3 بنای تاریخی شهرستان آشتیان احیای کاربری می شوند

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، علیرضا ایزدی گفت: آشتیان، مهد بزرگان و مفاخری است که در شمارگان ذهنی نمی گنجند از این رو می تواند به مرکز گردشگری فرهنگی استان تبدیل شود.

3 بنای تاریخی شهرستان آشتیان احیای کاربری می شوند

وی افزود: متاسفانه آشتیان با داشته های فرهنگی مطلوب، جزو شهرستان های کم برخوردار از نظر گردشگر محسوب می شود. البته دلایل مختلفی باعث این امر می شود که نداشتن زیر ساخت های اقامتی، تفریحی و همینطور جهتهای متعدد گردشگری هم راستا با عدم تبلیغات هدفمند مهمترین این مسائل را شامل می شود.

ایزدی در ادامه با اشاره به سه بنای تاریخی در حال مرمت این شهرستان بیان نمود: آسیاب آبی تاریخی آشتیان به عنوان یکی از جاذبه هایی که می تواند در صورت احیای کاربری به عنوان یکی از نقاط پررنگ برنامه ریزی حول محور توسعه گردشگری شهرستان ایفای نقش کند در حال حاضر با پیشرفت 80 درصدی مرمت، در مراحل پایانی کار به سر می برد. پس از پایان مرمت این بنا، جهت آبی حریم بنا پاکسازی می شود تا در نهایت این آسیاب آبی پس از دهه ها فراموشی، مجددا فعالیت دائمی خود را از سر گیرد و سنگ آن به چرخش درآید.

وی در ادامه خانه تاریخی میرزا مرتضی نورایی را دیگر اثر در حال مرمت شهرستان بیان کرد و گفت: این خانه قاجاری از طریق مشارکت های فنی و اعتباری با کاربری فرهنگی احیا خواهد شد تا دومین مقصد در جهتهای جدید گردشگری شهرستان نقش بندد.

ایزدی افزود: خانه منسوب به اعتصام الملک نیز با پیشرفت 40درصدی مراحل مرمتی، پس از پایان کار به اقامتگاه بومگردی تبدیل خواهد شد تا با احیای کاربری این سه بنا، مجتمع اقامتی، فرهنگی و گردشگری در این شهرستان ایجاد شود و بتوان برنامه های ذهنی را وارد فاز اجرایی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 174

به "3 بنای تاریخی شهرستان آشتیان احیای کاربری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 بنای تاریخی شهرستان آشتیان احیای کاربری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید