استانداری: هموطنان تا اطلاع ثانوی به گیلان سفر نکنند

به گزارش لیتن، علی اوسط اکبری مقدم عصر آدینه در بازدید از طرح تب سنجی مسافران گیلان در گردنه حیران آستارا اظهار کرد: مسافران گیلان از دو سوی شمال و جنوب این استان در شهرستان های چابکسر و آستارا تب سنجی می شوند و سفر هموطنان، خطر شیوع کرونا را در گیلان تشدید می نماید.

استانداری: هموطنان تا اطلاع ثانوی به گیلان سفر نکنند

لذت بخشترین تجربه سفر را با مسافرت تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

وی بیان نمود: گیلانی ها مهمان نواز هستند اما اقدامات پیشگیرانه جهت صیانت از سلامت عمومی ضروری است تا برای کنترل بیماری کرونا با آرامش کامل و برنامه ریزی خوب، گام های مثبت برداشته گردد.

وی ادامه داد: ستاد گشت دستگاه های اجرایی گیلان برای پیشگیری از بیماری کرونا متشکل از جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه و فوریت های پزشکی فعال شده است.

اکبری مقدم گفت: از ظرفیت دستگاه های اجرایی و نظامی استان به منظور پیشگیری از کرونا استفاده می گردد و شهرداری ها، دهیاری ها و سایر دستگاه ها و سازمان ها در اعلام هشدارها و توصیه های بهداشتی پیشگام شوند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

آمار مبتلایان به کرونا در گیلان 17 نفر و شمار فوتی ها سه نفر اعلام شده است و 12 نفر بهبود یافته اند و 2 نفر در بیمارستان بستری هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 971

به "استانداری: هموطنان تا اطلاع ثانوی به گیلان سفر نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانداری: هموطنان تا اطلاع ثانوی به گیلان سفر نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید