اتصالات ساختمانی؛ تفاوت میان لوله و اتصالات ساختمانی با صنعتی

به گزارش لیتن، اگر دستی در تأسیسات ساختمانی داشته باشید و یا بنا بر نیاز خود قصد خرید لوله و اتصالات صنعتی را در ذهن بپرورانید مسلماً به دست آوردن اطلاعاتی در باب تفاوت های میان لوله و اتصالات ساختمانی با انواع صنعتی می تواند به طور واضحی برای شما عزیزان به منظور یک خرید رضایت بخش کمک کننده باشد.

اتصالات ساختمانی؛ تفاوت میان لوله و اتصالات ساختمانی با صنعتی

به گزارش خبرنگاران، اگر دستی در تأسیسات ساختمانی داشته باشید و یا بنا بر نیاز خود قصد خرید لوله و اتصالات صنعتی را در ذهن بپرورانید مسلماً به دست آوردن اطلاعاتی در باب تفاوت های میان لوله و اتصالات ساختمانی با انواع صنعتی می تواند به طور واضحی برای شما عزیزان به منظور یک خرید رضایت بخش کمک کننده باشد. حال با توجه به همین مقدمه نیز در این قسمت به سراغ آشنایی شما عزیزان با اصلی ترین تفاوت های این دو نوع ضروریات ساختمانی و صنعتی می رویم. پس مثل همیشه همراه ما باشید.

آشنایی با لوله ها و اتصالات صنعتی

لوله ها و اتصالات صنعتی خانواده بزرگی از لوله ها و اتصالات می باشند که در صنعت ساختمان و سایر صنایع، کاربرد های گوناگونی دارند. این محصولات با متریال مختلف و همچنین در قطر و ضخامت و طول های متنوع و با شکل های متفاوت سطح مقطع تولید می شوند. به طورکلی موارد مصرف آن ها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، ماشین سازی، سیستم های ابزار دقیق و انتقال حرارت، انتقال آب، کار های عمرانی و شهرسازی، ساخت انواع سازه ها، پل سازی، تأسیسات ساختمانی و... می باشد.

بیشتر بخوانید: خرید لوله آهنی

ویژگی های کلی لوله ها و اتصالات صنعتی

در حالت کلی از آنجایی که از لوله ها و اتصالات صنعتی در شرایط ویژه و متفاوتی استفاده می گردد، وجود یکسری از المان های مهم به این نوع از کالا کمک می کند تا به منظور عملکرد مناسب در صنعت به کار گرفته گردد. با توجه به همین مسئله نیز می توان فاکتور های مهم برای انواع لوله و اتصالات صنعتی را به شرح زیر در نظر گرفت:

بیشتر بخوانید: خرید لوله پوش فیت

جنس لوله و اتصالات صنعتی

عموماً جنس لوله های مورداستفاده در این حوزه از فلز می باشد. درواقع درصد زیادی از لوله های فلزی را لوله صنعتی فولادی تشکیل می دهد. انواع آلیاژ های فولاد می تواند برای تولید لوله صنعتی به کار رود. همچنین چدن نیز می تواند در تولید لوله صنعتی استفاده گردد. البته لازم به ذکر است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی ساخت فولاد لوله های چدنی از دور خارج شده اند. از طرفی بتن نیز از دیگر مواد مورد استفاده در لوله صنعتی می باشد. همچنین لوله های کربن استیل نیز ازجمله پرکاربردترین لوله ها در صنعت می باشند. در باب جنس اتصالت صنعتی نیز باید خاطر نشان نمود که اتصالات مورد استفاده در این صنعت معمولاً از آلومینیوم، فولاد، مس و برنج می باشد. البته با توجه به عملکرد بهتر اتصالات فولادی معمولاً از این نوع از محصولات به منظور پروژه های مختلف بهره گرفته می گردد.

بیشتر بخوانید: خرید لوله پلیکا

فشار و دمای کاری

عموماً در تعریف لوله و اتصالات می بایست در خصوص فشار و دمای قابل تحمل این کالا ها نیز سخن گفت. درواقع با توجه به نوع پروژه و سیالات مورد استفاده به منظور انتقال، حتماً باید دما و فشار قابل تحمل برای لوله ها و اتصالات را در نظر گرفت.

کاربرد های اتصالات و لوله های صنعتی

یکی از مهم ترین عواملی که در تعریف این نوع زا محصولات نقش به سزایی دارد، کاربرد لوله و اتصالات صنعتی می باشد. درمجموع می توان کاربرد اصلی لوله را انتقال سیال دانست و کاربرد اتصالات را ایجاد فشار دمای متعادل در محیط در نظر گرفت. همچنین اتصالات فولادی در عملکرد های کنترلی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در باب لوله های صنعتی نیز باید خاطر نشان نمود که اگر لوله برای کاربرد های دیگری نظیر ساخت سازه به کار رود عملاً از تعریف لوله صنعتی خارج می گردد.

بیشتر بخوانید: خرید شیرآلات

انواع لوله ها و اتصالات ساختمانی

لوله ها و اتصالات ساختمانی ازجمله حیاتی ترین و مهم ترین بخش ها در لوله کشی یک ساختمان می باشند، چراکه به کمک این محصولات کاربردی است که عملیات مختلف در داخل ساختمان ازجمله لوله کشی فاضلاب به بهترین نحو انجام می گیرد. لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید محصولات تأسیساتی خود را با نازل ترین قیمت از فروشگاه کشیشی خریداری نمایید و در باب انتخاب های خود با متخصصین امر در این فروشگاه مشورت نمایید.

ویژگی های کلی لوله ها و اتصالات ساختمانی

در یک نگاه کلی می توان اذعان نمود که لوله ها و اتصالات مورد استفاده در یک ساختمان مسلماً با دما و فشار های بسیار بالا در ارتباط نیستند بنابراین حساسیت هایی که برای لوله ها و اتصالات صنعتی در نظر گرفته می گردد برای این نوع از محصولات چندان شایان توجه نیست؛ اما به طور کلی این نوع از لوله ها و اتصالات در جنس های مختلف دارای یکسری ویژگی کلی باید باشند که این موارد به شرح زیر می باشد:

لوله ها و اتصالات مقاومت کششی و فشاری متناسبی داشته باشند.

اتصالات و لوله های مورد استفاده در ساختمان باید در برابر خوردگی مقاوم بوده و دارای تداوم با استفاده از اتصالات جوشی باشند.

سبک وزنی و نصب راحت یکی از مهم ترین المان های تعریف شده در این نوع از محصولات است.

دارای جنس مناسب به منظور عبور و کنترل انواع سیال های گرم و سرد باشند.

اهمیت توجه به لیست قیمت لوله ها و اتصالات

با توجه به همه گیری ویروس کرونا در کشور، امروزه افراد به منظور تهیه ابزارآلات و تأسیسات مورد نیاز خود دچار مشکل شده اند. چراکه از طرفی پیدا کردن فروشگاه معتبر و درعین حال با قیمت های نازل در این بازار شلوغ اینترنتی مشکل است و از طرفی خیلی از فروشگاه ها لیست قیمت دقیقی را برای ارائه به مشتری در دسترس ندارند. به همین دلیل باعث افتخار ماست که اعلام کنیم فروشگاه کشیشی به عنوان یکی از باسابقه ترین و خوش نام ترین فروشگاه های عرضه کننده تأسیسات ساختمانی در کنار شما بوده و شما عزیزان می توانید در کنار دسترسی به لیست قیمت انواع اتصالات و لوله های ساختمانی از یک خرید باکیفیت نیز لذت ببرید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1729

به "اتصالات ساختمانی؛ تفاوت میان لوله و اتصالات ساختمانی با صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصالات ساختمانی؛ تفاوت میان لوله و اتصالات ساختمانی با صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید