افزایش قیمت و جریمه طرح ترافیک در سال 1401

به گزارش لیتن، در طول سال ها انواع مختلفی از روش های مدیریت و کنترل ترافیک شهری ایجاد شده است. بعضی از متدهای رایج، اعمال طرح ترافیک برای خودروها و وسایل نقلیه است. طرح ترافیک برای شهروندان تهرانی و هر راننده ای که گذر وی به کلان شهر تهران می افتد، واژه ای آشنا است. در ابتدای هر سال طرح ترافیک به یکی از موضوعات مهم تبدیل می گردد که ممکن است ابهامات و سؤالاتی را نیز به وجود بیاورد.

افزایش قیمت و جریمه طرح ترافیک در سال 1401

طبق قوانینی که از تیرماه سال 1398 اعمال شد، طرح کنترل آلودگی هوا، جایگزین طرح زوج و فرد شده است. در طرح تازه محدوده طرح ترافیک مانند قبل در نظر گرفته شده است؛ اما طبق طرح کنترل آلودگی هوا تمامی رانندگان خودروهای بومی و غیربومی جهت ورود به محدوده طرح ترافیک باید دارای برگه معاینه فنی معتبر باشند و در سایت تهران من ثبت نام نموده باشند. عدم رعایت موارد فوق منجر به جریمه رانندگان خواهد شد.

تازهترین آگهی های خودرو

قیمت طرح ترافیک 1401 تقریباً 25 درصد افزایش داشته است. سال جاری عوارض روزانه تردد در محدوده طرح ترافیک به 44 هزار تومان رسیده است، درحالی که پارسال از شهروندان تهرانی 35 هزار تومان گرفته می شد. مرکز نشین ها به جز رزرو روزانه طرح ترافیک امکان خرید بسته های 6 ماهه، 3 ماهه و 1 ماهه را دارند و برای این کار چیزی بین 6 تا 1 میلیون تومان باید پرداخت نمایند.

جریمه ورود به طرح ترافیک مثل سال های گذشته افزایش 5 درصدی خواهد داشت. یعنی به جای 105 هزار تومان در سال 1400 اکنون بابت ورود بدون رزرو به طرح ترافیک باید 110 هزار تومان بپردازید.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2161

به "افزایش قیمت و جریمه طرح ترافیک در سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت و جریمه طرح ترافیک در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید