نکات کاربردی در سفر به قبرس شمالی که باید به آنها توجه کرد!

به گزارش لیتن، قبرس شمالی کشوری با آب وهوای بسیار دلپذیر و سواحل باشکوه، یک مقصد عالی و به صرفه برای گردشگران در سراسر جهان است. کشور قبرس شمالی در قسمت شمالی جزیره قبرس در دریای مدیترانه قرارگرفته است. این جزیره در 70 کیلومتری جنوب ترکیه واقع شده است. قبرس، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است و مرکز آن شهر نیکوزیا است، بعلاوه قبرس شمالی متعلق به کشور ترکیه است و بیشتر مردم این کشور مسلمان هستند. اگر قصد سفر به این کشور جزیره ای و توریستی مجذوب کننده و زیبا را دارید تا پایان با خبرنگاران همراه باشید؛ چراکه قصد داریم به بیان نکات سفر به قبرس شمالی بپردازیم.

نکات کاربردی در سفر به قبرس شمالی که باید به آنها توجه کرد!

مساله ویزا در سفر به قبرس شمالی

از مهمترین نکات سفر به قبرس شمالی، مساله ویزا است. بسیاری از گردشگران می خواهند بدانند که برای سفر به قبرس شمالی باید ویزا داشته باشند یا خیر؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت؛ در صورتی که قصد دارید از کشور ترکیه وارد قبرس شمالی شوید، احتیاجی به دریافت ویزا ندارید. تنها در هنگام ورود، یک ویزای فرودگاهی دریافت می کنید که باید حتما بلیط رفت و برگشت خود را از قبل تهیه کنید و رزور هتل را نیز انجام دهید تا برای عبور از مرز قبرس دچار مشکل خاصی نشوید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که با ویزای فرودگاهی نمی توانید در قبرس شمالی اقامت دائم بگیرید یا کار کنید. برای این دسته از فعالیت ها احتیاج است که اقدامات لازم خودش را انجام دهید.

بنابراین اگر قصد سفر به قبرس شمالی از کشور ترکیه را دارید، احتیاجی به دریافت ویزا نیست، تنها به نکات مطرح شده دقت کنید تا بتوانید با خاطری آسوده از سفر خود به این کشور زیبا لذت ببرید.

برترین زمان سفر به قبرس شمالی

بدون شک اطلاع داشتن از شرایط آب و هوای کشوری که می خواهید به آن جا سفر کنید یکی از مهمترین نکات سفر به شمار می رود و طبیعتا این موضوع برای سفر به قبرس شمالی نیز صدق می نماید.

اگرچه قبرس کشوری است که هر چهار فصل آن زیبا است، اما در نکات سفر به قبرس شمالی قصد داریم به شما بگوییم که کدام فصل برای سفر به این کشور، انتخاب بهتری است. اگر می خواهید از شنا کردن در دریا و تفریحات آبی و دریایی لذت ببرید، از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور برترین زمان برای سفر به این کشور جزیره ای است. در کشور قبرس شمالی فصل بهار زودتر آغاز می شود و هوای بهاری دلپذیری را می توانید در این جزیره تجربه کنید، اما احتمال این که نتوانید در دریا شنا کنید وجود دارد، چون هوا کمی خنک است.

اگر می خواهید از جشن و شادی سال نو و کریسمس لذت ببرید، باید دی ماه به این کشور سفر کنید، در دی ماه دمای هوای قبرس بین 15 تا20 درجه است. اگر در پی تجربه تفریحات زمستانی در این کشور هستید، اواخر زمستان را برای سفر به این کشور به شما پیشنهاد می دهیم.

هزینه سفر به قبرس شمالی

یکی دیگر از مهم ترین نکات سفر به قبرس، مبحث هزینه ها است؛ چراکه باید بدانید می توانید با چه بودجه ای برنامه ریزی سفر به این کشور را انجام دهید. سفر در فصل زمستان به قبرس از فصل تابستان مقرون به صرفه تر است؛ چراکه معمولا بیشتر گردشگران فصل تابستان را برای سفر به این کشور انتخاب می نمایند، ازهمین رو هزینه های هتل و تمام امکانات رفاهی چند برابر می شود. بعلاوه با اقامت در هتل های ساحلی، استفاده از رستوران های توریستی و کافی شاپ های ساحل هزینه های شما بیشتر خواهد شد.

نکته دیگری که در اندازه هزینه های سفرتان تاثیر دارد سفر به صورت هوایی یا زمینی است، حتما می دانید که سفر به وسیله هواپیما هزینه های شما را افزایش می دهد. اگر می خواهید به صورت هوایی به این کشور سفر کنید باید یک توقف در استانبول داشته باشید، بعد از ورود به استانبول باید بلیط قبرس شمالی را از خط هوایی این کشور تهیه کنید تا بتوانید وارد قبرس شمالی شوید.

اما اگر قصد دارید به وسیله راه های زمینی به قبرس شمالی سفر کنید، باید از تهران به تبریز و بعد به سمت خوی بروید، بعد از آن به شهر مرزی ایران و ترکیه به نام شهر رازی می رسید. بعد از ورود به کشور ترکیه باید مسیر خود را به سمت جنوب ترکیه ادامه دهید تا به شهر آدنا برسید، بعد از رسیدن به بندر جنوبی مارسین، سفر خود را در دریای مدیترانه آغاز کنید تا به بندر گرینه در قبرس شمالی برسید و بعد از طی کردن مسیر دریایی 8 ساعته می توانید در یکی از هتل های زیبای شهر نیکوزیا، مرکز قبرس شمالی، استراحت کنید.

اگر قرار است از مسیر زمینی به قبرس بروید، بدون در نظر گرفتن توقف و ترافیک در طول راه، حداقل 30 ساعت زمان می برد تا از تهران به قبرس شمالی برسید.

واحد پول رایج در قبرس شمالی لیر ترکیه است، اما با دلار، یورو و پوند هم می توانید به راحتی خرید کنید و محدودیتی در این زمینه ندارید. بعلاوه بد نیست بدانید که هزینه های سفر به قبرس شمالی با کشور ترکیه قابل مقایسه نیست و در سفر به قبرس هزینه ها بسیار بیشتر است.

مراکز خرید مهم و بزرگ در قبرس شمالی

اطلاع از مراکز خرید مهم و بزرگ یکی دیگر از نکات سفر به قبرس شمالی است. شما می توانید برترین برندهای معروف و لوکس ترک را در این کشور پیدا کنید.

شهر فاماگوستا، بزرگترین مرکز خرید قبرس شمالی را در خود جای داده است، در این مرکز خرید بزرگ می توانید تمام کالاها و برندهای مشهور را ببینید. بعلاوه در این مرکز خرید فودکورت و سینما وجود دارد. مرکز خرید دیگری که خیلی مشهور است، مرکز خرید گلکسیاس در شمال شهر نیکوزیا است که تمام برندها و کالاهای شیک را می توانید در این مرکز پیدا کنید.

هنگام خرید از مراکز خرید در قبرس شمالی دقت کنید، زیرا سایزهای اروپایی کمی با یکدیگر تفاوت دارند و امکان دارد ابتدا سردرگم شوید. مرکز خرید گرینه، مرکز خرید نیکوزیا و فروشگاه ایسکی کادینلار پازاری که به بازار بانوان معروف است، از دیگر مراکز خرید معروف در قبرس شمالی هستند.

جاذبه های طبیعی و تاریخی قبرس شمالی

کشور قبرس را معمولا به سواحل زیبای آن می شناسند، این در حالی است که مجذوب کننده ترین بناهای تاریخی و باستانی معروف در این کشور وجود دارد. از جمله جاذبه های تاریخی و قدیمی کشور قبرس شمالی می توانیم به بناهای به جای مانده از شهر سالامیس که در قسمت شمالی شهر فاماگوستا قرار گرفته است و مربوط به 110 سال قبل از میلاد مسیح است، اشاره کنیم.

یک مکان تاریخی دیگر در این کشور زیبا، کاروانسرای بزرگ خان است که قدمت آن به سال 1572 برمی شود و بعلاوه صومعه بلاپایزکه در کایرنیا قرار گرفته است و امروزه به عنوان موزه از این مکان استفاده می شود. از دیگر مکان های تاریخی قبرس می توان به شهر لارناکا اشاره نمود که در آن کلیسای سنت لازاروس، تکیه خاله سلطان، موزه باستان شناسی و روستای زیبای لفکارا واقع شده است. شهر تاریخی لیماسول نیز یکی دیگر از مکان های تاریخی است که ارزش یک بار بازدید را دارد، زیرا این شهر روی ویرانه های 2000 سال قبل از میلاد مسیح واقع شده است، بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید.

از جاذبه های طبیعی می توان به باغ پرندگان که دارای 350 گونه پرنده است اشاره کنیم، از طرفی اگر قصد دارید از اواسط تیر تا شهریور به این کشور سفر کنید، می توانید شاهد تماشا بچه لاک پشت هایی باشید که تازه از تخم بیرون می آیند و صحنه ای بسیار مجذوب کننده و تماشای را در خاطر شما بر جای می گذارند.

پارک آبی واتروولد، خلیج کونوس، ساحل نیسی، پارک مجسمه، غارهای آبی و غیره از دیگر جاذبه های تماشای در قبرس است. بدون شک یکی از مهمترین نکات سفر به قبرس، داشتن اطلاعاتی درباره جاذبه های گردشگری و تفریحی این کشور است تا بتوانید سفری به یاد ماندنی برای خود و همراهانتان به یادگار بگذارید.

نکات کلی سفر به قبرس شمالی

در این قسمت به بیان نکات کلی سفر به قبرس شمالی می پردازیم، بنابراین خواندن این بخش از مطلب را از دست ندهید.

  • اگر در فصل تابستان به این کشور سفر می کنید بهتر است هنگام خروج از هتل، چند بطری آب معدنی خنک همراه داشته باشید.
  • توصیه می کنیم که از سیستم رومینگ استفاده نکنید، بلکه یک سیم کارت تهیه کنید تا بتوانید راحت و بدون مشکل از اینترنت بهره ببرید.
  • از رستوران هایی بهره ببرید که وای فای رایگان در اختیار مسافران خود قرار می دهند.
  • از آن جایی که قبرس کشوری گردشگرپذیر است، امکان دارد قیمت کالاها بیشتر از قیمت واقعی آن باشد، پس اگر می توانید تا جایی که امکان دارد بابت قیمت ها چانه بزنید.
  • از اشخاص محلی یاری بگیرید؛ مردم محلی با گردشگران بسیار مهربان هستند و تا جایی که امکان داشته باشد به مسافران یاری می نمایند.
  • می توانید برای رفت وآمد در کشور قبرس از اتوبوس بهره ببرید، اما اگر می خواهید ماشین کرایه کنید، حتما باید گواهینامه بین المللی داشته باشید. در حالت کلی هزینه تاکسی در کشور قبرس بسیار بالا است، بنابراین تا جایی که امکان دارد از اتوبوس بهره ببرید.
  • به شما پیشنهاد می کنیم حتما از محصولات ترکی در سفر خود بهره ببرید و به سوپر مارکت های این کشور نیز سری بزنید.
  • قیمت غذاها در رستوران های گرینه کمی گران تر است؛ اما حتما کباب ترکی این کشور را امتحان کنید. بعلاوه اگر در فصل گرم به این کشور سفر می کنید از امتحان بستنی های فوق العاده قبرس غافل نشوید.
  • برای جلوگیری از نیش حشرات، حتما از سیر و ویتامین B بهره ببرید و پمادهایی مخصوص نیش حشرات را همراه داشته باشید. بیشتر داروها بدون نسخه داده می شود و مشکل زیادی از بابت گرفتن دارو در این کشور پیدا نخواهید کرد.
  • در فصل تابستان سعی کنید بین ساعت 11 تا 4 بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرید و حتما از چتر، کلاه و ضد آفتاب بهره ببرید. بعلاوه لباس نخی و عینک آفتابی را از قلم نیاندازید.
  • اگر می خواهید از فرودگاه تاکسی کرایه کنید باید این نکته را بدانید که با پلاک قبرس شمالی نمی توانید به قبرس جنوبی بروید، اما اگر پلاک ماشین مربوط به قبرس جنوبی باشد می توانید در قبرس شمالی و قبرس جنوبی تردد کنید.
  • قبرس شمالی، جشنواره های متعددی را برگزار می نماید، یکی از آن ها جشنواره پرتقال است. جشنواره هایی مربوط به خوانندگان و نوازندگان هم در شهر فاماگوستا برگزار می شود.
  • کشور قبرس شمالی، بسیار امن است. مردم این کشور به ندرت اتومبیل هایشان را قفل می نمایند و بعلاوه بدون هیچ مسئله ای می توانید در هر ساعت از شبانه روز در خیابان ها و سواحل این کشور قدم بزنید.
  • به عنوان نکته آخر در سفر به قبرس شمالی، به هیچ عنوان از آب شیر استفاده نکنید و حتما از فروشگاه ها آب معدنی تهیه کنید.

سخن نهایی

در نهایت سفر به قبرس شمالی می تواند سفر بسیار مجذوب کننده و رویایی باشد، به شرط این که به تمام نکات سفر به قبرس توجه کنید تا بتوانید سفری دلچسب و خاطره انگیز برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1403 بروزرسانی: 8 شهریور 1403 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2375

به "نکات کاربردی در سفر به قبرس شمالی که باید به آنها توجه کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کاربردی در سفر به قبرس شمالی که باید به آنها توجه کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید