تولید 457 تن عسل درشهرستان ساری

به گزارش لیتن، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از تولید 457 تن عسل دراین شهرستان خبر داد.

تولید 457 تن عسل درشهرستان ساری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری، مازندران، رضا پورفلاح با بیان این که کندوی زنبور عسل، علاوه بر عسل، محصولات و فرآورده های متنوعی مانند زهر زنبور عسل، موم، بره موم، ژل رویال و گرده گل دارد که به لحاظ ارزش اقتصادی و درمانی در مرتبه بالاتر از عسل قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: زهر زنبور عسل در درمان بیماری های سیستم ایمنی کاربرد دارد. بره موم یا Bee glue خاصیت آنتی بیوتیک طبیعی را دارد.

این ماده یکی از محصولات کاربردی و مفید زنبور عسل است که از مقادیر مختلف موم زنبور و رزین ها تشکیل می شود. ژل رویال، ماده غذایی لاروها در سه روز اول زندگی است.

این ماده غذایی، ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و در جلوگیری از لزایمر، فشار خون، تصلب شرائین و سرطان موثر است که بسیار مغذی و نیرو بخش است و به عنوان غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده است.

این مسئول با اشاره به این که امسال 503 زنبوردار ساروی در سرشماری زنبور عسل شرکت کردند، ادامه داد: این زنبوردارها دارای 52 هزار و 768 کلنی هستند.

وی به باغداران تأکید کرد: ارزش اقتصادی گرده افشانی زنبور عسل، بسیار بیشتر از عسل و موم تولید شده توسط این حشره است، به همین دلیل در برخی کشورها به صاحبان کندوهای عسل، برای استقرار کندو در باغها و مزارع مبالغ بالایی پرداخت می شود.

پورفلاح با بیان این که پرورش گل و گیاه، قارچ، داروهای گیاهی و به ویژه تکثیر و پرورش زنبور عسل از فعالیت هایی است که زمینه بالقوه ای برای ایجاد اشتغال دارد، افزود: پرورش زنبور عسل یکی از کم هزینه ترین راه ها برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد خانوادگی است که با قابلیت هایی بالایی که دارد می تواند کمک بزرگی به اقتصاد خانواده باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 710

به "تولید 457 تن عسل درشهرستان ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید 457 تن عسل درشهرستان ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید