انیمیشن گربه چکمه پوش 2 چگونه راه را برای ساخت شرک 5 هموار کرد؟

به گزارش لیتن، استودیوی انیمیشن سازی دریم ورکس اخیرا در یک خبر رسمی خاطرنشان کرد که شرک 5 (Shrek 5) ساخته می گردد و در سال 2026 شرک، خر و فیونا پس از تقریبا یک دهه و نیم بالاخره به پرده بزرگ برمی گردند. این فیلم نو برای اولین بار از سال 2010 قرار است دوباره مایک میرز، ادی مورفی و کامرون دیاز را گرد هم بیاورد. این در حالی است که هواداران پروپاقرص شرک در واقع از سال 2022 منتظر تایید این خبر بودند؛ زمانی که دریم ورکس در انیمیشن گربه چکمه پوش 2 برای اولین بار بازگشت غول سبز را نوید داده بود.

انیمیشن گربه چکمه پوش 2 چگونه راه را برای ساخت شرک 5 هموار کرد؟

وقتی چند سال پیش گربه چکمه پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish) منتشر شد همه را غافلگیر کرد. اولین فیلم گربه چکمه پوش که یک اسپین آف از فرنچایز شرک بود در سال 2011 به سینماها آمد اما متاسفانه تاثیر چندانی روی بینندگان نگذاشت. یک دهه بعد آخرین آرزو با سبک انیمیشن نو و نوآورانه و داستانی فوق العاده از راه رسید و علاوه بر تحسین منتقدان، موفقیت چشمگیری در گیشه کسب کرد. این فیلم هیجان و عطش طرفدران فرنچایز شرک را دوباره برانگیخت، به خصوص وقتی که صحنه خاتمهی آن خبر از بازگشت احتمالی شرک (به معنای واقعی کلمه) می داد.

در انتهای فیلم گربه چکمه پوش: آخرین آرزو دیدیم که گروه سه نفره گربه چکمه پوش، کیتی و پریتو با هم در دریاها سفر دریایی می نمایند. پریتو از گربه می پرسد که به کجا می روند و قهرمان داستان جواب می دهد: برای تجربه ماجراهای نو و دیدار دوستان قدیمی. (برای یادآوری بد نیست این قسمت را دوباره دیدن کنید.)

همانطور که در فیلم هم می توان دید، وقتی چکمه پوش دیالوگ دیدار دوستان قدیمی را می گوید، موسیقی تغییر می نماید و ملودی آشنای انیمیشن های شرک شنیده می شود. حتی اگر تمام این اشارات هم کافی نباشد، در خشکی که جلوی قایق ظاهر می شود روی کوه می بینیم که با حروف بزرگ نوشته شده است خیلی دور.

در این صحنه به وضوح معین بود که گربه چکمه پوش میخواهد با شرک و خر، دوستان قدیمی خود که در طول اتفاقات شرک 2 با آن ها آشنا شده بود، دوباره متحد شود. با این حال، در آن موقع نمی دانستیم که آیا این خاتمه باز به نتیجه خاصی منجر می شود یا خیر. ممکن بود فقط یک اشاره کوچک به این موضوع باشد که پس از این همه ماجراجویی، گربه چکمه پوش دوستان قدیمی خود را فراموش نکرده است.

با موفقیت چشمگیر انتقادی و تجاری گربه چکمه پوش 2 و علاقه همیشگی به فرنچایز شرک، اکنون می دانیم که آن تیزر خیلی بیشتر از یک ایده خوب و خاتمهی شیرین بود. شرک رسما برمی شود و سال 2026 در چشم بر هم زدنی از راه می رسد.

اکنون سوال بزرگ این است که خاتمه گربه چکمه پوش چگونه در شرک 5 تاثیر می گذارد. دریم ورکس می تواند از آخرین آرزو برای راه اندازی داستان شرک 5 استفاده کند، به این معنی که چکمه پوش و همراهانش بخشی از داستان خواهند بود. با این حال، شرک 5 بعلاوه می تواند داستان شرک، خر و فیونا را از زمان فیلم شرک برای همواره (Shrek Forever After) ادامه دهد؛ اتفاقاتی که همزمان با فیلم های گربه چکمه پوش رخ می دهد. این احتمال هم عجیب نیست که شرک 5 با ورود گربه چکمه پوش به خاتمه برسد و یک فیلم دیگر با حضور هر دو گروه ساخته شود.

منبع: comicbook

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مرداد 1403 بروزرسانی: 7 مرداد 1403 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2372

به "انیمیشن گربه چکمه پوش 2 چگونه راه را برای ساخت شرک 5 هموار کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن گربه چکمه پوش 2 چگونه راه را برای ساخت شرک 5 هموار کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید