. هرچند هنوز بهترین روش برای سواری با یک رولزرویس (حتی مدل بسیار خوبی مثل این گوست) نشستن در صندلی عقب است اما در گوست مدل 2021، تجهیزات ایمنی فعال جدید از میزان رسمیت رانندگی کاسته اند. این ماشین از تکنولوژی های ایمنی ب ام و استفاده می کند که شامل سیستم هایی مثل کروز کنترل تطبیقی با پایش مسافت و دستیار حفظ حرکت میان خطوط می شود.

طراحان رولزرویس ظاهر گوست جدید را مدرن تر و در عین حال ساده تر کرده اند. به همین دلیل، دیگر از ورودی های هوای سه قسمتی در پایین سپر جلو، چراغ های منحنی و جلوپنجرهٔ برآمده خبری نیست و بجای آن ها یک ورودی هوای مستطیلی در پایین سپر جای گرفته، چراغ های جلو مستطیلی شده اند و یک جلوپنجرهٔ آبشاری میان آن ها قرار گرفته است. در پشت شکاف های این جلوپنجره نیز 20 چراغ LED تعبیه شده که در شب درخشش زیبایی را ایجاد می کنند.

همان طور که گفته شد، زیر این بدنهٔ ساده، دیگر خبری از پلت فرم ب ام و سری 7 نیست و جای آن را پلت فرم جدیدی گرفته که با فانتوم و کولینان مشترک است؛ بنابراین حالا طول گوست از 5,407 میلی متر به 5,544 میلی متر افزایش یافته که حتی به عنوان کوچک ترین رولزرویس، هنوز هم خودروی بسیار عظیمی است. این در حالی است که در نسخهٔ کشیده، 170 میلی متر دیگر هم به این طول اضافه می شود. طبیعتاً این طول بیشتر منجر به کابین عظیم تری می شود و برای مقایسه، فضای داخلی نسخهٔ استاندارد گوست مدل 2021 تقریباً به اندازهٔ نسخهٔ کشیدهٔ نسل قبلی است. بله فانتوم و کولینان هنوز هم جادارتر هستند اما صندلی های عقب این بچه رولزرویس به اندازهٔ کافی جادار، عظیم و راحت هستند و در صندلی های جلوی آن هم فضای سر و پای کافی وجود دارد.

همان طور که انتظار می رود، کیفیت متریال داخلی و توجه به جزئیات در کابین گوست جدید با هیچ خودرویی قابل مقایسه نیست. تودوزی نمونهٔ مورد آزمایش ترکیبی از باکیفیت ترین چرم در سه رنگ سفید، مشکی و نارنجی است که صندلی ها، داشبورد و رو دری ها را پوشانده است اما خریداران می توانند کابین را هر طور که دوست داشتند شخصی سازی کنند. روی داشبورد در سمت شاگرد نشان چراغ دار GHOST کار شده تا سرنشینان فراموش نکنند سوار بر چه خودرویی هستند و برای اولین بار ویژگی جذاب سقف ستاره ای هم برای گوست ارائه شده است.

اما بااین حال بسکمک از همان ویژگی های سنتی که از محصولات رولزرویس انتظار داریم همچنان در گوست جدید وجود دارند. به عنوان مثال، در اینجا هیچ نمایشگر لمسی احمقانه یا کنترل های لمسی برای عملکردهای ساده مثل کنترل دمای تهویه یا صدای سیستم صوتی وجود ندارد و این قسمت ها توسط همان دکمه ها و کنترلرهای آلومینیومی سنتی کنترل می شوند. این سبک سنتی در تکنولوژی های گوست هم دیده می شود زیرا رولزرویس در اینجا از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی منسوخ شدهٔ iDrive 6 ب ام و استفاده کرده که فقط از اپل کارپلی باسیم برخوردار است و خبری از اندروید اتو و اتصال بی سیم نیست. این در حالی است که این روزها حتی ب ام وهای ارزان قیمت هم به اندروید اتوی بی سیم مجهز هستند.

هیچ خودروی دیگری در این کلاس وجود ندارد که در مفهوم تجمل شبیه به گوست مدل 2021 باشد. به جز دیگر محصولات رولزرویس، این لوکس ترین و مجلل ترین خودرویی است که می توان پیدا کرد. حال در نسل جدید با تکاملی قابل توجه که طراحی بیرونی سادهٔ جدید، قدرت بیشتر و برای اولین بار، پویایی رانندگی سفت و محکم از ویژگی های مهم آن هستند، گوست جذابیت بیشتری پیدا کرده است. البته این ها هرگز ارزان به دست نمی آیند زیرا نسل جدید گوست بااینکه ارزان ترین رولزرویس است اما قیمت پایهٔ آن از 332,500 دلار آغاز می شود و با افزودن چند آپشن، این رقم در نمونهٔ مورد آزمایش به 432 هزار دلار رسیده است. بااین حال برای ثروتمندان، این هزینهٔ نسبتاً کمی برای خودرویی است که چشم ها را به سمت خود می کشد و درعین حال رانندگی خوبی هم دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1459

به "آشنایی با نسل جدید رولزرویس گوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نسل جدید رولزرویس گوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید