جولان سگ های ولگرد در خیابان های مهریز

به گزارش لیتن، خبرنگاران/یزد جولان سگ های ولگرد، معضلی است که باغشهر تاریخی مهریز هم با آن دست و پنجه نرم می نماید؛ مسئله ای که شاید با ایجاد مراکز نگهداری و ساماندهی سگ های ولگرد از سوی شهرداری مهریز سامان یابد.

جولان سگ های ولگرد در خیابان های مهریز

جولان سگ های بی پناه در بیشتر شهرها معضلی است که مهریز هم از آن مصون نمانده و سال های متمادی است که پرسه زنی و بالا رفتن جمعیت سگ های ولگرد در سطح شهر، علاوه بر هراس شهروندان، به یکی از دغدغه های اصلی آنان هم تبدیل شده است.

حالا چند سالی می گردد که با توجه به افزایش این سگ ها در شهر، مردم خواهان جمع آوری اصولی آنها هستند و امیدوارند با ایجاد مراکز نگهداری از سگ های بی پناه، از گزند این حیوانات در امان بمانند.

علی ابویی یکی از شهروندان مهریز در این رابطه به خبرنگاران می گوید: به نظر می رسد تعداد سگ های بلاصاحب و ولگرد در شهر مهریز هر روز در حال افزایش است و در همین رابطه هم شاهد افزایش مزاحمت هایشان برای شهروندان هستیم.

به گفته وی، حتی اگر این سگ ها برای شهروندان مزاحمتی نداشته باشند ولی جثه بزرگشان برای فرزندان و خانواده ها نگران کننده و ترس آور است و ضرورت دارد که شهرداری نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهد.

حسین زارع یکی دیگر از شهروندان مهریز که صدای پارس شبانه سگ ها خواب را از چشمان خانواده او گرفته است هم می گوید: همچنان احساس این را داریم که در روستا زندگی می کنیم به طوری که هر شب با پارس سگ ها ولگرد در شهر باید به خواب برویم و این موضوع کم کم تبدیل به عادت شده است.

حمیدرضا زارع بیدکی سرپرست شهرداری مهریز اهمیت رسیدگی به این گلایه شهروندان را تایید و در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار می نماید: با توجه به اهمیت موضوع و نگرانی های مردم در مورد سگ های ولگرد، موضوع در جلسه فرمانداری مطرح و مقرر شد شهرداری، شرکت تعاونی وحدت دهیاران و بخشداری در مورد زنده گیری سگ ها وارد عمل شوند.

وی اضافه نمود: شهرداری هم تجهیزات و خودرو برای گرفتن سگ ها را در اختیار قرار خواهد داد و در همین رابطه برای سرعت بخشیدن به کار با بخش خصوصی هم مذاکراتی اجرا شده و قرارداد آن در حال انعقاد است.

زارع بیدکی اظهار داشت: وظیفه گرفتن سگ های ولگرد در سطح شهرها با شهرداری و در روستاها مربوط به بخشداری و دهیاری آن روستاهاست و این مطالبه بحق مردم باید در اسرع وقت رسیدگی و برطرف گردد.

سرپرست شهرداری مهریز در مورد کمپ نگهداری حیوانات در شهرستان هم اعلام کرد: متاسفانه این کمپ در مهریز موجود نیست و برای ساخت کمپ مشکلاتی مانند مکان و هزینه وجود دارد لذا باید تمام جوانب را در نظر گرفت که در همین رابطه شهرداری در نظر دارد به زودی با برنامه ریزی در این خصوص کمپ مذکور را در شهرستان تاسیس کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با هماهنگی که با کمپ نگهداری سگ های ولگرد شهرداری یزد اجرا شده، روزانه میانه چهار تا پنج سگ از سطح شهر جمع آوری و به این مکان انتقال داده می گردد.

زارع بیدکی در انتها گفت: سالیانه حدود 50 میلیون تومان برای ساماندهی سگ های ولگرد اختصاص داده می گردد که با توجه به اهمیت موضوع و لزوم برطرف نگرانی مردم در این خصوص مسئله ای وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1849

به "جولان سگ های ولگرد در خیابان های مهریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جولان سگ های ولگرد در خیابان های مهریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید