محصولات دو رنگ در بازار خودرو کشور تنوع ایجاد می کنند؟

به گزارش لیتن، دو خودروساز بزرگ کشور با برنامه ریزی برای تولید محصولات دو رنگ در پی ایجاد تنوع در سبد محصولات خود هستند. خودروسازان داخلی به تازگی به فکر تولید محصولات دو رنگ افتاده اند. خودروسازان خارجی سال هاست که تولید خودروهای دو رنگ را در دستور کار خود قرار داده اند. پیش تر سایپا کاشان تولید C3 سیتروئن و پارس خودرو هم تولید کوییک به صورت دو رنگ با نام تجاری کوییک R را در دستور کار داشتند.

محصولات دو رنگ در بازار خودرو کشور تنوع ایجاد می کنند؟

خبرنگاران - ایران خودرو روز گذشته از اولین محصول دو رنگ خود رونمایی کرد. بر این اساس آبی های جاده مخصوص در پی این هستند تا پژو 207 را به صورت دو رنگ با دو گیربکس اتومات و دستی تولید کنند. همان طور که نام شد تولید محصولات دو رنگ در خطوط تولید خودروسازان بزرگ کشور قدمت زیادی دارد. اما اینکه چه شد شرکت های خودروساز به فکر تولید محصولات دو رنگ افتادند سوالی است که پاسخ آن روشن است. آنچه تعیین است ریشه این مساله را باید در محدودیت های ناشی از تحریم جست و جو کرد.

ایران خودرو روز گذشته پژو 207 دو رنگ را معرفی کرد.

بازگشت تحریم ها سبد محصولات خودروسازان را خالی کرد

بازگشت تحریم های صنعت خودرو سبب خروج خودروسازان بین المللی از خطوط تولید شرکای داخلی شد. این اتفاق سبب شد تا سبد محصولاتی خودروسازان خالی تر از همیشه شود. مدیران خودروساز برای جبران این مساله راستاهای متفاوتی را مدنظر قرار دادند. شاید تولید محصولات با داخلی سازی بالا اولین برنامه ای بود که مدنظر خودروسازان قرار گرفت. تولد دو محصول تارا و شاهین را می توان ناشی از این نوع نگاه برای ایجاد تنوع در سبد محصولاتی دو خودروساز بزرگ کشور دانست.

در کنار تولید محصولات با داخلی سازی بالا، بازی با آپشن های نصب شده روی محصولات هم مورد توجه خودروسازان قرار گرفت. طی نزدیک به سه سالی که از بازگشت تحریم های صنعت خودرو می گذرد شاهد اضافه شدن محصولاتی هستیم که پسوند پلاس را یدک می کشند. البته بودند محصولاتی که پسوند های دیگری مانند S را در ادامه نام خود داشتند.

رانا پلاس، سمند سورن پلاس در سبد محصولاتی ایران خودرو دیده می شوند. همچنین تیبا پلاس و سانیا S از جمله محصولاتی هستند که توانستند جای خود را در سبد محصولاتی سایپا باز کنند. در واقع این نوع محصولات آپشن های بیشتری را به نسبت مدل پایه خود داشتند. یا اینکه به نوعی فیس لیفت مدل های پایه خود محسوب می شدند.

خودروهای دو رنگ تنوع حداقلی در محصولات خودروسازان ایجاد می کند

راستا سوم هم که به تازگی مورد توجه مدیران خودروساز قرار گرفته تولید برخی از محصولات به صورت دو رنگ است. به نظر می رسد در آینده گشایش هایی در ارتباط با بحث های تحریمی در حوزه خودرو اتفاق بیفتد. کارشناسان پیشنهاد می کنند خودروسازان راستا های ذکر شده را رها نکنند

زیرا تولید محصولات داخلی، محصولات آپشنال و همچنین محصولات دو رنگ به خودروسازان کمک فراوانی می کنند. تولید آنها علاوه بر تنوع در سبد محصولاتی خودروسازان، باعث می شود آنها بتوانند دایره پاسخ گویی به مشتریان خود را توسعه دهند. طبیعتاً از این طریق هم رضایت آنها را بیش از پیش جلب کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: بیت ران
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1789

به "محصولات دو رنگ در بازار خودرو کشور تنوع ایجاد می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات دو رنگ در بازار خودرو کشور تنوع ایجاد می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید