بهترین تفریحات کیش ، از اعماق آب تا آسمان

به گزارش لیتن، جزیره زیبای کیش علاوه بر جاذبه های گردشگری و دیدنی بی نظیرش دارای امکانات تفریحی متنوع و متعدد است. در چند سال اخیر همین تفریحات کیش به یکی از اصلی ترین دلایل جذب گردشگران به این جزیره تبدیل شده اند. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم پرطرفدارترین تفریحات جزیره کیش را به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین تفریحات کیش ، از اعماق آب تا آسمان

تفریحات مهیج آبی کیش

کیش به دلیل قرارگیری در میان آب های خلیج فارس، دارای تفریحات آبی زیادی مثل غواصی، کشتی کروز، اسکی روی آب و… است که در اینجا با آن ها آشنا می شوید:

غواصی

غواصی در آب های زلال خلیج فارس و شنا کردن با ماهی های بازیگوش قطعا یکی از بهترین تجربه هایی است که می توانید در جزیره کیش برای خودتان رقم بزنید. کیش دارای کلوپ های مختلفی برای غواصی است که با انتخاب هر یک از آن ها می توانید خاطره ای به یاد ماندنی را برای خود خلق کنید.

ممکن است با خودتان فکر کنید که اگر شنا بلد نیستید، نمی توانید به غواصی بروید؛ اما اصلا نگران این موضوع نباشید؛ چراکه قبل از غواصی تمامی آموزش های لازم به شما داده می شود و در تمام مدت غواصی، مربی حرفه ای همراه شما خواهد بود. خوب است بدانید تقریبا در تمامی ایام سال به جز زمان هایی که دریا طوفانی باشد، غواصی در کیش امکان پذیر است.

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن یکی از محبوب ترین تفریحات کیش است که به عنوان اولین پارک آبی روباز کشور و اولین تم پارک آبی ایران شناخته می شود. این پارک مهیج در جاده دنیا کیش، در یک منطقه پرواز ممنوع واقع شده که هیچ سازه و ساختمان بلندی در اطراف آن وجود ندارد. از این رو پارک آبی اوشن با افتخار لقب اولین پارک آبی روباز مخصوص بانوان در ایران را نیز یدک می کشد.

این پارک آبی گنجایش روزانه 3300 نفر به صورت همزمان را دارد. وسایل بازی و سرسره های اوشن جزو امن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات آبی روز دنیا هستند که به وسیله یکی از معتبهترین شرکت های کانادایی با نام White Water West طراحی و ساخته شده اند.

پاراسل

یکی از تفریحات کیش که اخیرا طرفدار زیادی پیدا کرده است پاراسل سواری است. این تفریح در عین حالی که هیجان انگیز و ترسناک است، حس آرامش وصف نشدنی را برای مسافران به ارمغان می آورد.

پاراسل به این صورت است که با پوشیدن جلیقه نجات و بستن کمربند ایمنی، به چتری بزرگ وصل می شوید و به وسیله یک طناب بلند به قایقی تندرو متصل می شوید. پس از حرکت قایق، طنابی که به شما وصل است کشیده می شود و شما به حالت پرواز در می آیید. پاراسل سواری حس لذت پرواز بر روی دریای نیلگون خلیج فارس را به شما هدیه می دهد و از آن بالا چشم اندازی بی نظیر به زیبایی های جزیره خواهید داشت.

کشتی تفریحی

یکی دیگر از پرطرفدارترین تفریحات کیش، کشتی های تفریحی هستند که لحظاتی شاد و دلپذیر را روی آب های نیلگون خلیج فارس برای گردشگران رقم می زنند. این کشتی های تفریحی معمولا گشتی دو ساعته در اطراف جزیره دارند. هنگام گشت، گروه موسیقی با اجرای موزیک های شاد و پرانرژی در تلاش است تا خاطره ای فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم بزند. پذیرایی کشتی به صورت یک وعده غذایی ناهار یا شام صورت می گیرد و در بیشتر کشتی های تفریحی کافی شاپ و غرفه عکاسی هم وجود دارد.

کشتی کف شیشه ای یا کشتی اکواریوم کیش هم نمونه دیگری از کشتی تفریحی جزیره است. این کشتی فضایی را برای گردشگران به وجود آورده تا موجودات عمق دریا را از داخل کشتی مشاهده کنند و همزمان از اجرای موزیک لذت ببرند.

اسکوتر زیردریایی

یکی از جدیدترین تفریحات کیش که در سال های اخیر میزبان گردشگران جزیره بوده، اسکوتر زیردریایی است. این دستگاه امکان تجربه غواصی امن و مطمئن، بدون نیاز به حمل لوازم غواصی برای مشتاقان فراهم آورده است. به کمک این دستگاه دیگر نیازی به شنا بلند بودن نیست و گردشگران به راحتی می توانند زیر دریا گشت زده و از زیبایی های تمام نشدنی دنیای زیر آب نهایت لذت را ببرند.

بنانا

بنانا یکی از هیجان انگیزترین تفریحات دریایی کیش است. بنانا درواقع یک تیوپ به نسبت بزرگ و شبیه به موز است که چند نفر به صورت گروهی پشت سر هم روی آن می نشینند. این تیوپ با یک طناب محکم که به قایقی تندرو وصل است، کشیده می شود و هیجان موج سواری در دریا را به افراد هدیه می دهد. دقت کنید که قبل از سوار شدن حتما باید جلیقه نجات را بپوشید.

شاتل

شاتل هم یکی از تفریحات کیش است که کاربردی شبیه به بنانا دارد و تفاوت آن در مدل تیوپ و شکل ظاهری آن است. شاتل قابل استفاده به صورت تکی یا چند نفره است و به وسیله یک قایق روی آب کشیده می شود. هرچه سرعت قایق بالاتر باشد این تیوپ در سطح آب تکان های بیشتری می خورد و لذت و هیجان بیشتری به افراد می دهد.

کایاک

کایاک سواری بر روی آب های شفاف خلیج فارس یکی دیگر از تفریحات کیش است که آرامشی مثال نزدنی را برای مسافران به ارمغان می آورد. کایاک در واقع نوعی قایق است جنس کایاک عموما از فیبر کربن، پی وی سی، فایبرگلاس یا چوب بامبو است که استحکام بالایی دارد.

این وسیله به دو صورت پارویی و پدالی موجود است. کایاک پارویی تک نفره بوده که برای به حرکت در آوردن آن از پاروی دوکفه استفاده می شود. کایاک پدالی هم برای استفاده دو نفره است و در این مدل جلوی پای هرکدام پدال هایی وجود دارد که برای حرکت باید از آن استفاده شود.

فلای بورد

یکی از پرچالش ترین و مهیج ترین تفریحات جزیره، فلای بورد است که مورد توجه گردشگران بسکمک قرار گرفته است. این فعالیت به قدری آدرنالین را بالا می برد که هرکسی اجازه استفاده از آن را ندارد.

فلای برد درواقع وسیله ای است که به یک جت اسکی متصل بوده و به وسیله آن شخص را در هوا نگه می دارد. به کمک فشار و پمپاژ آب فرد به صورت معلق 12 متر بالاتر از سطح دریا قرار می گیرد و می تواند حرکات نمایشی اجرا کند.

جت اسکی

جت اسکی یکی از محبوب ترین تفریحات کیش به شمار میرود که تقریبا تمامی کلوپ های تفریحات دریایی کیش امکان ارائه آن را دارند. با جت اسکی می توان هیجان سرعت برو روی آب های نیلگون خلیج فارس را تجربه کرد و لحظات شیرینی را سپری کرد. لازم به ذکر است قبل از سوار شدن حتما از جلیقه نجات استفاده کنید.

تفریحات غیر آبی کیش

همه تفریحات کیش به تفریحات آبی این جزیره خلاصه نمی شود. یادتان باشد در سفر به کیش در کنار تفریحات آبی جزیره، از تفریحات غیرآبی کیش غافل نشوید.

جایروکوپتر

با جایروکوپتر می توانید تجربه فوق العاده پرواز بر فراز خلیج فارس و جزیره مرجانی کیش را داشته باشید. این تجربه بی نظیر یکی از ایمن ترین و مجذوب کننده ترین پروازهای دنیا محسوب می شود. جایروکوپتر یا همان هلیکوپتر تفریحی دو نفره به این صورت است که یک خلبان هلیکوپتر را هدایت می کند و جایگاه عقب هم به مسافر اختصاص دارد.

دوچرخه سواری و موتور سواری

دوچرخه سواری یکی از پرطرفدارترین تفریحات کیش است که بین گروه های سنی مختلف طرفداران زیادی دارد. پیست بزرگ دوچرخه سواری در نوار حاشیه کیش به طول 75 کیلومتر، از طولانی ترین پیست های دوچرخه در خاورمیانه به شمار میرود. در این راستا هیچگونه خودرویی اجازه ورود ندارد و همین امر باعث می شود تا گردشگران با خیالی آسوده به دوچرخه سواری، موتور سواری و ورزش بپردازند. در نقاط مختلف جزیره مثل اسکله تفریحی کیش و نزدیکی بازار مرجان کیش ایستگاه های دوچرخه سواری قرار دارند که گردشگران به راحتی می توانند از آن ها دوچرخه اجاره کنند و در این راستا دوست داشتنی به تفریح بپردازند.

موتور سواری در جزیره نیز یکی دیگر از تفریحات کیش به شمار می رود. موتورهای برقی و شارژی کم صدا هستند و استفاده از آن ها سخت نیست؛ به صورتی که با پنج دقیقه آموزش، به راحتی می توانید موتور را هدایت کنید. لذت موتور سواری در جاده دنیا که دور تا دور جزیره واقع شده است و چشم اندازی کم نظیر به سواحل جزیره و طبیعت اطراف دارد، خاطره ای فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم می زند.

مجموعه سافاری کیش

سافاری کیش مجموعه ای بزرگ با مساحت 500 هزار مترمربع است که در سال 1392 در مرکز جزیره ساخته شد. این مجموعه در نزدیکی فرودگاه کیش واقع شده است و هرجای جزیره که باشید دسترسی راحتی به سافاری کیش خواهید داشت. سافاری روی تپه های شنی، موتورسواری و شتر سواری از جمله تفریحات اصلی این مجموعه به حساب می آیند. این مجموعه دارای امکانات رفاهی مانند رستوران با موسیقی زنده، کافی شاپ، فروشگاه صنایع دستی، مهدکودک و سرویس رفت و برگشت رایگان است.

جنگ های شبانه کیش

از آنجایی که در طول روز درصد رطوبت و گرمای هوا زیاد است بسکمک از افراد، تفریحات شبانه در جزیره را بیشتر ترجیح می دهند. جنگ های شبانه جزیره در واقع برنامه های شاد و مهیج هستند که لذت سفر شما را دوچندان می کند. اجرای استندآپ کمدی، برگزاری مسابقه، پخش و اجرای موسیقی زنده، تقلید صدا و اجرای نمایش های شاد، جنگ های شبانه را می سازند. زمان برگزاری این برنامه عموما تا پاسی از شب ادامه دارد.

بانجی جامپینگ

یکی دیگر از ورزش های هیجانی جزیره بانجی جامپینگ نام دارد که بسیار مناسب گردشگرانی است که در پی تجربه ارتفاع و هیجان در کنار هم هستند. در ورزش بانجی جامپینگ فرد به وسیله یک طناب فنردار از سکو به سمت پایین سقوط آزاد می کند. در جزیره کیش 2 سکوی پرش با ارتفاع های 60 و 40 متری وجود دارد. این بازی مهیج برای خانم های باردار، بچه ها زیر 14 سال و افراد با مشکل قلبی ممنوع است.

پارک دلفین ها

پارک دلفین کیش مجموعه تفریحی بزرگ به مساحت 100 هکتار در جنوب جزیره است که بخش های مختلفی مانند محل اجرای پایکوبی و شنای دلفین ها، تونل خزندگان، باغ پرندگان و آکواریوم آب شور دارد. پستانداران دریایی مختلفی مانند شیر دریایی، دلفین، پنگوئن، گربه دریایی و… در این مجموعه نگهداری می شوند. در این پارک، گردشگران می توانند از فاصله خیلی نزدیک هنرنمایی این موجودات دریایی را در کنار مربیانشان ببینند.

سوارکاری در کیش

سوارکاری یکی از ده ورزش محبوب دنیا به شمار میرود و بین ایرانیان نیز طرفداران زیادی دارد. از این رو جزیره کیش نیز با فراهم آوردن موقعیتی مناسب برای سوارکاری، در تلاش است تا رضایت گردشگران را بیش از پیش جلب کند. باشگاه سوارکاری کیش که در شمال جزیره واقع شده است، از سال 1372 تا کنون میزبان مسابقات بین المللی خلیج فارس بوده و گردشگران و مشتاقان می توانند لحظاتی خوش را با اسب سواری در این باشگاه سپری کنند.

تم پارک سنتر کیش

یکی از مراکز تفریحی کیش که به تازگی در جزیره افتتاح شده است تم پارک سنتر کیش است. این مجموعه تفریحی با مساحت 1500 مترمربع لقب بزرگ ترین تم پارک با خطای دید در خاورمیانه را از آن خود کرده است.

تم پارک سنتر کیش دارای سه قسمت مختلف است که در حال حاضر تنها فاز اول و دوم آن به بهره برداری رسیده است. فاز اول آن شامل آثار سه بعدی، خانه وارونه، اتاق آیینه، اتاق 90 درجه، دنیای بی نهایت، دنیای جاذبه، خطای دید و… است که تنوع بسیار زیادی دارد. فاز دوم آن با عنوان پارک ژوراستیک ورلد و دراگون کیش شناخته می شود. در این قسمت دایناسورهای متحرک در ابعاد مختلف دیده می شوند که فرصتی مناسب برای آشنایی بچه ها با دایناسورهای ماقبل تاریخ را به وجود آورده اند.

کلام آخر

بر کسی پوشیده نیست که کیش با جاذبه های دیدنی و تفریحی زیادش، از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان به شمار می رود و هر گردشگری را سر ذوق می آورد. از پاساژگردی و بازدید از جاذبه های دیدنی اش گرفته تا تفریحات آبی و غیرآبی؛ همه در کنار هم جمع شده اند تا خاطره ای فراموش نشدنی برای میهمانان جزیره رقم بزنند.

اگر تجربه سفر به کیش را داشته اید و از تفریحات آن استفاده کرده اید خوشحال می شویم تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید. اگر هم که تجربه سفر به این جزیره شگفت انگیز را نداشته اید به راحتی می توانید با خرید بلیط کیش خود را به جزیره برسانید. برای اطلاع از برنامه پروازها و رزرو هتل کیش کافیست به خبرنگاران مراجعه کنید.

زهرا بینازاده

منبع: فلای تودی
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2044

به "بهترین تفریحات کیش ، از اعماق آب تا آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین تفریحات کیش ، از اعماق آب تا آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید