اسپیس ایکس 60 ماهواره اینترنتی را به مدار زمین فرستاد ، یک گام دیگر به سوی اینترنت فضایی

به گزارش لیتن، شرکت اسپیس ایکس روز پنجشنبه 3 سپتامبر (13 شهریور) مجموعه جدیدی از ماهواره های اینترنتی استارلینک را به مدار فرستاد و موشک پرتاب کننده را به زمین به بازگرداند.

اسپیس ایکس 60 ماهواره اینترنتی را به مدار زمین فرستاد ، یک گام دیگر به سوی اینترنت فضایی

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

به گزارش خبرنگاران به نقل از space.com موشک فالکون 9 دو مرحله ای که حامل 60 ماهواره استارلینک بود در ساعت 8:46 دقیقه صبح به وقت شرق آمریکا (12:46 به وقت گرینیچ) از سکوی 39A مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال ایالت فلوریدای آمریکا به فضا پرتاب شد. مرحله اول این موشک 9 دقیقه پس از پرتاب به کره زمین بازگشت و در یک سکوی شناور در اقیانوس اطلس فرود آمد.

این سومین کوشش برای انجام این پرتاب بود که قبلا دو بار به علت شرایط آب وهوایی و بازبینی داده ها به تاخیر افتاده بود.

این پرتاب نخستین ماموریت استارلینک در ماه سپتامبر و شانزدهمین ماموریت اسپیس ایکس برای پرتاب ماهواره های اینترنتی در سال 2020 است. ناوگان موشک های تقویت کننده یا بوسترهای شرکت اسپیس ایکس در تابستان سال جاری کارآمدی خود را ثابت کردند و این شرکت مستقر در ایالت کالیفرنیای آمریکا به دنبال رسیدن به رکورد جدیدی در ماموریت های استارلینک است: پرتاب و فرود آوردن موشک بوستر یا مرحله اول برای ششمین بار.

پرتاب موشک فالکون 9 پس از چند روز هوای طوفانی در هوایی صاف و آفتابی انجام شد. اسپیس ایکس قبلا قصد داشت روز یکشنبه 30 اوت (9 شهریور) برای نخستین بار دو موشک فالکون 9 را در یک روز پرتاب کند، اما طوفان های تابستانی باعث شد که این طرح را کنار بگذارد.

موشک فالکون 9 که در این پرتاب به کار رفت با عنوان B1060 بیش از دو ماه پیش برای پرتاب ماهواره ارتقا یافته GPS III برای نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا به کار رفته بود. بازگشت بخش بوستر یا مرحله اول این موشک 9 دقیقه پس از پرتاب شصتمین مورد بازیابی این موشک ها شمرده می گردد.

اسپیس ایکس امیدوار است مجموعه عظیم ماهواره های استارلینک پوشش اینترنت پهن باند جهانی را به خصوص برای مردم در مناطق روستایی و دورافتاده فراهم آورد. اسپیس ایکس برای اتصال این مجموعه ماهواره های اینترنت پهن باند یک ترمینال کوچک (تقریبا به اندازه یک لپ تاپ) برای کاربران روی زمین ساخته است.

شرکت اسپیس ایکس با افزودن این 60 ماهواره در دوازدهمین ماموریت استارلینک از ماه مه 2019 اکنون بیش از 700 ماهواره اتصال اینترنتی به فضا فرستاده است. ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس گفته است بین 500 تا 800 ماهواره باید در مدار کره زمین قرار گرند تا بتوان عرضه اینترنت پهن باند ماهواره ای را شروع کرد.

اما اسپیس ایکس از قبل در حال آزمایش سرویس اینترنت فضایی اش بوده و داده های گردآوری شده تا به حال نشان می دهد که این سرویس می تواند سرعت های بالای دانلود را فراهم آورد.

اسپیس ایکس در ماه های آینه صدها ماهواره دیگر را هم به فضا خواهد فرستاد تا شبکه اولیه اش شامل 1440 ماهواره را تکمیل کند. این شرکت برای رسیدن به این هدف در تاسیساتش در ایالت واشنگتن در غرب آمریکا هر روز حدود شش ماهواره می سازد و تخمین زده می گردد هر دو تا سه هفته 60 ماهواره را به فضا بفرستد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اجازه پرتاب 12000 ماهواره استارلینک را به مدار پایینی کره زمین بوسیله شرکت استارلینک داده است تا بتواند اینترنت با سرعت بالا و با زمان تاخیری پایین را به مشتریانش ارائه دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1251

به "اسپیس ایکس 60 ماهواره اینترنتی را به مدار زمین فرستاد ، یک گام دیگر به سوی اینترنت فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس 60 ماهواره اینترنتی را به مدار زمین فرستاد ، یک گام دیگر به سوی اینترنت فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید