آنالیز نمای خارجی و داخلی خانه ویلایی بَگی در انگلستان

به گزارش لیتن، در این مطلب به آنالیز یکی از ماندگارترین نمونه های خانه ویلایی در دنیا می پردازیم که آغازگر جنبشی عظیم در معماری کشور انگلستان بود. خانه بگی نسل جدیدی از خانه های ویلایی حومه شهر در انگلستان به شمار می آید که حیاتی دوباره به این سنت انگلیسی بخشیده است. بسیاری از طراحان جنبش نوگرای پیش از جنگ دنیای را در پروژه خانه های ویلایی حومه شهر راهنمایی می کردند. اما با آغاز جنگ دنیای دوم و دوران ریاضت مالی پس از آن، این سبک به فراموشی سپرده شد و در نهایت آغاز مجدد پروژه ساخت خانه های ویلایی تنها به سبک نئوکلاسیک (روکاری سنگ و …) بود.

آنالیز نمای خارجی و داخلی خانه ویلایی بَگی در انگلستان

جهت دریافت خدمات طراحی سقف شیروانی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

یکی از آثار نخست این جنبش خانه ویلایی بگی است که طراحی آنرا آنتونی هادسون (Anthony Hudson) برعهده داشته است. هادسون با برخورداری از پشتیبانی مشتری شکیبا و مطلع به علم طراحی، این امکان را برای خود فراهم دید که خانه ایی بسیار زیبا با سبک و سیاق معاصر خلق کند که رگه هایی از جنبش نوگرا را نیز می توان در آن دید که یادآور سبک معماران شهیری مانند مکینتاش و وُگِسی است. این ویلا در موقعیتی بی نظیر روی پرتگاهی مشرف به اقیانوس اطلس به منظور فرار از شلوغی زندگی شهری در تعطیلات آخر هفته طراحی و بنا شده است.

طرح نهایی ساختمان دارای دونمای مجزاست. نمای شمالی که مشرف به دامنه تپه است، بیشتر به فضاهای خصوصی اختصاص یافته و دیوارهای ضخیم بتونی آن از سازه حفاظت می نماید. اما نمای جنوبی پلانی باز دارد و در آن اتاق های نشیمن اصلی تراس هایی دارند که چشم اندازهایی بسیار زیبا برای ساکنان خانه فراهم می آورند. دیوارهای شیشه آشپزخانه را می توان در فصل تابستان جمع کرد تا گذری یکپارچه به تراس و استخر مهیا گردد. این ویلا علاوه برا جاه طلبی طراح خود، با معرفی نسل جدید خانه های ویلایی حومه شهر در کشور انگلستان استاندارد های نوینی را ارائه نموده است.

خانه ویلایی

منبع: اتاق
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1264

به "آنالیز نمای خارجی و داخلی خانه ویلایی بَگی در انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز نمای خارجی و داخلی خانه ویلایی بَگی در انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید