لوتوس Emeya با 905 اسب بخار قدرت معرفی گردید ، اولین هایپرکار چهار درب لوتوس

به گزارش لیتن، لوتوس Emeya ساعاتی پیش به عنوان پرچمدار نو Lotus در یک رویدادی پرزرق و برق در شهر نیویورک رونمایی شد. این سدان چهار درب برقی لوتوس تا همین اواخر با نام تایپ 133 شناخته می شد. Emeya قرار است چالش نوی را برای خودروهایی مانند تسلا مدل اس و پورشه تایکان توربو ایجاد کند. این محصول نو لوتوس فناوری پیشرفته ای را به رخ رقبا می کشد و اولین سدان چهار در Lotus پس از مدل Carlton است که برپایه اوپل امگا در دهه 1990 فراوری شد.

لوتوس Emeya با 905 اسب بخار قدرت معرفی گردید ، اولین هایپرکار چهار درب لوتوس

بیت ران - محمد فتح اللهی - آیرودینامیک در طراحی لوتوس Emeya حرف اول و آخر را می زند. این خودرو دارای یک جلوپنجره فعال است که برای نخستین بار در مدل شاسی بلند برقی Eletre مشاهده شد.

این جلوپنجره فعال برای کارایی بهتر آیرودینامیکی خودرو، بسته است. اما زمانی که ترمزها و باتری ها احتیاج به خنک شدن داشته باشند، این بخش از خودرو باز خواهد شد.

بعلاوه یک اسپویلر فعال در جلو و یک دیفیوزر فعال در عقب این خودرو واقع شده است که از خودروهای مسابقه ای الهام گرفته شد. این اسپویلرها برای به حداکثر رساندن نیروی رو به پایین در لوتوس Emeya قرار گرفتند. جالب است بدانیم که اسپویلرهای جلو و عقب Emeya می توانند تا 215 کیلوگرم نیروی رو به پایین در آن ایجاد نمایند.

اسپویلر فعال عقب لوتوس Emeya با 280 میلیمتر عرض و 100 میلیمتر پهنا، بزرگ تر از اسپویلر عقب مدل Eletre است. به همین علت، کارایی آن در این خودرو بسیار بیشتر از Eletre به عنوان یک شاسی بلند برقی اعلام شد.

متریال بازیافتی در داخل کابین لوتوس Emeya

مهندسان لوتوس به غیر از بحث آیرودینامیک، به استفاده از مواد بازیافتی پایدار در داخل کابین این خودرو هم توجه کردند. لوتوس اولین خودروساز دنیا است که از نوع تازهی از نخ برای ساخت قطعات داخل کابین Emeya استفاده می نماید.

این نخ از ضایعات پنبه در صنایع مد و پوشاک بدست می آید که نه تنها قابل بازیافت است، بلکه در مقایسه با چرم، وزن کلی خودرو را نیز کاهش می دهد.

لوتوس بعلاوه برای پرداخت سطوح فلزی داخل Emeya، از تکنولوژی PVD (مخفف Physical Vapor Deposition) استفاده کرد. این تکنولوژی یک فرآیند تکنیکی است که در آن یک ماده تحت تأثیر گرما و فشار به حالت گاز درآورده می گردد.

سپس به شکل بخار به یک سطح جامد منتقل می گردد تا بر روی آن پوششی مقاوم ایجاد کند. این پوشش هم به عنوان یک لایه نازک و مقاوم به سطح یک جسم متصل می گردد. به غیر از این به وفور می توان در داخل اتاق لوتوس Emeya چرم های ناپا، آلکانترا و پلی اورتان را مشاهده کرد.

اما به غیر از مواد بازیافتی، سیستم صدای فراگیر KEF 3D که قابلیت حذف صداهای اضافی را دارد نیز در Emeya وجود دارد. این سیستم، به وسیله سنسورهای ارتعاش نصب شده در قسمت بیرونی، حرکت لاستیک و تعلیق را تشخیص می دهد.

سپس براساس الگوریتم هایی، سیگنال های صوتی ناهمگونی را به وسیله بلندگوها برای مهار صدای اضافی فراوری می نمایند. این تکنولوژی به زبان ساده دقیقاً کاری را انجام می دهد که در نسل های تازه Airpod pro وجود دارد.

بعلاوه یک صفحه نمایش 55 اینچی واقعیت افزوده برای دسترسی سریع به اطلاعات مهم رانندگی وجود دارد. علاوه بر این، آیینه های دیجیتالی لوتوس Emeya دارای ماژول های LiDar است که پیش تر در Eletre دیده بودیم.

قدرت فوق العاده لوتوس Emeya

لوتوس در زمان معرفی Emeya اعداد و ارقامی درباره عملکرد این خودرو گفت که آن را در قلمرو هایپرکارها قرار می دهد. این خودرو با قدرت 905 اسب بخاری و گشتاور 984 نیوتن متری می تواند در 2.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز 255 کیلومتر در ساعت اعلام شد.

لوتوس مطرح نمود که نیرو و گشتاور موتور Emeya به وسیله گیربکس دو سرعته به تمامی چرخ های این خودرو منتقل می گردد. لوتوس بعلاوه مدعی شد که ترمزهای این خودرو مانند خودروهای مسابقه ای تیز و دقیق عمل می نمایند. سیستم تعلیق Emeya با توجه به شاسی فوق العاده آن می تواند ناهمواری های جاده را بیش از هزار بار در ثانیه تجزیه و تحلیل کند. همین امر هم کیفیت رانندگی با این خودرو را متمایز از هر محصول دیگری خواهد نمود.

Ben Payne معاون طراحی لوتوس گفت: این یک لوتوس کاملاً تازه است. چیزی که قبلاً به هیچ عنوان مشاهده نشده بود. ما با تکیه بر آنچه لوتوس تا به امروز انجام داده است، یک ماشین لوکس فراوری کردیم که عملکرد فوق العاده ای را برای علاقه مندان به رانندگی ارائه می نماید. این خودرو برای القای حس اعتماد به نفس و هیجان طراحی شده است.

لوتوس Emeya چه زمانی به بازار می آید؟

لوتوس جزئیات بیشتری را درباره Emeya در سه ماهه چهارم سال 2023 فاش خواهد نمود. Emeya قرار است در سال 2024 در کارخانه متعلق برند جیلی در ووهان چین، (جایی که مدل Eletre در حال حاضر در حال فراوری است) وارد فاز تجاری سازی گردد.

Mike Johnstone سخنگوی لوتوس و مدیربازرگانی این برند گفت که Emeya تا سه ماهه چهارم سال آینده میلادی وارد بازار آمریکای شمالی خواهد شد. او اعلام کرد که لوتوس با تجاری سازی این خودرو در چین، انتظار دارد که بیش از 30 درصد از کل فروش این برند در بازار آمریکای شمالی اتفاق بیوفتد.

لوتوس هنوز نتوانسته است که در دوران خودروهای برقی توانایی خود را اثبات کند. لوتوس که در حال حاضر به Geely چین تعلق دارد، به علت مشکل تأمین قطعات در فراوری مدل بنزینی Emira، فقط 576 دستگاه از این خود را به خریداران آن تحویل داد.

Mike Johnstone در جریان رونمایی از Emeya گفت که لوتوس بیش از 17 هزار سفارش برای خودروهای Eletre (شاسی بلند برقی) و Emira (آخرین محصول بنزینی) دریافت نموده است. به بیان Johnstone، فراوری مدل Emira هنوز هم ادامه دارد.

گفته می گردد که دفتر سفارشات فعلی لوتوس، تمام رکوردهای فروش قبلی را شکسته است. حتی مدل های تازهی مانند Emeya ممکن است آینده این خودروساز را در فراوری و سودآوری کاملاً دگرگون کند.

تست هندلینگ تارا با ربات / تکنولوژی عجیب در صنعت خودرو کشور

کراس اوور KMC A5 از سیف خودرو تا کرمان موتور / دانستنی های ضروری KMC A5

سدان Avatr 12 در مونیخ رونمایی شد / همه چیز درباره دومین شاهکار نادر فقیه زاده

بک X3 پرو خودروسازان بم ارزش خرید دارد؟ / راهنمای جامع BAC X3 Pro

منبع: بیت ران
انتشار: 17 شهریور 1402 بروزرسانی: 17 شهریور 1402 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2344

به "لوتوس Emeya با 905 اسب بخار قدرت معرفی گردید ، اولین هایپرکار چهار درب لوتوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوتوس Emeya با 905 اسب بخار قدرت معرفی گردید ، اولین هایپرکار چهار درب لوتوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید