سفر به آوکلند؛ شهری شگفت انگیز در کشور نیوزیلند

به گزارش لیتن، بیشتر گردشگرانی که برای سفر، مقصد خود را در کشوری دیگر بر می گزینند، به دنبال کسب تجربه هایی متفاوتی هستند. دیدن بناهای تاریخی یا مناظری بکر از طبیعت های متنوع و جذاب در کنار آشنایی با مردمانی جدید و فرهنگ هایی متفاوت می تواند از دلایل سفر به شهر یا کشورهای گوناگون باشند. در میان همه این دلایل بدون هیچ تردیدی حس آرامش و راحتی یکی از مهمترین دلایل سفر در دنیای مدرن است. کاهش استرس و فراموش کردن دغدغه های روزمره زندگی های عصر تکنولوژی می تواند در بیشتر سفرها مدنظر گردشگران سراسر دنیا باشد. البته هستند کسانی که برای ماجراجویی و رفتن به دل خطر دست به سفر می زنند. اگر از آن دسته از گردشگرانی هستید که قصد دارید کمی آرامش را در میان مناظر زیبا و دیدنی تجربه کنید، بهتر است سفر به آوکلند را تجربه کنید، شهری که سکون و آرامش آن و در میان زیبایی های بی نظیرش روزهای بدون استرسی را برای گردشگران فراهم می شوند. در دامه مطلب راهنمای سفر به آوکلند با ما همراه شوید تا شما را به سفری متفاوت به دل جاذبه های گردشگری آوکلند ببریم.

سفر به آوکلند؛ شهری شگفت انگیز در کشور نیوزیلند

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

آب و هوای شهر آوکلند چگونه است؟

ماه فوریه با اینکه گرمترین دما را در شهر آوکلند تجربه خواهید کرد، اما همین دما هم آنقدر زیاد نیست که آزار دهنده باشد. کشور نیوزیلند و شهر آوکلند با اینکه از خط استوا دور هستند، اما به دلیل آب و هوای معتدل، نه در زمستان ها آنقدر سرد می شوند که یخ بزنید و نه در تابستان ها زیاد گرم می شوند. یکی از دلایل جذابیت شهر آوکلند همین آب و هوای دلپذیری است که در تمام سال می توانید از آن لذت ببرید. البته در همه ماه های سال احتمال رگبارهای سریع و بارندگی شدید و آنی وجود دارد که این مساله نیز می تواند به رویایی تر شدن سفر به جاذبه های گردشگری آوکلند یاری بیشتری کند.

درباره شهر آوکلند بیشتر بدانیم

این شهر با مساحتی بالغ بر 1 میلیون و 397 هزار و 300 مترمربع، جمعیتی در حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر را در خود جای داده است. شهر آوکلند بیشترین سرانه قایق های بادبانی دنیا را مختص خودش می نماید. شهر آوکلند به دلیل همین آرامش و زیبایی ایرانیان فراوانی را به سمت خود برای سکونت جذب نموده و با داشتن جزایر متنوع، باغ های بی نظیر و بندرگاه های فوق العاده، مکانی است برای زدودن خستگی های زندگی مدرن. مردم آوکلند به زبان های مائوری و انگلیسی سخن می گویند و دلار نیوزیلند واحد رسمی پول آن ها است. شهر اوکلند با شهر تهران 9 ساعت و 30 دقیقه اختلاف ساعت دارد و رانندگی در آن از سمت راست است.

در شهر آوکلند به کجاها برویم؟

اگر آوکلند را یکی از زیباترین و آرامش بخش ترین نقاط دنیا بنامیم، چندان بیراه نگفته ایم. این شهر زیبا و رویایی با طبیعت بی نظیر و سواحل روح پروری که دارد، ذهن و روح هر گردشگری را جادو می نماید و دنیایی از آرامش خیال به ارمغان می آورد. نکته جالب براساس راهنمای سفر به آوکلند این است که این شهر بی نظیر و زیبا، علاوه بر مناظر دیدنی طبیعی، شهری مدرن محسوب می گردد که در مجموع آن را به جایی سحر انگیز تبدیل نموده است. آوکلند را شهر بادها لقب داده اند و آن را یکی از امن ترین شهرهای دنیا می دانند. در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری آوکلند خواهیم پرداخت.

جزیره وای هکی (Waiheke Island)

ساحلی بکر، رستوران هایی عالی، باغ های فراوان تاک با انگورهایی رنگارنگ، کافه هایی دنج و دوچرخه های برقی همگی در جزیره وای هکی لحظاتی ناب و مملو از آرامش را برای گردشگران فراهم می نمایند. برای رسیدن به این جزیره زیبا و دیدنی باید 35 دقیقه از شهر دور شوید، البته با قایق. اتوبوس های این جزیره هم می توانند شما را برای گردش به اطراف وای هکی ببرند. روستای اونروآ (Oneroa) در حوالی این جزیره هم مکانی است برای تهیه و خرید سوغاتی. زیپ لاین جزیره وای هکی هم می تواند کمی هیجان را چاشنی آرامش رویایی این گردش کند.

قدم زدن در محله Ponsonby

یکی از پرطرفدارترین کارهای معمول گردشگران در شهر آوکلند قدم زدن در محله Ponsonby است. محله Ponsonby با داشتن مرکزهای خرید و بوتیک های عجیب یکی از محله های تاریخی کشور نیوزیلند محسوب می گردد. خرید و گشت و گذار در این محله را می توانید با میل کردن غذایی عالی در یکی از رستوران های Ponsonby به انتها برسانید و از این تجربه آرامش بخش نهایت لذت را ببرید.

آکواریوم حیات دریایی (Kelly Tarltons Sea Life Aquarium)

در این شهر می توانید کمی هم هیجان را تجربه کنید. آکواریوم حیات دریایی شما را به نزدیک کوسه ها می برد و ماهی لقمه های زیبایی را نشانتان می دهد که شاید در هیچ جای دیگری نتوانید تجربه اش کنید. در این گردشگری دریایی اطلاعات فراوانی از قطب جنوب و زندگی آن منطقه فرا خواهید گرفت و به حتم یکی از خاطرات زیبای شما از این سفر خواهد بود.

کوه ادن (Eden Mountain)

با کمی پیاده روی در دامنه منتهی به بالای کوه ادن می توانید منظره بی نظیری از شهر آرام و زیبای آوکلند را ببینید و غرق لذت شوید. این کوه یکی از بهترین نقاط گردشگری آوکلند از نظر گردشگران بوده و به همین دلیل معمولا نقطه ای است شلوغ به خصوص هنگام غروب خورشید. برای از دست ندادن این تصویر به یاد ماندنی و زیبا با وسایل نقلیه خود را به این مورد از جاذبه های گردشگری آوکلند برسانید و کمی پیاده روی را به جان بخرید.

برج آسمان (Sky Tower)

اگر فرصت یا توان رفتن به بالای کوه ادن را ندارید، براساس راهنمای سفر به آوکلند پیشنهاد می کنیم دیدن منظره غروب را از دست ندهید و سراغ برج آسمان بروید. این برج، بلندترین نقطه آوکلند بوده که قادر خواهید بود از فراز آن تمام زیبایی شهر را تماشا کنید و در رستوران آن غذایی باکیفیت را میل کنید. اگر بعد از آرامش حاصل از دیدن شهر از بالای برج، هوس هیجان کردید، می توانید سراغ اسکای جامپ و اسکای واک رفته، کمی آدرنالین ترشح کنید و از این حس خوب لذتی دو چندان ببرید.

ساحل تاکاپونا (Takapuna Beach)

سواحل شنی سفید رنگ، دریایی آرام، کافه هایی عالی، فروشگاه هایی بی نظیر و رستوران هایی باکیفیت، همگی در ساحل تاکاپونا کنار هم جمع شده اند تا روزی آرام، زیبا و بی نظیر را برای گردشگران فراهم نمایند. دیدن منظره بی نظیر غروب و همچنین میل یک وعده صبحانه عالی در ساحل آرامش بخش و زیبای تاکاپونا را به حتم در برنامه سفر خود جای دهید.

پارک آوکلند دامین (Auckland Domain Park)

پارک اوکلند دامین مکانی است که در آن می توانید طبیعت، زیبایی، قدمت و تاریخ شهر را یکجا تماشا کنید و با عکاسی در محیطی زیبا و دیدنی، خاطرات بی نظیری از سفر خود ثبت کنید. این پارک علاوه بر اینکه بزرگ ترین پارک شهر محسوب می گردد، قدیمی ترین پارک نیز به حساب می آید. موزه شهر آوکلند هم در این پارک واقع شده است و می توانید تاریخ نیوزیلند را در این موزه دوره کنید. محل قرار گیری آوکلند دامین در جایی است که یک آتشفشان منقرض شده به نام پاک کاوا (Pukekawa) در آنجا قرار داشته است. دو گلخانه بی نظیر و زیبا هم در این پارک وجود دارند که به سبک ویکتوریایی ساخته شده و طبیعت بکر و رویایی آن را بسیار دیدنی تر نموده اند. اگر به پارک آوکلند دامین رفتید، مناظر زیبای بندرگاه جزیره رنگیتوتو (Rangitoto) را تا ابد فراموش نخواهید کرد.

چه زمانی برای رزرو هتل اقدام کنیم؟

آوکلند معمولا روزهای بدون گردشگری ندارد و حتی در فصول کم سفر هم به دلیل اعتدال آب و هوا و مناسبات تجاری رایج می توان گردشگران فراوانی را در این منطقه آرام و زیبا مشاهده کرد. براساس راهنمای سفر به آوکلند بهتر خواهد بود که همیشه قبل از سفر و برای آرامش خیال، هتل محل اقامت خود را رزرو کنید. با این تفاسیر، قیمت هتل ها هم در فصل های مختلف سال تفاوت چندانی ندارند، اما از ماه اکتبر تا مارس و همچنین در اواخر بهار تا اولین روزهای گرم که فصل پر گردشگر (High Season) محسوب می گردد، قیمت هتل ها از فصل های کم گردشگر (Low Season) کمی ارزان تر است. معمولا از ماه آوریل تا ماه سپتامبر شهر گردشگران کمتری را به خود می بیند و کمی خلوت تر است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 746

به "سفر به آوکلند؛ شهری شگفت انگیز در کشور نیوزیلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آوکلند؛ شهری شگفت انگیز در کشور نیوزیلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید