21 تمرین ورزشی برای سالمندان در منزل

به گزارش لیتن، سالمندان با انجام تمرینات ساده و مختلف در منزل علاوه بر بهبود کیفیت زندگی خود می توانند از بسیاری مسائل جسمی و روحی در این دوران سنی حساس و آسیب پذیر جلوگیری نمایند.

21 تمرین ورزشی برای سالمندان در منزل

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، با پیشرفت تکنولوژی جوامع به سوی سالمندی پیش می فرایند و با چالش های جدیدی از جمله افتادن سالمندان در محیط های مختلف، شکستگی های ناشی از پوکی استخوان، ناتوانی در داشتن یک زندگی پویا، فعال و معلولیت یا مرگ رخ می دهد. علاوه بر این چنین اتفاقی موجب می گردد هزینه های درمانی بر دولت ها تحمیل شده و فرصت استفاده از تجربیات سالمندان را به چالشی بزرگ تبدیل کند که در این راستا آموزش تمرینات در خانه به سالمندان می تواند راهکاری برای بهبود کیفیت زندگی این عزیزان باشد.

باید توجه داشت که پیش از شروع تمرینات باید به به موارد متعددی توجه داشت؛ سالمندان باید مراقب سالمتی خود باشند و در مراحل نخستین تمرین سعی نمایند در نزدیکی یک جسم با ثبات تمرینات خود را انجام دهند تا در صورت احتیاج از آن برای حفظ تعادل وثبات خود بهره ببرند.

علاوه بر این باید لباس و کفش مناسب پوشید و کف پوش محلی که در آن تمرین می نمایند هم از کیفیت خوب و ایمنی لازم برخوردار باشد.

مسئله مهم دیگر اینکه در صورت بروز علائمی چون سرگیجه، وزوز گوش، تهوع، درد قفسه سینه، تنفس کوتاه، ناتوانی در سخن گفتن و...بلافاصله تمرین را قطع نموده و با فیزیوتراپیست خود تماس بگیرند.

همچنین اگر در زمان اجرای تمرینات دچار درد در عضلات یا مفاصل خود شدند حتما اجرای درست تمرین را با فیزیوتراپیست خود بازبینی نمایند و علاوه بر موارد اشاره شده گرم کردن وسرد کردن پیش و پس از تمرین بسیار مهم بوده و نباید فراموش گردد.

برای مشاهده انواع تمرینات و توصیه های لازم به سالمندان در منزل اینجا کلیک کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 822

به "21 تمرین ورزشی برای سالمندان در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 تمرین ورزشی برای سالمندان در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید