آیا سال 2019 برای فیسبوک تبدیل به کابوسی بزرگ می گردد؟

به گزارش لیتن، با وجود این که اغلب تحلیلگران گمانه زنی های خود در مورد غولهای فناوری را در روزهای پایانی سال 2018 اعلام نموده بودند، اما اکنون برین ویسر، تحلیلگر سرشناس حوزه فناوری، در یادداشتی سال 2019 را کابوس فیسبوک خوانده است.

آیا سال 2019 برای فیسبوک تبدیل به کابوسی بزرگ می گردد؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بر اساس یادداشت برین ویسر، مسائل فیسبوک در سال 2019 عمیق تر خواهد شد.او معتقد است که مسائلی مانند نقض اطلاعات و دخالت انتخاباتی تنها توسط دستور مدیریت امکان پذیر بوده و این موضوع در سال 2019 همچنان گریبانگیر فیسبوک خواهد بود.

این تحلیلگر گفت: سرمایه گذاران در مورد فیسبوک بیش از حد خوشبین هستند. اگر فکر می کنید 2018 برای فیس بوک بد بود، فقط کمی برای گذر ماهها در 2019 صبر کنید.

به گفته بران ویسر، مسائل فیسبوک در 12 ماه آینده تشدید می گردد و با فهرستی متعدد از مسائل رو به رو خواهد شد. ویسر در یک یادداشت در روز دوشنبه نوشت که فیسبوک با مسائلی مانند همکاری در نسل کشی روهینگیایی ها در میانمار، دخالتهای سیاسی و رسوایی های امنیتی مقابله می نماید و همه اینها باعث می شوند با بروز کوچکترین مسئله ای، حلقه امنیت فیسبوک به شدت بشکند.

ویزر معتقد است که مقررات اجتناب ناپذیرند و در واقع فیسبوک باید خود را آماده کند تا با قانونگذاران جهانی برای مواردی مانند قوانین حفظ حریم خصوصی فدرال در ایالات متحده رو به رو گردد. او در بخشی از یادداشت خود تاکید نموده که بازار در مورد فیسبوک بیش از حد خوش بین است. وی گفت: سرمایه گذاران در حال حاضر از مسائل فیسبوک چندان اطلاعاتی ندارند و شاید عمق خطرات پیش روی این شرکت را نمی دانند.

در حال حاضر بیش از 98 درصد از درآمد این شرکت؛ یعنی 40.6 میلیارد دلار، حاصل از تبلیغات است، و تنها رقیب پرنفوذ فیسبوک در بازار فناوری گوگل است. اما ویزر متصور است که این صندلی دچار تزلزل شده است. این ایده که بحران های فیسبوک ممکن است تبلیغ نمایندگان را کاهش دهد، جدید نیست، اما شواهد کمی وجود دارد که خریداران پول خود را در جای دیگری هزنه نمایند. شاید متعجب شوید اگر بدانید درآمد آگهی فیسبوک در سه ماهه سوم سال گذشته یعنی پس از رسوائی نقض داده های کمبریج انالیتیکا ، 49 درصد افزایش یافت و به 10.1 میلیارد دلار رسید.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 168

به "آیا سال 2019 برای فیسبوک تبدیل به کابوسی بزرگ می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سال 2019 برای فیسبوک تبدیل به کابوسی بزرگ می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید