ادامه سکوت روسیه در قبال پیشنهاد کاهش فراوری نفت

به گزارش لیتن، وزیر انرژی روسیه گفت، کشورش در حال ارزیابی پیشنهاد اولیه و کوچکتر کاهش فراوری ارائه شده از سوی اوپک و متحدانش است و پیشنهادی مبنی بر کاهش بیشتر دریافت نکرده است.

ادامه سکوت روسیه در قبال پیشنهاد کاهش فراوری نفت

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از رویترز، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، کشورش در حال ارزیابی پیشنهاد اولیه و کوچکتر کاهش فراوری ارائه شده از سوی اوپک و متحدانش است و پیشنهادی مبنی بر کاهش بیشتر دریافت ننموده است.

سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس قرار است طی روز های 5 و 6 مارس تشکیل جلسه دهند و در خصوص گام های بیشتر برای حمایت از بازار نفت که از گسترش ویروس کرونا آسیب دیده گفتگو کنند.

در پاسخ اولیه برای مقابله با تاثیر ویروس کرونا، کمیته گروه اوپک پلاس پیشنهاد نموده بود که این گروه فراوری خود را 600 هزار بشکه علاوه به 1.7 میلیون بشکه قبلی کاهش دهد.

نواک به خبرنگاران گفت: ما در حال آنالیز پیشنهاد مطرح شده توسط کمیته فنی مشترک هستیم. وی اضافه نمود، روسیه پیشنهادی مبنی بر کاهش یک میلیون بشکه ای فراوری دریافت ننموده است. کمیته قرار است این هفته بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

در حالی که قیمت نفت در هفته گذشته به زیر 50 دلار در هر بشکه رسیده بود، بعضی منابع گزارش دادند، عربستان و بعضی دیگر از اعضای اوپک پیشنهاد نموده اند که فراوری نفت نه 600 هزار بشکه بلکه به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

روسیه که هنوز نظر خود مبنی بر موافقت با کاهش بیشتر فراوری را اعلام ننموده است. در طی 2 روز گذشته قیمت نفت به دلیل امیدواری به کاهش فراوری اوپک شاهد افزایش بوده است.

نواک گفت، وی همچنان قرار است در نشست های این هفته در وین شرکت کند و در خصوص گام های احتمالی بعدی به وسیله ویدئو کنفرانس با شرکای دیگر فراوری کننده نفت رایزنی نماید. ما در خصوص اقدامات احتمالی تصمیم گیری خواهیم کرد. نواک حاضر به اعلام موضع روسیه در خصوص پیشنهاد کاهش فراوری نشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 908

به "ادامه سکوت روسیه در قبال پیشنهاد کاهش فراوری نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه سکوت روسیه در قبال پیشنهاد کاهش فراوری نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید