راهنمای سفر به کانادا

به گزارش لیتن، کانادا از نظر وسعت بزرگ ترین کشور آمریکای شمالی و بعد از روسیه بزرگ ترین کشور جهان است. همه جهان کانادا را به چشم اندازهای وسیع و بکر و ترکیب فرهنگ ها و تاریخ چند وجهی آن می شناسند. کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان و مقاصد مهم گردشگری است. اگر قصد دارید که به این کشور سفر کنید بهتر است قبل از حرکت نگاهی به راهنمای مسافرتی زیر بیندازید تا کمی با این کشور آشنا شوید، خبرنگاران را همراهی کنید.

راهنمای سفر به کانادا

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

درباره کانادا

کانادا کشور پهناوری است که زیبایی های طبیعی زیادی دارد. از نظر مالی و تکنولوژی و خیلی از لحاظ دیگر بسیار شبیه همسایه جنوبی خود، آمریکا است با وجود اینکه تفاوت های مهمی بین این دو کشور وجود دارد. کانادا کاملا از میراث بریتانیایی خود راضی است و خیلی از مردم کانادا به آن افتخار می نمایند. تاریخ کانادا همواره تحت تاثیر مهاجرانی بوده است که از کشورهای انگلیس و فرانسه به این کشور می آمدند. این طبیعت دوگانه بسیار متفاوت از آمریکا است و در برخی از بخش های کانادا مردم آن ناحیه از ابتدا فرانسوی حرف می زدند. با مصوبه مجلس بریتانیا، کانادا در سال 1867 تبدیل به کشوری خود مختار شد و به استقلال رسید. این کشور تا سال 1931 کم و بیش مستقل از انگلستان بود و استقلال کامل خود را در سال 1982 به دست آورد. کانادا با 35 میلیون جمعیت در سطح بین المللی برای مهارت بالای دیپلمات های خود، کوشش های صلح طلبانه و رعایت حقوق بشر مورد احترام کشورهای مختلف است. مردم کانادا از کیفیت بالای زندگی لذت می برند و این کشور از نظر آزادی مالی و رعایت حقوق شهروندی در رتبه های بسیار خوبی قرار گرفته است. کانادایی ها همواره عادت به زندگی و تعامل با مردمی از نژادهای مختلف داشته اند و اقلیت های زیادی در این کشور به خصوص در مراکز شهری زندگی می نمایند.

آب و هوا

اینکه بتوانیم برای کانادا با این وسعت و تنوع جغرافیایی آب و هوای مشخصی را تعریف کنیم غیر ممکن است. به طور کلی در بیشتر شهرهای این کشور زمستان در مقایسه با دیگر نقاط دنیا سخت تر است. مناطقی که جمعیت بیشتری دارند آب و هوای کمی ملایم تری دارند. شهر ایکالویت پایتخت نوناووت دقیقا در زیر مدار قطب شمال قرار گرفته است و به جز ماه های جولای و آگوست (تیر و مرداد) همواره آب و هوای بسیار سردی دارد، متوسط دما در این شهر در ماه جولای 12 درجه سیانتی گراد است. خط ساحلی بریتیش کلمبیا با وجود اینکه فاصله چندانی از بزرگ ترین یخچال های زمستانی ندارد اما آب و هوای ملایمی دارد و در بیشتر روزهای زمستان دمای هوایی بالای صفر دارد. بیشتر مناطق شهری بزرگ کانادا به جز شهر ادمونتون و کالگری در 200 کیلومتری مرز آمریکا - کانادا هستند. گردشگرانی که به شهرهای کانادا سفر می نمایند آب و هوای مناطق دورافتاده و کوهستانی شمالی را که تصاویر آن ها در کارت پستال های این کشور وجود دارد را لازم نیست تحمل نمایند. تابستان در بیشتر مناطق شهری مدت کمی دارد اما گرم است. آب و هوای تورنتو کمی خنک تر از شهرهای بزرگ شمال شرقی آمریکا است و تابستان ها در بخش های جنوبی استان های انتاریو و کبک (Quebec) (که شامل مونترال هم می گردد) گرم و مرطوب است. برعکس، در بخش های غربی در طول تابستان رطوبت کمی وجود دارد و شب ها سرد است. در بخش شرقی کانادا مخصوصا در ناحیه آتلانتیک در زمستان سیستم هوای خیلی سرد از آمریکا وارد این کشور می گردد و دمای هوا به منفی 10 درجه سانتی گراد می رسد. شهرهای جزیره ای، خصوصا آن هایی که در دشت های کانادا قرار دارند نوسانات دمایی شدیدی دارند. به طور کلی، هوای کانادا از آمریکا و غرب اروپا سردتر است به همین دلیل اگر در ماه های اکتبر تا آوریل (مهر تا فروردین) به این کشور می روید حتما لباس های گرم همراه خود داشته باشید. در دیگر ماه های سال دمای هوا در طول روز بیش از 15 درجه و معمولا بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد است.

شهرهای مهم کانادا

کانادا شهرهای زیادی دارد که تعدادی از معروف ترین آن ها را که گردشگران معمولا به آن ها سفر می نمایند را معرفی می کنیم:

اتاوا (Ottawa): پایتخت ملی کانادا و چهارمین شهر بزرگ آن است.در شرق انتاریو قرار گرفته است و شهر کبک در آن سوی رودخانه آن است. ساختمان مجلس و موزه های ملی زیادی دارد و بهترین جشن های روز ملی کانادا در این شهر برگزار می گردد.

مونترال(Montreal): مونترال بعد از تورنتو دومین شهر بزرگ کانادا است و در شرق کانادا قرار گرفته است.

تورنت (Torento): مرکز استان انتاریو و پر جمعیت ترین شهر کانادا است. در منطقه جنوب آنتاریو واقع شده و جمعیتی بیش از 2/5 میلیون نفر دارد.

ونکوور(Vancouver): شهری در استان بریتیش کلمیبا و هشتمین شهر پر جمعیت کانادا است.

اطلاعات کلی

زبان: زبان رسمی در این کشور انگلیسی (60%) و فرانسوی (20%)است و 6.8 میلیون کانادایی از زبان رسمی استفاده نمی نمایند.

واحد پول: دلار کانادا

فرودگاه: فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو بزرگ ترین و شلوغ ترین فرودگاه کانادا است.

هزینه های معمول

هزینه های اقامت

بسته به این که به کدام شهر بروید هزینه های اقامت در آن متفاوت می باشد اما به طور کلی اگر در هاستل اقامت کنید باید شبی 30 دلار کانادا و در صورت اقامت در هتل های ارزان برای هر شب 65 دلار کانادا هزینه کنید.

هزینه غذا

اگر ساندویچ و فست فود دوست داشته باشید هزینه شما برای هر وعده حدود 13 دلار می گردد اما اگر غذاهای مفصل دوست دارید باید بدانید که هزینه یک وعده در رستوران ها چیزی حدود 20 تا 34 دلار می گردد. اگر در هاستل باشید و بخواهید خودتان برای خود آشپزی کنید در هفته 50 تا 100 دلار باید خرج تهیه مواد اولیه غذا کنید.

هزینه حمل و نقل

بهترین راه برای رفت و آمد در شهرهای کانادا مترو است که هزینه بلیط تک سفره آن 3 دلار است. در صورتی که بخواهید سفرهای بین شهری داشته باشید می توانید 35 تا 80 دلار بدهید و اتومبیلی کرایه کنید

جاذبه های کانادا

جنگل های بارانی

استان بریتیش کلمبیا جنگل های بارانی زیادی دارد که در آنجا طبیعتی فراموش نشدنی انتظار شما را می کشد.

گالری های تورنتو

علاقمندان به آثار هنری حتما می دانند که تورنتو تعدادی از بهترین گالری های این کشور را دارد در روز های چهارشنبه ورود به این گالری ها با تخفیف است.

آبشاهای نیاگارا

گردشگران معمولا در سفر خود به این کشور هیچ وقت آبشارهای معروف نیاگارا را نادیده نمی گیرند این آبشار وسعت و شکوهی دارد که تماشای آن را نباید از دست داد.

منطقه یوکان

اگر علاقه به طبیعت دارید یوکان جایی است که حتما باید از آن دیدن کنید در این منطقه حیواناتی مانند گوزن را می بینید.

 
منبع: الی گشت
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 299

به "راهنمای سفر به کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید