با گران ترین خودروهای دنیا آشنا شوید

به گزارش لیتن، گران ترین خودروهای دنیا کدامند؟ این سوالی است که ماشین بازها و علاقه مندان به خودرو هر ساله از خودشان می پرسند. در این مطلب نگاهی داریم به مشخصات و قیمت 6 خودرو گران قیمت و جدیدی که در بازار دنیای حضور دارند که البته مخصوص ثروتمندان ساخته می شوند.

با گران ترین خودروهای دنیا آشنا شوید

برخلاف تصور همه، بازار خودروهای لوکس بسیار داغ است و همین حالا هم که کرونا امان خودروسازان را بریده، خریداران محصولات لوکس، فراری و رولزرویس و بنتلی را روی هوا می قاپند. البته این فقط به امروز مربوط نیست و تقریبا از زمان آغاز رشدهای مالی عظیم در کشورهای چین، هند، برزیل، روسیه و دولت های حاشیه خلیج فارس، ثروتمندان تمایل بسیاری برای خرید محصولات گران قیمت پیدا نموده اند.

این افراد بسته به اینکه میلیونر باشند یا میلیاردر خودروهای خود را از برندهای منتخب خریداری نموده و عموما در کلکسیون خود نگه می دارند. مانی خوشبین میلیاردر ایرانی، جی لنو کلکسیونر مشهور آمریکایی و کریستیانو رونالدو فوتبالیست مشهور پرتغالی تنها تعدادی از هزاران هزار ثروتمندی هستند که سالانه میلیو ن ها دلار صرف خرید خودروهای لوکس می نمایند.

خودروسازان هم با دیدن این ولع علاوه بر فراوری محصولات جدید به خلق نسخه های سفارشی اقدام می نمایند که هم قیمت گرانتری داشته و هم هزینه فراوری آنها زیاد نیست. عمدتا شرکت هایی از ایتالیا، انگلستان و آلمان سازنده گران ترین خودروهای فراوری انبوه در دنیا هستند که ایتالیایی ها بیشتر با خودروهای اسپورت و انگلیسی ها با فراوریات مجلل و تشریفاتی شناخته می شوند.

بوگاتی، لامبورگینی، بنتلی و آستون مارتین از جمله شرکت هایی هستند که با ارائه نسخه های فراوری محدود و سفارشی به خریداران متمول این رده، محصولاتی مخصوص ارائه می نمایند.

گران ترین خودروهای دنیا کدامند؟

هرچند که بیشتر افراد قدرت خرید این خودروها را ندارند و شاید رانندگی با این دسته خودروها برای خیلی از مردم دنیا تنها در حد یک رویاست، اما تماشای این خودروهای لوکس و گران قیمت هم لذت بخش است و زیباییشان آدم را مبهوت می کند.

در ادامه این گزارش به سراغ گران ترین خودروهای دنیا رفته ایم که عموما از انواع فراوری انبوه و مونتاژی هستند و در کارخانه ها سرهم بندی می شوند. اگر به این دسته از خودروها علاقه مندید، از مطالعه این مطلب لذت خواهید برد.

1 - رولزرویس کالینان؛ تشریفات به معنای واقعی

اولین خودرو از فهرست گران ترین خودروهای دنیا رولزرویس کالینان است که نامش را از عظیم ترین الماس دنیا گرفته اند و انصافا این نام برازنده چنین محصولی است.

رولز رویس کالینان فروشی کم نظیر را عاید رولزرویس نموده است. خودرویی که از زمان معرفی در بازار دنیای سالانه بیش از 1900 نفر خریدار داشته و سود بالایی را عاید برند انگلیسی نموده است. خب این یعنی با توجه به رنج قیمتی محصولات رولزرویس، کالینان سالانه رقمی بالغ بر 700 میلیون دلار درآمد نصیب مالک خود می کند.

نمای داخل رولزرویس کالینان

این شاسی بلند 2.66 تنی که 5.3 متر طول دارد، توسط گیلز تیلور سرطراح شرکت خلق شده و به یکی از قوی ترین موتورهای بنزینی دنیا مجهز است. این پیشرانه 563 اسبی با اتصال به یک جعبه دنده هشت سرعته کالینان را تبدیل به یک موشک واقعی می کند.

رولزرویس که در پرونده کاری خود طی یک قرن گذشته سابقه فراوری شاسی بلند نداشته، با کالینان ثابت کرد در چه سطح بالایی از دانش مهندسی قرار گرفته است. بد نیست بدانید؛ لوکس ترین نسخه کالینان بهایی بالغ بر 470 هزار دلار دارد.

2 - بوگاتی شیرون؛ یکی از گران ترین خودروهای دنیا!

دیدن نام بوگانی شیرون در لیست گران ترین خودروهای دنیا چندان برای کسی تعجب برانگیز نیست. دقیقا معین نیست سالانه چه تعداد از مدل گران قیمت شیرون فراوری می گردد، ولی این عدد قطعا بیش از 200 دستگاه است. خب این یعنی با احتساب مدل های سفارشی و بهای 2.9 میلیون دلاری، درآمد بوگاتی از فروش سالانه شیرون بین 500 تا 600 میلیون دلار است.

نمایی از داخل بوگاتی شیرون 2021

شیرون که به عظیم ترین پیشرانه بنزینی دنیا مشهور به W16 مجهز است، با حجم موتور هشت لیتر دارای قدرتی معادل 1479 اسب بخار است. چنین رقمی تقریبا سه برابر توانی است که یک نسخه ویژه از شورولت کوروت به خریدارانش ارائه می کند.

شیرون که در انواع و اقسام مختلفی فراوری می گردد، سریع ترین خودرو فراوری انبوه بنزینی دنیا هم هست که قادر شده تا مرز سرعت 400 کیلومتر را درنوردد. شیرون خودرو مورد علاقه اشخاصی همچون کایلی جنر، کریستیانو رونالدو و مانی خوشبین است که علاقه خاصی به داشتن گران ترین ماشین های دنیا دارند.

3 - مک لارن اسپیدتیل؛ عزیز میلیون دلاری

یک سوپراسپورت کلاسیک انگلیسی که از زمان معرفی غوغایی به پا نموده و کلکسیونرها برای خریدش صف کشیده اند. این خودرو با بهایی معادل دو میلیون و 230 هزار دلاری خودش را در فهرست گران ترین خودروهای دنیا قرار داده است. مک لارن اسپیدتیل قرار است در تعدادی معین به دست مشتریان برسد که عدد آن 106 دستگاه در سال اعلام شده است. این یعنی همین یک فقره خودرو سالانه چیزی بالغ بر 250 میلیون دلار درآمد عاید مک لارن می کند.

نمای داخلی مک لارن اسپیدتیل

اسپیدتیل که طرح به شدت آیرودینامیک و جذابی دارد، با داشتن موتوری هشت سیلندر، دو توربو، چهار لیتری و 1035 اسبی قادر است تا سرعت 390 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. از نکات جالب درباره اسپیدتیل این است که برخلاف سوپراسپورت های دیگر، اتاق خودرو گنجایش سه سرنشین را دارد!

4 - بنتلی مولسان مولینر؛ یک یادگاری زیبا

مگر می گردد به گران ترین ماشین های دنیا اشاره نمود و نام بنتلی در آن بین به چشم نخورد؟ یک لیموزین بسیار جذاب و 6.2 متری که حد اعلای لوکس بودن و قدرت موتور را با هم در اتاقی مجلل و عظیم و جادار گنجانده و با مبلغی که به نیم میلیون دلار سر می زند، مستقیما با رولزرویس فانتوم، می باخ اس و آستون مارتین لاگوندا رقابت می کند.

نمای داخلی بنتلی مولسان مولینر

این خودرو که سال هاست در خط فراوری بنتلی قرار گرفته است، به عنوان نسخه یادبود در 100 دستگاه ساخته شده و با تزئینات مخصوص و پلاک یادگاری تحویل مشتریان می گردد.

رنگ سفارشی، تزئینات ویژه داخلی و خارجی، تودوزی متفاوت و امکانات خاص از مولسان مولینر یک لیموزین باشکوه ساخته که کمتر خودرویی قادر به رقابت با آن است. موتور هشت سیلندر و 6750 سی سی مولسان در این نسخه ارتقا یافته و 530 اسب را مستقیم در اختیار راننده قرار می دهد.

5 - فراری GTC4 لوسو؛ سرعت در کنار تجمل

کمپانی فراری که دیگر نیازی به معرفی ندارد. کمپانی خودروسازی که به فراوری خودروهای پرسرعت، لوکس و گران فیمت شهرت دارد. اما در این مطلب قرار است که یکی از گران ترین خودروهای دنیا که توسط این کمپانی ساخته شده است را معرفی کنیم؛ یعنی فراری GTC4 لوسو!

نمای داخلی از فراری GTC4 لوسو

نسخه 2020 فراری لوسو بهایی معادل 578 هزار دلار دارد که برای یک هاچ بک جی تی 12 سیلندر و خاص عدد عظیمی است. لوسو که یکی از عجیب ترین فراری های تاریخ است، طراحی بسیار خاصی داشته و یکی از بهترین موتورهای خانواده فراری را با خود دارد.

قلب 6300 سی سی و 12 سیلندر GT4 با فراوری 680 اسب بخار قدرت، ظرف کمتر از 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و تا تندی 350 کیلومتر در ساعت هم قادر به حرکت است. این خودرو که گنجایش چهار سرنشین را دارد، بی شک بهترین جی تی دنیا از نظر پیوند میان سرعت و تجمل است.

6 - آستون مارتین ونکوییش زاگاتو شوتینگ بریک

أخرین مورد فهرست گران ترین خودروهای دنیا نامی دارد که به یاد سپردنش سخت است، اما خب خودش هم مانند نامش خاص و جذاب است.

آستون مارتین ونکوییش خودرو بسیار زیبا که حاصل همکاری درخشان برند انگلیسی آستون مارتین با استودیو طراحی زاگاتو از ایتالیاست. این خودرو که به شکل یک استیشن کوپه چهار نفره ساخته شده، به قدری طرحش جذاب است که بیننده را محو تماشای خود می کند.

نمای داخل آستون مارتین ونکوییش زاگاتو شوتینگ بریک

موتور قدرتمند در ترکیب با طرح استثنایی و فراوری به تعداد تنها 99 دستگاه موجب شده تا این خودرو دورگه بهایی در محدوده 600 تا 750 هزار دلار داشته باشد. این یعنی درآمد این پروژه کوچک برای دو شرکت چیزی بالغ بر 75 میلیون دلار بوده است. این خودرو جذاب از یک پیشرانه 12 سیلندر و 580 اسب بخاری بهره می برد.

فهرست گران ترین خودروهای دنیا به روزرسانی خواهد شد

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره نمودیم، خودروهای موجود در این فهرست عموما از انواع خودروهایی هستند که فراوری نسبتا انبوه دارند. وگرنه مطمئنا خودروهایی خاص تر با قیمت های بالاتر نیز در دنیا وجود دارند که قیمت هایی به مراتب بیشتر دارند. ما کوشش می کنیم که این فهرست را به طور مرتب به روزرسانی کنیم.

درست است که چنین خودروهای لوکس و گران قیمتی در دسترس همه مردم نیست، اما با این حال باز هم تعدادی از این خودروها را می توانید در خیابان های کشور مشاهده کنید. برای مشاهده قیمت و خرید و فروش خودرو گران قیمت و لوکس کافیست که به آگهی های خبرنگاران مراجعه کنید.

شما چه اطلاعاتی از گران ترین خودروهای دنیا دارید؟ به نظر شما بهترین خودروی گران قیمت در دنیا چه خودرویی است؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: دیوار
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1225

به "با گران ترین خودروهای دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با گران ترین خودروهای دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید