حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ

به گزارش لیتن، هنگ کنگ بخشی از کشور چین است که به صورت مستقل اداره می گردد. برای آشنایی با سیستم حمل و نقل این شهر با خبرنگاران همراه باشید.

حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

پیدا کردن جهت در هنگ کنگ با جود تابلوهای اتوبوس و مترو به زبان انگلیسی راحت و آسان است. مسافران می توانند از مترو، قطار سبک شهری، اتوبوس، مینی بوس، قایق، تراموا و تاکسی برای حمل و نقل استفاده نمایند. اگر می خواهید به مدت چند روز در هنگ کنگ بمانید بهتر است کارت اختاپوس (Octopus Card) تهیه کنید که از طریق آن می توانید از بیشتر وسایل حمل و نقل بهره ببرید.

مترو

سیستم مترو هنگ کنگ به روز، سریع و به راحتی قابل دسترس است. می توان گفت مترو، کلیدی ترین وسیله حمل و نقل است. مترو شهر هنگ کنگ دارای 10 خط، یک خط ویژه فرودگاه، یک خط قطار سبک شهری 12 جهته و یک خط ماشین کابلی توریستی است. از سال 2016 دو خط دیگر به سیستم ریلی هنگ کنگ اضافه شده است.

اتوبوس

بیشتر اتوبوس ها در هنگ کنگ دو طبقه و برخی دارای سیستم خنک نماینده هستند. اتوبوس ها در HK Island، Kowloon، New Territory و بخش هایی از Lantau با قیمت مناسبی قابل دسترسی هستند. پیشنهاد می گردد اگر با جهتها آشنایی ندارید ابتدا جهت حرکت و نقاط پوشش دهی را آنالیز کنید.

تراموا - پیک ترام (Peak Tram)

بازدیدنمایندگان معمولا برای بالا رفتن از کوه ویکتوریا پیک و دیدن منظره ای زیبا از نمای شهر، از تراموا استفاده می نمایند. این سیستم از اولین سیستم های حمل و نقل عمومی در شهر محسوب می گردد که در سال 1888 تاسیس شده است. تراموا یکی از بهترین وسایل حمل و نقل در هنگ کنگ به حساب می آید.

تراموا شهری

تراوموا در هنگ کنگ بیش از یک قرن سابقه دارد. به دلیل صدایی که تراموا فراوری می نماید محلی ها به آن دینگ دینگ می گویند. تراموا ارزان است و به آرامی در مرکز شهر هنگ کنگ حرکت می نمایند و فرصت خوبی برای بازدید از شهر به وجود می آورد.

تاکسی دریایی

مانند تراموا، تاکسی دریایی نیز حدود 1 قرن است که در هنگ کنگ فعال است و بین مرکز و Tsim Sha Tsui، Wan Chai و Tsim Sha Tsui و Hung Hom قابل دسترس است. استفاده از تاکسی دریایی به خصوص در کریسمس و سال نو بسیار مفرح است.

تاکسی

شما به راحتی می توانید در هنگ کنگ به خصوص در ایستگاه تاکسی یا قبل از هتل ها تاکسی بگیرید. برای اینکه متوجه شوید که تاکسی پر است یا خالی می توانید به چراغ روی ماشین نگاه کنید. همچنین می توانید از قبل رزرو کنید. باید دقت کنید که برخی از گذرگاه ها عوارضی دارند.

منبع: کجارو / travelchinaguide
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 523

به "حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید