سفر به شهر هوشی مین در ویتنام به همراه Bente و per

به گزارش لیتن، ویتنام کشوری است که پایتخت آن هانوی است. کشور ویتنام از کرانه دلتای رود مکونگ در جنوب تا مرز چین در شمال به صورت یک باریکه طویل یک هزار مایلی کشیده شده است. آمریکایی ها بر سر این کشور بلایای زیادی را در جنگی که در آن رخ داده است در طول تاریخ آورده اند، این کشور خسارت های جبران ناپذیری از دوران جنگ دیده است که عواقبش همچنان ادامه دارد. کشور ویتنام مساحتی در حدود 330363 کیلومترمربع دارد و در منطقه جنوب شرقی آسیا در قسمت شرقی شبه جزیره چین و هند واقع شده است ویتنام از سمت غرب با کشور لائوس و از سمت جنوب غرب با کامبوج از سمت شرق به خلیج تونکین و دریای چین جنوبی و از شمال با جمهوری خلق چین مرز مشترک دارد و همچنین از جنوب به دریای چین جنوبی محدود شده است. شهر هوشی مین در ویتنام از زیباترین شهرها در این کشور است که قصد داریم سفرنامه جذاب Bente و per را برای شما بنویسیم. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای سفری تکرارنشدنی به شهر هوشی مین ویتنام...

سفر به شهر هوشی مین در ویتنام به همراه Bente و per

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

سفر به شهر هوشی مین ویتنام همراه با زوج جهانگرد به نام Bente and Per

در این مطلب ما همراه دو زوج جهانگرد به نام Bente and Per خواهیم بود که محل زندگیشان در فردریکستاد که شهری کوچکی در نروژ است می باشد آنها همان طور که در وبلاگشان هم عنوان کردند دوست دارند دائم در سفر باشند و با مردم ملاقات نمایند و غذاهای خوب بخورند و به گفته خودشان در طول زندگیشان طلا و کالا و ... جمع ننموده اند، بلکه خاطرات و تجربیات خوبی که در سفر به نقاط مختلف جهان داشته اند برایشان با ارزش تر از چیزهای مادی و دنیوی می باشد. آنها از قاره های آسیا و اقیانوسیه و اروپا گذشته اند و کشورهای مختلف را از نزدیک دیده اند و در وب سایت خودشان داستان سفرهایشان را منتشر می نمایند. آنها معتقدند که شاید بتوانند با این کار مردم را تشویق نمایند که به سفر بروند و با سفر کردن لحظات شاد و مفرحی را برای خودشان ایجاد نمایند.

آنها می گویند که عاشق سفر کردن هستند و اغلب قبل از سفر برنامه ریزی می نمایند و گاهی این سفرها را با دوستان خود انجام میدهند و توانستند در طی ده سال گذشته خیلی از مقصدهای جهان را ببینند که بسیار عجیب و غریب و تماشایی بوده اند. آنها معتقدند که انسان هرچه پیرتر می گردد بهتر است که بیشتر هم مسافرت نمایند. آنها تجربه شخصی خودشان را به نکاتی که در این سفرها یاد گرفتند در وبلاگ خود به اشتراک می گذارند.

داستان سفرشان را به شهر هوشی مین در ویتنام در ادامه می خوانیم

شهر هوشی مین ویتنام در دهانه رود مکونگ در جنوب ویتنام قرار گرفته است و نام قبلی ان سایگون بوده که از سال 1954 تا 1976 به عنوان پایتخت ویتنام شناخته می شده است. این شهر دارای جمعیتی افزون بر 5 میلیون نفر بوده و بزرگترین شهر ویتنام به حساب می آید. دونگ، پول رسمی ویتنام است و در شمال این شهر فرودگاه بین المللی هوشی مین که چندین پرواز مستقیم به سمت اروپا دارد، قرار گرفته است.

کنوانسیون Quilt که هر ساله بعد از سال نو در اوکلند نیوزیلند برگزار می شوند از من در سال 2004 میلادی دعوت کردند تا برای تدریس به آنجا اعزام شوم و از انجایی که ارزان ترین بلیط برای سفر به اوکلند در این فصل را خطوط هوایی بریتیش داشت، چون در این موقع از سال قیمت ایرلاین ها فوق العاده بالا است، بنابراین من دو بلیط از این شرکت هواپیمایی خریدم یکی برای خودم و یکی هم برای همسرم که همیشه همسرم در کنار من است. بنابراین ما برای این سفرمان مثل همه سفرهای دیگر آغاز کردیم به برنامه ریزی کردن و از انجایی که سفرمان به مدت 5 هفته طول می کشید و باید از این 5 هفته 3 هفته را در جزایر شمالی و جنوبی نیوزیلند می ماندیم، بنابراین از آنجایی که ما وقت زیادی نداشتیم خیلی سریع تصمیممان را گرفتیم که به جایی در اقیانوس آرام که قبلا محل پادشاهی تونگا بود و سایگون نامیده می شد، یعنی شهر هوشی مین در ویتنام برویم.

و اما سرنوشت شهر هوشی مین در ویتنام

اغلب اخبار جنگ ویتنام را در زمانی که سن کمی داشتیم می شنیدیم و در واقع با این که ویتنام کشوری بود که از ما فاصله زیادی داشت و در ان سوی جهان واقع شده بود، اما به هر حال ما متعلق به نسلی هستیم که تربیت و دوران رشد ما با جنگ ویتنام گره خورده است. ما یادمان می اید پناهندگان ویتنامی که توسط کشتی های نروژی نجات داده می شدند و بمباران هایی را که بر سر این افراد بی گناه ریخته می شد را هر روز اخبارش را می شنیدیم. خیلی ها را دیدیم از میان این پناهندگان که به نروژ پناه آوردند. اگرچه این کشور فاصله زیادی از ما داشت اما ما خوب ظلم و ستم هایی که بر آن ها رفته بود و داستان دلخراش و مصیبت های بیشمار آن ها را می شناختیم و اگرچه اطلاعاتمان از ان ها به اندازه کافی بود اما باز هم چیزهای ناگفته زیادی از ویتنام وجود داشت که ما اطلاعی از ان نداشتیم. ما این پیش زمینه و تصور را از ویتنام همیشه داشتیم و همیشه از غذاهای ویتنامی لذت می بردیم و می دانستیم که تاریخ و معماری شهر هوشی مین ویتنام به معماری فرانسه نزدیک است، بنابراین تصمیم به این سفر گرفتیم و به فرودگاه رفتیم و با خطوط هوایی بریتیش از لندن حرکت کردیم به سمت بانکوک و سفری 22 ساعته را در پیش گرفتیم و در ساعات آخر شب 21 دسامبر 2004 بود که پرواز ما به شهر هوشی مین ویتنام رسید و به زمین نشست.

گشت و گذار در شهر هوشی مین

همین که وارد شهر شدیم با خیابانی شلوغ و پر ترافیک روبرو شدیم به گمانم در ان زمان دمای هوای 25 درجه سانتیگراد می رسید. موتورگازی های 2 ترکه و 3 ترکه در میان این انبوه شلوغی تردد می کردند و سر و صدای گوش خراشی را به پا می کردند .شاید باورتان نگردد یک دفعه دیدم که 5 نفر که معلوم بود همگی ان ها از اعضای یک خانواده باشند سوار بر یک موتور هستند، واقعا وحشتناک بود. اگر حادثه ای رخ می داد چه بلایی سر انها می آمد .بالاخره به هتل پالاس که در وسط خیابان اصلی شهر قرار داشت رسیدیم. این هتل از قدیمی ترین هتل هایا ین شهر است که قدمتش از کل فرانسه هم بیشتر می باشد، یک هتل دولتی با امکانات مناسب و مطلوب با صبحانه های عالی و خوشمزه. اولین شب ما برای خوردن شام بیرون رفتیم وقتی که وارد خیابان شدیم باز همان صحنه موتورگازی ها را دیدیم که میان مردم تردد می کردند و سر و صدای زیادی به پا نموده بودند. خیابان شلوغ بود، خوشبختانه برای غذا خوردن در این شهر احتیاج نیست زیاد نگران باشید چون که در همه جا می توان غذاخوری هایی را دید که در همان لحظه غذای گرم و خوشمزه محلی را برایتان اماده می نمایند، می توانید بر روی جایگاه های پلاستیکی رنگ و وارنگی که درپیاده روها کنار هر غذا خوری قرار گرفته است، بنشینی و از غذا خوردن لذت ببرید غذاهایی مثل، گوشت گاو، کباب فیله، ماهی مرکب، میگو و کوفته در این غذاخوری ها طبخ می گردد ما آن شب یک نوع غذای خوشمزه و لذیذ به نام spring rolles خوردیم.

روز دوم در هوشی مین

روز دوم اقامتمان در هوشی مین ما همین که ساعت 5 صبح از خواب بیدارشدیم، آغاز کردیم به پیاده روی دور هتل در این موقع از ساعت در این شهر بهترین نوشیدنی قهوه است که نوعی قهوه می باشد که جای شما خالی ان را نوشیدیم. گشت و گذار در خیابان ها این شهر لذت بخش خواهد بود ما در ظهر رفتیم و در بازار ناهار خوردیم برای نهارمان ما یک نوع غذایی را خوردیم بسیار عجیب و غریب شبیه یک کرمی بود که از تنه درخت بیرون امده باشد به هر حال توانستیم جان سالم به در ببریم البته من از آن غذا چیزی نخوردم فقط پر خورد؛ او گفت که غذا طعمش تقریبا چیزی تو مایه های طعم مرغ بود. یکی از بزرگ ترین رودخانه های جهان در هوشی مین قرار گرفته است رودخانه زیبا و دیدنی دلتا مکونگ که سرچشمه اش از تبت بوده و از میان کشورهایی چون چین، میانمار، تایلند و لائوس و کامبوج می گذرد تا به ویتنام برسد و بعد از ان به دریای جنوب چین می ریزد. در آن جا سوار یک قایق چوبی شدیم و با پرداخت مبلغی در حدود 100 دلار بر روی رودخانه مکونگ قایق سواری کردیم و از دیدن روستاهای زیبایی که در کنار رودخانه بود لذت بردیم و ناهارمان را هم بر روی آب و در قایق چوبی خوردیم. در روی رودخانه انواع قایق های براج، ماهیگیری و خانه های قایقی را دیدیم و آن روز به ما خیلی خوش گذشت.

شنیدن موسیقی محلی و بازدید از صنایع دستی در جزیره ترتل از جمله کارهای لذت بخشی است که در این سفرمان با قایق چوبی نصیبمان شد. ما برای دیدن نحوه فراوری عسل و شیرینی های خوشمزه و کیک و ... به مزرعه عسل در بن ترو سفر کریدم. ما با قایقی که در ان بودیم دوباره از بن ترو خارج شدیم و به گشت و گذار در روی دلتای مکونگ پرداختیم و از کانال های بیشمار آب و رودخانه های کوچک دیدن کردیم. برای این که آثار جنگ ویتنام را از نزدیک ببینید، کافی است به جایی در شمال این شهر بروید که یک شهر زیر زمینی به نام سوچی در ان جا قراردارد، این شهر زیرزمینی توسط ویت کنگ حفر شده بود و آنها این گودال ها و شهرهای زیر زمینی را برای در امان ماندن از بمب هایی که برسرشان ریخته می شد حفر نموده بودند .

حتی می توان برای دیدن فیلم جنگ ویتنام به مرکز اطلاعاتی که در این شهر وجود دارد، رفت این منطقه امروزه پر است از درخت های کائوچوی پارا و تورهای گردشگری در این جا تدارک دیده شده که بخشی از برنامه این تورهای گردشگری سینه خیز رفتن در میان تونل هایی است که دراین نواحی وجود دارد. به هر حال ما در این سفر چیزهای زیادی را یاد گرفتیم و به ما خوش گذشت. اگر روزی گذرتان به این شهر افتاد حتما از کلیسای جامع که تاریخ ساخت ان بین سال های 1877 تا 1883 می رسد، بازدید به عمل آورید، همچنین می توانید از شهر چین که با نام رسمی چولون شناخته می گردد و معابد پاگودا در آن قرار گرفته است و دقیقا به مانند یک بازار بزرگ می ماند، دیدن کنید. اگر می خواهید سوغاتی بخرید و یا عاشق خرید هستید حتما به بازار بن تان سری بزنید. این بازار انواع غذاهای ویتنامی خوشمزه ای را در غذاخوری های خودش طبخ می نماید. در مرکز شهر هوشی چین به موزه بافی مانده های جنگ ویتنام هم سری بزنید چیزهای جالبی در انجا وجود دارد که باید ببینید. همچنین بازدید از معبد رنگارنگ Jade که چینی های مهاجر در سال 1909 ان را ساخته اند نیز در نوع خودش می تواند جالب توجه باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 357

به "سفر به شهر هوشی مین در ویتنام به همراه Bente و per" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شهر هوشی مین در ویتنام به همراه Bente و per"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید