آزمایش اولین تاکسی بدون راننده در عربستان

به گزارش لیتن، عربستان اولین شاتل بدون راننده خود را مورد آزمایش قرار داد که موفقیت این مرحله، تعهد دولت را به جایگزینی 15 درصد از وسایل نقلیه عمومی با خودرو های خودران در بر داشت.

آزمایش اولین تاکسی بدون راننده در عربستان

جایگزینی وسایل نقلیه عمومی با خودروهای بدون راننده یکی از مهم ترین اهداف عربستان سعودی تا سال 2030 به شمار میرود که مدیران از تحقق 15 درصدی آن تا زمان ذکرشده برای کاهش وابستگی به نفت و بهبود اقتصاد کشور خبر داده اند.

علاوه بر این، دولت عربستان ادعا نموده است که تا هفت سال آینده، بخش اعظم کامیون های حمل بار ریاض را خودروهای بدون راننده تشکیل خواهد داد، ضمن این که وسایل نقلیه بدون راننده شخصی نیز وارد بازارهای شهر و سپس سراسر کشور خواهد شد.

وزارت حمل ونقل عربستان در نظر دارد شاتل بدون راننده سطح چهار را برای شهر خریداری کند که در پی آن، خودروهای نو مجهز به سنسورها و دوربین های دیجیتالی متعددی خواهد بود که این قابلیت ها، تردد ایمن را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

ویژگی های شاتل بدون راننده

نوع خودرویی که عربستان در نظر دارد ابتدا به ریاض و سپس سایر شهرهای کشور وارد کند، پیش از این در شهرهای مختلف جهان مورد استفاده قرار گرفته شده است. این خودروها از ظرفیت 15 مسافر برخوردار است و می تواند 9 ساعت متوالی حرکت کند، ضمن این که سرعت آن نیز تا 16 مایل بر ساعت قابل افزایش است.

دولت عربستان یکی از مهم ترین اهداف خود برای خرید شاتل های بدون راننده را به حداقل رساندن وقوع سوانح ناشی از حمل ونقل در ریاض معرفی نموده است و ضمناً، با پیاده کردن این اقدام تا هفت سال آینده، اهدافی نظیر بهبود تردد شهری و کاهش اثرات ناشی از عبور و مرور بر محیط زیست را مورد توجه قرار داده و مدعی شده است، این رویکرد تحقق هدف صفر انتشار کربن کشور را سرعت خواهد بخشید.

علاوه بر این، تردد خودروهای بدون راننده، قابلیت دسترسی شهروندان را به معابر شهری برای پیاده روی و دوچرخه سواری افزایش می دهد و از این طریق به ترویج تردد سبز یاری بیشتری می نماید. هوشمندسازی شهری از دیگر پیامدهای بهره گیری از شاتل های بدون راننده در ریاض خواهد بود که در ایجاد هویتی جهانی برای آن نقش مهمی ایفا می نماید.

منبع: ایمنا

منبع: فرادید
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2290

به "آزمایش اولین تاکسی بدون راننده در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش اولین تاکسی بدون راننده در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید