آهنگ معروف آفریقا در کهن ترین بیابان جهان اجرا می گردد

به گزارش لیتن، چشمانتان را ببندید و برای لحظه ای خود را در وسط یک بیابان بی آب و علف احساس کنید. پاهای برهنه خود را تصور کنید که در حال غرق شدن در شن های نرم کویر هستند. در چنین شرایطی چه چیز عجیبی می تواند باعث شکه شدن شما گردد؟ شاید تماشا یک دریاچه یا رودخانه در دل بیابان پاسخ بسیاری از افراد باشد، ولی درباره چیزی عجیب تر صحبت می کنیم: شنیدن صدای یک موسیقی، آهنگ آفریقا!

آهنگ معروف آفریقا در کهن ترین بیابان جهان اجرا می گردد

بله؛ درست متوجه شدید. یکی از معروفترین آهنگ های گروه توتو، تا ابد در وسط کویر نامیب، تنها کویر ساحلی واقعی در جنوب آفریقا پخش خواهد شد؛ مگر آنکه روزی به وسیله شن های روان این کویر بلعیده گردد.

آهنگ آفریقا در سال 1981 به وسیله یک گروه راک آمریکایی به نام توتو تنظیم شد و اکنون یک هنرمند تصمیم گرفته است تا این آهنگ را در خانه حقیقی آن، یعنی قدیمی ترین بیابان جهان در قاره آفریقا به نمایش بگذارد.

مکس سیدنتوف نام هنرمند آلمانی است که مسئولیت پروژه اجرای آهنگ آفریقا در کویر نامیب را بر عهده داشت و توتو برای همواره نامی است که این هنرمند خلاق برای پروژه خود در نظر گرفته است. او معتقد است که آهنگ آفریقا اگر محبوب ترین آهنگ چهار دهه اخیر نباشد، قطعا یکی از آن هاست.

این سامانه شامل شش بلندگوی متصل به یک دستگاه ام.پی.تری پلیر است که تنها آهنگ موجود در آن، این آهنگ را به صورت یک حلقه بسته و تکراری پخش می نماید. تجهیزات این سامانه روی هفت استند منفرد در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. سیدنتوف در وبسایت خود ادعا نموده که باتری های استفاده شده برای این سامانه با نور خورشید شارژ می شوند و می توانند یاد توتو را تا ازل زنده نگاه دارند.

آهنگ پنج دقیقه ای و محبوب آفریقا در سال 2017 رکورددار بیشترین شمار استریم را در آهنگ های کل جهان در آن سال داشت و تا به امروز بیش از 440 میلیون بار به وسیله کاربران یوتیوب بازدید شده است. سیدنتوف در مصاحبه با بی.بی.سی اظهار امیدواری نموده که اجرای آهنگ آفریقا به وسیله گروه توتو بتواند برای 55 میلیون سال دیگر در صحرای 55 میلیون ساله نامیب در نامیبیا، یاد گروه توتو را زنده نگه داشته و توجه گردشگران را به خود جلب کند. او حتی معتقد است که این سامانه می تواند روزی به یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه تبدیل گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2244

به "آهنگ معروف آفریقا در کهن ترین بیابان جهان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آهنگ معروف آفریقا در کهن ترین بیابان جهان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید