60 هزار دانش آموز کهگیلویه وبویراحمد به شبکه آموزشی شاد دسترسی ندارند

به گزارش لیتن، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: 60هزار دانش آموز این استان به دلیل نبود زیرساخت های اینترنتی یا نداشتن گوشی های هوشمند به برنامه های آموزشی شاد دسترسی ندارند.

60 هزار دانش آموز کهگیلویه وبویراحمد به شبکه آموزشی شاد دسترسی ندارند

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، هادی زارع پور افزود: اسامی این دانش آموزان که بیشتر در مناطق روستایی سکونت کهگیلویه وبویراحمد سکونت دارند به صورت فهرستی به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است.

وی بیان کرد: 816 روستای این استان به اینترنت دسترسی ندارند و معلمان به صورت حضوری به روستاهای استان اعزام و در دوره های آموزشی چند ساعته کلاس های درس را راهبری می کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در زمان حاضر74 درصد کلاس های درس استان در شبکه شاد تشکیل و 35 درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی عضو این شبکه هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون 95 درصد از 2هزار و 400 مدیر مدارس کهگیلویه و بویراحمد عضو شبکه شاد هستند.

زارع پور گفت: مدارس استان از روز چهارم اسفندماه 98 تعطیل بوده و افزون بر ظرفیت شبکه های چهار و آموزش سیما برای ارائه آموزش گروه هایی در فضای مجازی از سوی معلمان ایجاد شد تا تعطیلی مدارس جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان 168هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدت مدارس رئیس جمهوری، وزیر آموزش پرورش را موظف کرد تا امکان دسترسی عادلانه همه دانش آموزان سراسر کشور به آموزش را در شرایط تعطیلی واحدهای آموزشی فراهم کند، به طوری که هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نماند.

بر این اساس و برای جبران اثرات ناشی از تعطیلی واحدهای آموزشی، شبکه آموزش دانش آموزان با نام اختصاری شاد طراحی شد تا یک شبکه اختصاصی، امن، تعاملی و منحصر به فعالیت های آموزشی و مبتنی بر ظرفیت های داخلی باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1061

به "60 هزار دانش آموز کهگیلویه وبویراحمد به شبکه آموزشی شاد دسترسی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 هزار دانش آموز کهگیلویه وبویراحمد به شبکه آموزشی شاد دسترسی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید