مقایسه و آنالیز 4 برند ایسوس؛ ROG، TUF، ProArt و Prime

به گزارش لیتن، شرکت ایسوس دارای سخت افزارها با برندهای مختلف نظیر برند Asus ROG است اما آیا تا به حال این سوال برای تان پیش آمده که چه تفاوتی بین خط فراوری برندهای مختلف Asus ROG، TUF، ProArt و Prime وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ داده و شرح دهیم که هر مدل برند ایسوس برای چه مدل اهداف کاربری مناسب است.

مقایسه و آنالیز 4 برند ایسوس؛ ROG، TUF، ProArt و Prime

کمپانی فوق العاده خوش نام ایسوس پیروز شده جای خود را به خوبی در صنعت فناوری با محصولات مختلف باز کند؛ از طیف متنوع مادربرد و سری های مختلف لپتاپ گرفته تا سایر قطعات دیجیتالی ایسوس را می توان به وفور در سطح بازار مشاهده کرد. خط فراوریهای ROG، TUF، ProArt و Prime چهار خط فراوری معروف ایسوس محسوب می شوند که در این مقاله قصد داریم به طور مفصل این مدل برندهای ایسوس را با یکدیگر مقایسه کنیم.

برند Asus ROG: کم رقیب برای بازی های ویدیویی

برند Asus ROG مخفف عبارت Republic of Gamers بوده و به جمهوری گیمرها معنی می گردد. شرکت ایسوس با رونمایی از این خط فراوری در واقع خواسته بیان کند که حواسش به گیمرها بوده و محصولاتی را بر اساس احتیاج گیمرهای حرفه ای روانه بازار می نماید. اگر نگاهی به محصولات ROG ایسوس بیندازید، بیشتر محصولات و قطعات ROG در درجه اول از زیبایی بسیار زیاد بهره می برند. بعلاوه کیفیت ساخت محصولات برند Asus ROG از مادربرد و لپتاپ گرفته تا سایر لوازم های کامپیوتری به شدت عالی بوده و در بیشتر لپتاپ های ROG ایسوس می توان سیستم خنک نماینده پیشرفته و بعلاوه نور پردازی RGB را مشاهده کرد. در واقع قدرت شخصی سازی برای بیشتر گیمرها برای لپتاپ های ROG فراهم شده است.

  • مخاطبین هدف: گیمرهای کار کشته و حرفه ای
  • محصولات ارائه شده: لپتاپ های مخصوص بازی، دسکتاپ ها، کارت های گرافیک، مانیتورها و لوازم جانبی دیجیتال
  • تفاوت های کلیدی: پردازنده های مرکزی و گرافیکی قدرتمندتر بوده؛ نور پردازی RGB قابلیت شخصی سازی داشته و کیفیت صدا روی لپتاپ های ROG عالی است
  • دامنه قیمت: گران

علاوه بر موارد گفته شده، بخش R&D شرکت ایسوس پیروز شده ابزارهایی را مبتنی بر هوش مصنوعی فراوری نموده تا روند اورکلاک، خنک سازی و شبکه سازی در لپتاپ های ایسوس ROG بهتر شده تا تجربه بازی های ویدیویی لذت بخش تر باشد. این قابلیت ها همگی در کنار یکدیگر می توانند لذت تجربه بازی های ویدیویی را با لپتاپ یا کامپیوتر دو چندان نمایند.

برند ROG ایسوس صرفا از جنبه سخت افزاری دارای تفاوت های عمده نبوده و خط فراوری این مدل محصولات ایسوس از قابلیت های نرم افزاری مختلفی هم برخوردار است. با این اوصاف، شما باید هزینه بسیار زیادی را برای محصولات ROG در نظر بگیرید. اگر نرخ تازه سازی تصویر بالا و کیفیت صدای شفاف و عالی برای احتیاجهای شما چندان حیاتی تلقی نمی شوند، شاید بهتر باشد به سراغ مدل های ارزان قیمت تر ایسوس بروید.

برند TUF ایسوس؛ دوام خوب با قیمت مناسب

عبارت TUF برگرفته از The Ultimate Force به معنای نیروی نهایی است. شرکت ایسوس با روی کار آوردن خط فراوری TUF تصمیم گرفت تا با کاهش هزینه تمام شده قطعات، اجناس با دوام و ماندگاری خوب را در بازار عرضه کند. برای مثال مادربرد و لپتاپ های TUF به شدت با دوام بوده و بر اساس تست های فیزیکی می توان نمرات بسیار خوبی را به این مدل محصولات اعطا کرد.

  • مخاطبین هدف: گیمرها با بودجه محدود
  • محصولات ارائه شده: لپتاپ ها، مادربردها، کارت های گرافیک و سایر قطعات کامپیوتری
  • تفاوت های کلیدی: قابلیت های خنک سازی سخت افزار با راندمان مناسب و طراحی های خشن و خشک
  • دامنه قیمت: قابل قبول و ارزان

محصولات TUF ایسوس از تعادلی بین قیمت و عملکرد به همراه طراحی های با دوام و مکانیسم های خنک سازی مناسب بهره می برند. احتمالا نام لپتاپ های TUF را به طور مکرر در سطح بازار لپتاپ شنیده اید. باید گفت این مدل لپتاپ ها یک انتخاب بسیار خوب و حتی ایده آل برای بیشتر گیمرها به حساب می آیند که شما در کنار صرف یک هزینه معقول، سخت افزار مناسبی را تهیه می کنید. از طرفی دیگر، لپتاپ های TUF در میان گیمرها به عنوان محصولات ارزان معروف هستند؛ چرا که مادربردهای مالی مناسبی در داخل لپتاپ های TUF تعبیه می شوند.

محصولات TUF نسبت به قیمتی که دارند، از متریال بسیار خوبی برخوردار هستند. چه جزو گیمرهای کارکشته ای باشید که چند ساعت به طور مکرر به تجربه بازی های ویدیویی می پردازید و چه جزو افرادی باشید که برای انجام کارهای روزمره خود به یک سیستم کامپیوتری خوب احتیاج داشته باشید، لپتاپ های TUF سطح قابل قبولی را از جنبه دوام و ماندگاری از خود به نمایش می گذارند. بنابراین، سرمایه گذاری روی محصولات TUF را می توان به بسیاری از افراد پیشنهاد کرد.

چه تفاوتی بین برند ROG ایسوس و TUF وجود دارد؟

با وجود این که ROG و TUF دو برند پیشرو شرکت ایسوس برای گیم محسوب می گردد، تفاوت های چشمگیری بین این دو خط فراوری وجود دارد. برای مثال، خط فراوری محصولات ROG به طور دائم از جدیدترین فناوری های روز جهان در زمینه CPU و GPU استفاده می نمایند. لپتاپ های ROG در واقع جزو اولین لپتاپ هایی محسوب می شوند که از پردازنده گرافیکی سری GeForce RTX 30 بهره می برند. در هر صورت، لپتاپ های ROG نسبت به محصولات TUF از تکنولوژی جدیدتر و امروزی تر استفاده می نمایند. به همین علت، قیمت لپتاپ های ROG نسبت به TUF به مراتب بیشتر است.

تمام موارد گفته شده برای صفحه نمایش بین دو مدل مختلف ایسوس هم صدق می نماید. صفحه نمایش لپتاپ های مخصوص بازی ROG دارای قابلیت های هیجان انگیزی مثل نرخ تازه سازی تصویر 300 هرتز، رزولوشن 1440 یا 4K پیکسل و بعلاوه اندازه کنتراست بسیار عالی هستند. صفحه نمایش لپتاپ های TUF هم برای تجربه بازی های ویدیویی بسیار مناسب بوده و نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز با رزولوشن 1080 پیکسل در این مدل محصولات قابل رویت است.

با تمام این تفاسیر، اگر شما در پی خرید برترین لپتاپ با جدیدترین قابلیت های سخت افزاری هستید، خرید محصولات ROG به شدت توصیه می گردد و صفحه نمایش حیرت انگیزی را می توان در لپتاپ های ROG مشاهده کرد. با این حال، اگر سطح انتظارات خود را پایین بیاورید، لپتاپ های TUF هم می توانند نظر مساعد شما را جلب نمایند.

برند ProArt ایسوس؛ برای فراوری محتوا و نمایش خلاقیت

سری ProArt برای فراوری نمایندگان محتوا و افراد حرفه ای که می خواهند نهایت دقت را به کار گیرند، به شدت عالی به نظر می رسد. چه شما طراح گرافیک باشید و چه تدوینگر ویدیو یا انیماتور سه بعدی، مادربرد و لپتاپ های سری ProArt از عهده برآورده کردن احتیاجهای شما به احتمال زیاد بر می آیند. این دستگاه ها دقت رنگ استثنائی، رزولوشن بالا و اجزایی دارند که با استانداردهای کاری مطابقت دارد؛ به همین علت، می توان از این مدل برند ایسوس برای انجام کارهای مختلف و رندر گرفتن تصاویر و ویدیوها بهره برداری کرد.

  • مخاطبین هدف: محتواسازهای حرفه ای
  • محصولات ارائه شده: مانیتورها، لپتاپ ها، مادربردها و ورک استیشن ها
  • تفاوت های کلیدی: صفحه نمایش با رزولوشن بالا به همراه دقت رنگ استثنائی
  • دامنه قیمت: لوکس

قابلیت های پیشرفته نظیر اعتبارسنجی پنتون و دقت رنگ Delta E

برند Prime ایسوس؛ زیبایی در عین سادگی

سری Prime ایسوس برای نوع کاربری عمومی طراحی شده و این دسته از محصولات در عین سادگی، از عملکرد خوبی هم برخوردار هستند. در حالی که قابلیت های مجذوب کننده موجود در سایر مدل ها در برند Prime دیده نمی گردد، مادربردهای Prime ایسوس جزو برترین مادربردهای حال حاضر در سطح بازار از جنبه کیفیت و دوام به حساب می آیند. البته قبل از خرید مادربرد Prime ایسوس حتما باید تعیینات فنی محصول را آنالیز نموده تا برترین گزینه را برای اهداف خود بتوانید تهیه کنید.

  • مخاطب هدف: بیشتر کاربران
  • محصولات ارائه شده: دسکتاپ ها، مادربردها و کامپیوترهای خانگی کوچک
  • تفاوت های کلیدی: به شدت کاربر پسند
  • دامنه قیمت: میان رده

مادربردهای ایسوس پرایم، تجربه کاربری و سازگاری را در اولویت قرار داده تا این قطعات برای انجام کارهای روتین و استفاده سبک از سخت افزار عالی به نظر برسد. با وجود این که طراحی قطعات Prime به ظاهر ساده است، این دسته از محصولات قبل از عرضه به وسیله تست های مکانیکی و پر تنش مورد آزمایش قرار می گیرند تا برترین و با دوام ترین قطعات و محصولات به دست مخاطب برسد.

محصولات پرایم اغلب برای کاربرانی که از رویکرد ساده محاسبات استقبال می نمایند مناسب خواهد بود؛ برای گروهی از افراد که در پی عملکرد قابل اعتماد و حواشی غیر ضروری هستند، می توان کیفیت سری Prime را برای انجام فعالیت های روزمره تضمین کرد.

برند ROG ایسوس در برابر TUF، ProArt و Prime؛ در یک نگاه

برای یاری به شما برای یافتن برترین گزینه برای اهداف خود در میان طیف وسیعی از محصولات، ما تعیینات کلیدی را بین سری های ROG، TUF، ProArt و Prime در جدول زیر تعیین نموده ایم:

سری ایده آل برایمحصولات ارائه شدهتفاوت های کلیدیدامنه قیمت
ROGگیمرهای حرفه ایلپتاپ های گیم، دسکتاپ ها، کارت های گرافیک، مانیتورها و لوازم جانبی دیجیتالجدیدترین تکنولوژی، سیستم خنک نماینده پیشرفته، نورپردازی RGB با قابلیت شخصی سازیگران قیمت
TUFگیمرها با بودجه محدودلپتاپ ها، مادربردها، کارت های گرافیک، سخت افزارهای مختلفطراحی خشک، سیستم خنک سازی قابل قبولارزان
ProArtکاربران حرفه ای و محتواسازهای خلاقمانیتورها، لپتاپ ها، مادربوردها و ورک استیشن هادقت رنگ استثنائی، وضوح تصویر بالا، قطعات در حد ورک استیشنلوکس
Primeبیشتر کاربراندسکتاپ ها، مادبوردها، کامپیوترهای خانگی کوچکتجربه کاربری راحت، سازگاری و پایداری بسیار خوبمیان رده

این جدول مقایسه ای، در واقع تفاوت های کلیدی بین سری ROG، TUF، ProArt و Prime را شرح داده و شما می توانید خیلی سریع برترین برند مورد احتیاج خود را پیدا کنید.

یافتن محصول ایسوس ایده آل شما

با در نظر گرفتن محصولات متنوع ایسوس در زمینه لپتاپ و مادربرد، انتخاب گزینه عالی بر حسب احتیاجهای شما را می توان به چند جمله خلاصه کرد:

  • اگر شما یک گیمر حرفه ای و کارکشته هستید که می خواهید هم از زیبایی سخت افزار با قابلیت شخصی سازی و هم از نهایت قدرت کامپیوتر بهره ببرید، سری ROG برترین انتخاب خواهد بود.
  • برای گیمرهایی که بودجه محدودی در اختیار دارند و در کنار تجربه عملکردی مطلوب از کامپیوتر، دوام سخت افزار هم برای شان اهمیت دارد، سری TUF می تواند بدون هیچ مسئله ای از عهده انجام وظایف مورد انتظار بر بیاید.
  • افراد حرفه ای خلاق و محتواسازها که در پی خرید سخت افزار بالا رده هستند و دقت رنگ صفحه نمایش برای شان به شدت اهمیت دارد، بهتر است به سراغ محصولات برند ProArt بروند.
  • برای استفاده روتین و کاربرانی که صرفا به یک سیستم با کیفیت و پایدار احتیاج دارند، سری Prime می تواند یک گزینه بسیار عالی محسوب گردد.

با در نظر گرفتن عوامل مختلف نظیر قابلیت های کلیدی، بودجه و نوع کاربری شما می توانید به آسانی گزینه مورد احتیاج خود را از محصولات مختلف ایسوس پیدا کنید. سری ROG، TUF، ProArt و Prime هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف تعیین هستند و کمپانی ایسوس کوشش نموده برای هر مدل کاربر، یک سری خاص را تعریف کند. این شما هستید که بر اساس بودجه و سطح احتیاجهای خود، برترین سری ایسوس را انتخاب خواهید کرد.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آبان 1402 بروزرسانی: 24 آبان 1402 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2354

به "مقایسه و آنالیز 4 برند ایسوس؛ ROG، TUF، ProArt و Prime" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه و آنالیز 4 برند ایسوس؛ ROG، TUF، ProArt و Prime"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید