آنچه در کمیته انضباطی AFC انتظار فوتبال ایران را می کشد، 80 هزار دلار جریمه فدراسیون فوتبال قطعی است؟

به گزارش لیتن، فدراسیون فوتبال به دلیل اشتباه در صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها 80 هزار دلار جریمه تعلیقی داشته و ممکن است در پرونده تازه، این جریمه نیز فعال شود.

آنچه در کمیته انضباطی AFC انتظار فوتبال ایران را می کشد، 80 هزار دلار جریمه فدراسیون فوتبال قطعی است؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ابتدای سال 2020 یا اواخر سال 1398 فدراسیون فوتبال ایران را به دلیل اشتباه در صدور مجوز برای تیم های راه یافته ایرانی به لیگ قهرمانان آسیا در سال 2019، به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد. جریمه ای 120 هزار دلاری که 80 هزار دلار آن به مدت دو سال تعلیقی بود و فدراسیون موظف شد 40 هزار دلار آن را پرداخت کند.

حالا بار دیگر فدراسیون فوتبال و البته سه باشگاه ایرانی به دردسر افتاده اند. صدور مجوز حرفه ای برای پرسپولیس، استقلال و گل گهر از سوی فدراسیون فوتبال ایران در شرایطی که این سه باشگاه شرایط دریافت مجوز را نداشته اند، این سؤال را برای AFC ایجاد کرده که چطور این اتفاق افتاده است. حالا این پرونده به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا رفته و فدراسیون فوتبال و سه باشگاه دیگر کمتر از پنج روز مهلت دارند تا با ارائه مستندات، از خود در این زمینه دفاع کنند.

در این بین باشگاه ها امکان دارد با رعایت نکردن شرایط حرفه ای، مدارکی را برای دریافت مجوز حرفه ای ارائه کرده باشند که دچار نقص بوده است. فدراسیون هم یا با عدم بررسی آنها یا چشم پوشی از این مدارک، اقدام به صدور مجوز حرفه ای کرده است که در این زمینه باید به کمیته انضباطی AFC پاسخگو باشد. حالا مسئله اینجاست که آیا رسیدگی به پرونده فدراسیون فوتبال و باشگاه های پرسپولیس، استقلال و گل گهر در کمیته انضباطی AFC عواقب بدتری هم در پی خواهد داشت یا نه.

می توان پیش بینی کرد با توجه به محکومیت فدراسیون فوتبال که دو سال پیش صورت گرفته بود و هنوز دو سال تعلیق آن به پایان نرسیده است، اعمال 80 هزار دلار جریمه تعلیقی قطعی به نظر می رسد. حالا باید دید اگر جریمه 80 هزار دلاری فدراسیون فوتبال قطعی شود، جرایم دیگری هم به این جریمه اضافه خواهد شد یا نه. به طور معمول در آرای انضباطی، در صورت تکرار یک اتفاق جریمه افزایش پیدا می کند و این موضوع می تواند شامل حال فدراسیون فوتبال شود که بدون احراز شرایط، برای استقلال، پرسپولیس و گل گهر مجوز حرفه ای صادر کرده است.

از سوی دیگر، سه باشگاه دیگر هم در خطر هستند، چراکه ارائه مدارک برای دریافت مجوز حرفه ای فرایند ای است که از سوی باشگاه ها شکل می گیرد که بسیاری از این مدارک به ترازنامه های مالی ارتباط دارد. آیا باشگاه ها از جمله استقلال و پرسپولیس که پرونده های متعدد مالی ملی و بین المللی دارند، مدارکی ارائه کرده اند که خلاف واقع بوده است؟ اگر چنین اتفاقی رقم خورده باشد، می توان گفت جریمه مالی و در بدترین شرایط محرومیت های مدت دار دیگری می تواند نصیب این باشگاه ها شود. یعنی استقلال، پرسپولیس و البته گل گهر علاوه بر اینکه نمی توانند در لیگ قهرمانان آسیا 2022 شرکت کنند، در صورت محرومیت از سوی کمیته انضباطی AFC شاید فرصت حضور در لیگ قهرمانان سال 2023 را هم از دست بدهند که این می تواند حداقل محرومیت برای آنها باشد.

به هر حال هرگونه تصمیم گیری انضباطی درباره این پرونده، بستگی به دفاعیاتی دارد که فدراسیون فوتبال و سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل گهر ارسال خواهند کرد و باید دید آیا دفاعیات این باشگاه ها قضات AFC در کمیته انضباطی را می تواند مجاب کند یا خیر.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2007

به "آنچه در کمیته انضباطی AFC انتظار فوتبال ایران را می کشد، 80 هزار دلار جریمه فدراسیون فوتبال قطعی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه در کمیته انضباطی AFC انتظار فوتبال ایران را می کشد، 80 هزار دلار جریمه فدراسیون فوتبال قطعی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید